Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تسهیلات لازم جهت پوشش بیمه‌ای زنان خانه دار فراهم شده است، گفت: تعداد بیمه شدگان زنان خانه دار استان طی سال‌های اخیر افزایش 33 درصدی داشته است.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، جعفر سمساری با تشریح ضوابط و مقررات بیمه زنان خانه دار، اظهار کرد: بانوان خانه دار فاقد شغل و دانشجویان در حال تحصیل، می‌توانند مطابق قانون بیمه حرفه و مشاغل آزاد، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته و از مزایای کوتاه مدت و بلند مدت آن برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی شرایط لازم جهت عقد قرارداد این نوع بیمه را دارا بودن حداکثر ٥٠ سال سن، بیان کرد و افزود: افراد بالای ٥٠ سال نیز به شرط دارا بودن سابقه پرداخت حق بیمه به میزان مازاد سنی، می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند.     وی با اشاره به اینکه تعداد بیمه شدگان زنان خانه دار استان در مهر ماه سال جاری به ٢٣٩٣ نفر رسیده است، ادامه داد: این نوع بیمه، گامی در جهت تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی بین آحاد جامعه است و بانوان خانه‌دار نیز در صورت پوشش بیمه‌ای، خواهند توانست در تضمین و تأمین آتیه خانواده مشارکت کنند. 
سمساری افزود: برخورداری از خدمات بازنشستگی، از کار افتادگی و مستمری بازماندگی و همچنین خدمات درمانی از جمله خدمات تأمین اجتماعی است که متقاضیان می‌توانند با درخواست خود و تعیین نرخ حق بیمه مورد درخواست، به تناسب از خدمات مذکور برخوردار شوند. 
وی تاکید کرد: متقاضیان عقد قرارداد با ١٢ درصد حقوق مبنای کسر حق بیمه از خدمات بازنشستگی و فوت پس از بازنشستگی برخوردار خواهند بود و افرادی که تقاضای عقد قرار داد با نرخ ١٤ و ١٨ درصد داشته باشند به ترتیب از خدمات کار افتادگی و نیز فوت قبل از بازنشستگی بهره‌مند شده و در صورت درخواست مبنی بر استفاده از خدمات درمانی، باید حق سرانه درمان مصوب سالانه را نیز پرداخت کنند.  
وی ضمن دعوت از بانوان فاقد شغل و دانشجویان جهت بهره‌مندی از مزایای این قانون، متذکر شد: تأمین و تضمین امنیت و آرامش نیروهای مولد جامعه از مهم‌ترین کارکردهای تأمین اجتماعی است که تبلور آن، مستلزم پوشش بیمه‌ای افراد جامعه از دوران جوانی است.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امنیت و آرامش حقوق زنان خانه دار سرانه درمان فوت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۲۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان