Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون استاندار لرستان گفت : ریزش کادر آموزشی آموزش و پرورش ظرف سنوات اخیرناشی از بی توجهی به مراکز تربیت معلم بوده است. ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حبیب الله خجسته‌پور ظهر امروز در آئین نکوداشت یکصدمین سال تاسیس تربیت معلم درکشور وهفتاد و چهارمین سال تاسین آن در لرستان اظهار داشت: اگر مراکز و دانشگاه‌های تربیت معلم وجود نداشت ما باید از میان فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها یک عده‌ای را جذب می‌کردیم تا دانش‌آموزان و آینده‌سازان مملکت را تعلیم بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به طور قطع کار سختی بود زیرا قرار نیست یک معلم در کلاس درس تنها مفاهیم ریاضی، فیزیک و یا شیمی را بیان کند بلکه شان اولیه یک معلم تربیت است و برای اینکه یک معلم بتواند دو مقوله تربیت و مفاهیم را رعایت کند باید یک دوره‌ای را طی کرده باشد تا کلامش بر مخاطب تاثیر گذار باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: بدون شک اگر افرادی مستقیم از دانشگاه‌های معمولی فارغ‌التحصیل و به آموزش دانش آموزان مشغول شوند نمی‌تواند کار خود را به نحو مطلوب انجام دهند، بنابراین لازم است علاقه‌مندان طی دو یا چهار سال گردهم بیایند که این دوره در پربار کردن افکار نقش بسزایی دارد.

استفاده از ظرفیت خیران در توسعه روابط مدرسه و دانشگاه مورد توجه قرار گیردمعاون رئیس‌جمهور در اهواز: 27 درصد بانوان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارندرئیس دانشگاه پزشکی قم: تیمی از پزشکان مجرب روند درمان آیت‌الله مؤمن را پیگیری می‌کنند

وی بیان کرد: درصد بسیاری کمی از آموخته‌ها از کتاب و تخته منتقل می‌شود اما درصد بسیار زیادی از آموخته‌ها از محیط منتقل می‌شود و در محیط های تربیتی مانند مراکز تربیت معلم افراد آمادگی تربیت دیگران را پیدا می‌کنند.

خجسته پور با انتقاد از بی توجهی به مراکز تربیت معلم ظرف سال‌های گذشته تصریح کرد: طی سنوات اخیر آموزش و پرورش برای تکمیل کادر آموزشی مجبور شد خارج از مراکز تربیت معلم افرادی را جذب کند و اگر امروز احساس می‌شود آموزش وپرورش با ریزش مواجه شده و در این میان خلاهایی وجود دارد به دلیل توجه کم به مراکز تربیت معلم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ای کاش تمام معلمان خروجی مراکز تربیت معلم بودند زیرا این افراد برای تربیت دیگران تربیت شده اند و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که سکان کلاس‌های درس ما به دست فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان سپرده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: از مسئولان و تصمیم گیرندگان می‌خواهیم تعهد خدمتی دانشگاه فرهنگیان سرجای خودش باشد چرا که  این امر برای دانش آموزان انگیزه ایجاد می‌کند تا این دانشگاه را انتخاب کنند.

انتهای پیام/ن

R41450/P1361/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۳۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی، روز معلم را به استادان و معلمان دانشگاه آزاد اسلامی تبریک گفت.

در متن پیام دکتر طهرانچی آمده است:

«با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‏اند  

دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت بزرگمرد عرصه تعلیم و تربیت و اندیشه‌ورزی، شهید گرانقدر استاد مرتضی مطهری گرامی باد. 

بی‌تردید معلم و استادان در جامعه نماد عظمت و عزت انسان‌های فداکار و پاک‌‌سرشتی است که وجودشان مملو از عشق است و تجلی آن در تربیت و آموزش فرزندان این سرزمین رؤیت می‌شود. بدین وسیله از زحمات ارزنده همه استادان ارجمند و معلمان دلسوز در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی که در مسیر رشد و تعالی فرزندان این سرزمین تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم. 

روز معلم فرصت مغتنم و شایسته‌ای است که حقیقت و اهمیت نقش و جایگاه آموزگاران و استادان در عرصه تعلیم و تربیت جامعه یادآور شود که زیربنای تعالی و رشد جامعه از این مسیر تحقق می‌یابد. به واقع آموزش و پرورش و آموزش عالی، رسالتی مهم در سرنوشت یک ملت دارند و  پل ارتباطی نسل‌های مختلف با اجتماع هستند که متناسب با اقتضائات و شرایط باید تأمین‌کننده نیازهای مادی و معنوی جامعه باشند. از این جهت نقش محوری معلّمان و استادان در آگاهی‌بخشی، تعلیم و تربیت نسل جوان بر کسی پوشیده نیست و مسئولیت سنگین تولید علم و دانش، اندیشه‌ورزی و تربیت نیروی کارآمد و توسعه همه‌جانبه کشور برعهده آنان است؛ این همان موضوعی است که شهید مطهری  تلاش کرد در جامعه علمی کشور درمورد آن آگاهی‌بخشی کند.

عرصه تعلیم و تربیت نظامی گسسته نیست، بلکه باید مجموعه‌ای بهم‌پیوسته، پویا و کارآمد باشد تا انسان‌هایی مفید برای جامعه شکل دهد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز به عنوان یک نهاد آموزشی و اجتماعی، مسئولیت و رسالت خود را در همین راستا تنظیم کرده است؛ به طوری که دانشگاه به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند. 

واقعیت این است که درک گذشته، تابع درک آینده و آینده نیز به گذشته پیوسته است و بدین شیوه می‌توان افقی ترسیم کرد که مبتنی بر واقعیات جامعه باشد. مسلماً توجه به مسائل اخلاقی و انسانی، فرهنگی و اجتماعی، علمی و مهارتی مناسب، می‏‌تواند به تدوین یک مدل کارآمد آموزشی در مدارس و دانشگاه بیانجامد که در تعمیق مباحث تعلیم و تربیت مؤثر باشد. مدارس مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی بی‌شک متناسب با این شرایط بازطراحی شده‌اند.
اینجانب با گرامیداشت یاد و نام استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و بزرگداشت مقام شامخ معلم، این روز را به همه معلمان و استادان گرانقدر و زحمت‏کش دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت می‏‌گویم و برای تمامی عزیزان توفیق و شادکامی در پناه توجهات خداوند منان مسئلت دارم. 

محمدمهدی طهرانچی 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • ۲ معلم لرستانی برگزیده کشوری شدند
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است