Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@18:15:02 GMT

اسنک با ذرت دامی برای سلامتی خطرآفرین است ؟

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۶۳۳۹۷

اسنک با ذرت دامی برای سلامتی خطرآفرین است ؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،    وحید مفید مدیر کل فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در مورد تخلف دو شرکت تولید کننده اسنک پف‌دار با خوراک دام، گفت: بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده دو شرکت تولید کننده اسنک پفی به دلیل استفاده از ذرت خوراک دام برخلاف قوانین در اسنک های پف دار متخلف شناخته شدند و تمام فعالیت‌های این دو شرکت متخلف متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد:‌ تخلف این دو شرکت به دلیل استفاده از ذرت دامی به جای ذرت مورد استفاده در صنایع غذایی انسانی بود چرا که ذرت مورد استفاده در صنایع غذایی با ارز نیمایی وارد می شوند و ذرت دامی با  ارز دولتی وارد می شوند و تفاوت قیمتی دو برابری بین این دو ذرت وجود دارد و به همین دلیل این دو شرکت متخلف محسوب شدند.

 

آیا اسنک تولید شده با ذرت دامی برای سلامتی خطرآفرین است؟

مدیر کل فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که آیا اسنک تولید شده با ذرت دامی برای سلامتی خطرآفرین است، گفت: اسنک پفی تولید شده با ذرت دام از نظر شکلی مشکل دار است اما از لحاظ خطر آن برای سلامتی جای هیچ نگرانی وجود ندارد و بر اساس مشخصات آزمایشگاهی که سازمان غذا و دارو انجام داد، اسنک‌های پفی تولید شده با ذرت دام مخاطره‌ای برای سلامت مردم ندارند.

 

مفید  تأکید کرد:‌ مردم از مصرف اسنک‌های پفی موجود در بازار نگرانی نداشته باشند زیرا استانداردهای غذایی برای ذرت مورد استفاده از صنایع غذایی انسانی و خوراک دام از لحاظ بهداشتی بسیار به یکدیگر نزدیک هستند و حتی در برخی موارد استانداردهای بهداشتی ذرت خوراک دام درمقایسه بانوع انسانی سخت گیرانه تر است وبه همین دلیل نگرانی برای مصرف اسنک‌های موجوددر بازار وجود ندارد.

 

مدیر کل فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  تصریح کرد: سازمان غذا و دارو  محافظ سلامت مردم است و ما در سلامت مردم کوتاه نمی آییم وشرکت‌های تولیدکننده باید در زنجیره تولید از مواد اولیه تا تولید و توزیع صداقت را رعایت کنند و به دلیل استفاده از ذرت دام برخلاف ادعا، با متخلفان برخورد کردیم و پرونده دو شرکت متخلف را به مراجع ذی صلاح ارجاع دادیم.

 

خبرنگاران جوان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ذرت دامی اسنک گوناگون جام نیوز سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است.

سیداحمدرضا سیدعلیان ۸ اردیبهشت ماه در بازدید از یک شرکت دامداری، استفاده از بقایای بخش کشاورزی را فرصتی برای افزایش بهره‌وری دانست و بر اهمیت و جایگاه آب در تولید تأکید کرد.

وی اظهار کرد: به جای کلمه ضایعات و زائدات بخش کشاورزی بهتر است از کلمه بقایا و پسماندهای این بخش استفاده کنیم، این بقایای بخش کشاورزی و حتی خانگی می‌تواند در کارخانجاتی تبدیل به خوراک دام شوند.

مدیرکل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه به صورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است.

وی با بیان اینکه کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا و بازماندهای این بخش دارد، افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه ضمن تأکید بر ایجاد زنجیره تولید شیر توسط دامداری‌های صنعتی گفت: با توجه به ظرفیت‌های تعاونی دامداران نیشابور در بخش تولید شیر به منظور خدمات‌دهی بهتر به گاوداران، تکمیل زنجیره شیر این تعاونی با سرمایه‌گذاری در حوزه لبنیات می‌تواند قدم مؤثری برای اعضای تعاونی و دامداران شهرستان باشد.

احمد داوطلب زرقی گفت: پیش‌روی گاوداران صنعتی و سنتی استان در خصوص سامانه بازارگاه برخی مشکلات وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور در این بازدید با اشاره به اینکه نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام استان است، به تقدیر از خدمات ارزنده‌ تشکل‌های بخش دامی شهرستان پرداخت و گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار رأس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم را دارد.

علی مبارکی با تأکید بر اینکه یکی از عوامل محدودکننده توسعه بخش کشاورزی تولید نهاده است، افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم که قسمت عمده آن یا سوزانده و یا دور ریخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هر چند دور ریختن بقایا باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود اما از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور داریم، گفت: لازم است در خصوص صدور مجوزها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماندها به چرخه خوراک دام که منجر به کاهش قیمت آن و تأمین امنیت غذایی می‌شود اقدام عاجل صورت پذیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی