Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری اظهار کرد: این طرح که توسط یکی از پزشکان فوق تخصص غدد و هورمونهای مغزی اجرا می‌شود، علاوه بر ترویج گردشگری سلامت با هدف طرح مشارکت مردم در مرمت بناهای تاریخی و فرهنگ سازی در راستای مرمت بناها صورت می‌گیرد.
اللهیاری خاطر نشان کرد: مکانی از سوی دفتر پایگاه ثبت جهانی دو هفته یکبار در اختیار این پزشک متخصص قرار می‌گیرد، تا با تجویز نسخه برای بیماران خود در این مکان، درآمد ناشی از آن در جهت مرمت بناهای تاریخی صرف گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لیلی ماحوزی ایده پرداز این طرح و متخصص داخلی، فوق تخصص غدد درونریز و فوق تخصص هورمونهای مغزی نیز در خصوص اجرای این طرح در میدان امام گفت: نگاه مرمت در ترمیم بناهای تاریخی نگاهی مشابه علم پزشکی است.
وی تصریح کرد: همانطور که پزشک به درمان جسم و روح توجه دارد، مرمتگر نیز درمانگر بناهای تاریخی است .
وی تاکید کرد: در این راستا مصم شدم، با شعار «طبیب وطن بر بالین میراث کهن» به درمان بیماران در دفتر پایگاه ثبت جهانی میدان امام از یک طرف علاقه به بنای تاریخی در میان بیماران خود را با توجه به فضای آرام این مکان بالا ببرم و از طرفی درآمد حاصل از این درمان را صرف جان فرسوده بناهای تاریخی نیازمند مرمت کنم.
این فوق تخصص غدد درونریز گفت: من معتقدم دوقطب قوی نظام پزشکی و میراث می‌توانند با حمایت یکدیگر در راستای سلامت گردشگری بسیار قوی عمل کنند.
دکتر لیلی ماحوزی تمام دوران تحصیل خود را از کودکی در انگلستان گذرانده و پس از پذیرفته شدن در رشته پزشکی تخصص داخلی خود را از دانشگاه هاروارد در بستون آمریکا، فوق تخصص غدد درونریز و همچنین فوق تخصص هورمون‌های مغزی خود را از دانشگاه ویرجینیا در آمریکا دریافت نموده و پس از اخذ مدارج علمی جهت کمک به هم وطنانش در ایران 11 سال پیش به ایران بازگشت.
وی به عنوان اولین پزشک غدد درونریز بیماری‌های مربوط به غدد هیپوفیز را درمان می‌کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: اصفهان گردشگری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه تاریخی بر اساس مصوبه جامع احیای بنا‌های تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بنا‌های تاریخی است.

سیدعلیرضا علوی افزود:ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند ارزشمند هستند و در اولویت احیا قرار دارند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: بر اساس طرح جامع احیای بنا‌های تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.

علوی تاکید کرد: علاوه بر این، مالکان بنا‌های تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود