Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينکه قانون منع به کارگيري بازنشستگان موجب محروم شدن شهرداري از خدمات سيد محمدعلي افشاني شد گفت: عده اي در سازمان ورزش و صدا و سيما اين قانون را دور زدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا محسن هاشمي روز شنبه در چهارمين همايش فصلي مديران شهرداري تهران افزود: اجراي اين قانون موجب بي ثباتي در شهرداري تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به تلاش افشاني و همراهانش براي اثبات اينکه قانون مذکور مربوط به شهرداري نمي شود اظهارداشت: متاسفانه اين تلاش ها مورد پسند مجلس واقع نشد.
هاشمي خاطرنشان کرد: در جلسه اي وزير کشور اعلام کرد مي توان براي شما (افشاني) از رهبر معظم انقلاب اجازه گرفت تا در سمت شهردار باقي بمانيد اما افشاني پاسخ داد براي شخص خودم مستثني شدن شهرداران را دنبال نمي کردم بلکه از آنجاکه در سازمان اداري استخدامي پستي به نام شهردار نيست به دنبال تفسير و تثبيت قانون در مسير مثبت بودم.
وي در ادامه يادآور شد: بايد از دکتر محمدعلي نجفي نيز يادي کنيم که در زمان وي همواره مي گفتيم ما 22 نفر هستيم و امروز بايد بگوييم 25 نفر هستيم.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران اظهارداشت: نجفي از قدرت جمع بندي براي حل مسائل شهر برخوردار بود و امروز جاي وي خالي است.
وي با بيان اينکه در شهر مسائل و مشکلاتي وجود دارد که تکرار آنها مانند پنج وعده نماز لازم است تاکيد کرد: زمان براي ما محدوديت هايي فراهم کرد که بايد در زمان کوتاه باقي مانده به اولويت ها بپردازيم.
هاشمي اظهاراميدواري کرد که پيروز حناچي تا پايان اين دوره شهردار تهران باشد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينکه به گفته حناچي، براساس نظرسنجي ها 73 درصد مردم آلودگي هوا و ترافيک را مهمترين چالش شهر تهران مي دانند عنوان کرد: با توجه به 18 ميليون سفر شهري، توسعه حمل و نقل عمومي راه حل اصلي ترافيک و آلودگي هواست که در 40 سال انقلاب اسلامي فعاليت هاي زيادي در اين زمينه صورت گرفته است و اکنون مزيت زيادي در بحث حمل و نقل ريلي وجود دارد.
وي گفت: بايد شبکه حمل و نقل عمومي به گونه اي طراحي و اجرا شود که با حداکثر توان از آن استفاده کرد.
هاشمي با اشاره به ايجاد هفت خط مترو اظهارداشت: اکنون با احتساب سفرهاي ترکيبي 2.5 ميليون سفر به وسيله مترو انجام مي شود که بايد به پنج ميليون سفر و در صورت امکان به هفت ميليون سفر افزايش يابد.
وي با اشاره به تفاهمنامه شرکت مترو با شرکت نفت براي خريد واگن و اتوبوس خاطرنشان کرد: بايد از سه و نيم ميليارد دلار فايناس و بازپرداخت، اتوبوس و واگن از طريق دولت و وزارت نفت اقدام کنيم.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران تصريح کرد: در اين زمينه کُند عمل مي کنيم و توانمان روز به روز کمتر مي شود.
وي با اشاره به آسيب هاي اجتماعي در شهر تهران گفت: حل آسيب ها مورد انتظار مردم است و با سياست هايي که موجب پمپاژ فقر شد آسيب هاي اجتماعي افزايش يافت.
هاشمي به سابقه انوشيروان محسني بندپي استاندار جديد تهران در زمينه مسائل اجتماعي اشاره و اظهار اميدواري کرد که با همکاري شهرداري و استانداري بتوان در اين زمينه اقدام کرد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در بخش ديگري از سخنان خود به ساختار فربه شهرداري تهرن اشاره و بيان کرد: ساختار شهرداري تهران چابک نيست و با وجود پرسنل زياد نمي تواند رضايت مردم را کسب کند.
وي افزود: سيستم به گونه اي طراحي شده است که نارضايتي مردم پابرجاست و ماهانه هزار ميليارد تومان از بودجه نقد شهرداري تهران را مي گيرد که دو سوم آن مربوط به حقوق است.
هاشمي اضافه کرد: به طور کلي عملکرد ما حالت چشمگيري نداشته و اگر تغيير فرايند ها به سمت افزايش رضايت مندي شهروندان نرود موفق نخواهيم شد.
هاشمي همچنين با اشاره به برگزاري همايش فصلي مديران گفت: بهتر است اين همايش ها هر 6 ماه يکبار برگزار شود و علاوه بر هزينه کمتر فرصت انجام کار وجود داشته باشد.
به گزارش ايرنا در شروع هر فصل مديران بخش هاي مختلف شهرداري دور هم جمع مي شوند تا راهکارهاي توسعه بيشتر شهري پايتخت را بررسي کنند.
تهرام /9353/ 1008
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار بود از نمای شیشه‌ای استفاده نشود، اما برخی بانک‌ها از نمای شیشه‌ای استفاده کرده‌اند و این اقدام آنها دهن کجی به اصول معماری است.

مهدی چمران از کمیته نما خواست این روند را اصلاح کند.


ضرورت توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران هم در جلسه امروز شورا بر لزوم توجه و تمرکز بر الگوی اسلامی-ایرانی در منظر شهری تاکید کرد وگفت:
بسیاری از نما‌های شهری، چه در حوزه ساختمان‌های مسکونی شخصی و چه در ساختمان‌هایی با کاربری اجتماعی و حتی ابنیه حاکمیتی در شأن و جایگاه یک شهر ایرانی-اسلامی نیست، چه برسد در شأن ام القرای جهان اسلام که ما بدان نظر ویژه داریم.

علیرضا نادعلی افزود:مدیریت شهری با وجود مصوبه شورا تاکنون برای تدوین سندی جامع به منظور تحقق اهداف سیما و منظر در چشم‌انداز طرح راهبردی شهر تهران اقدامی نکرده است.
­

شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درحاشیه جلسه شورا هم گفت: موضع شورا برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب است، اما، چون مساحت مدنظر وزارت ارشاد تامین نشده، تصمیم گرفته شد نمایشگاه در مصلی برگزار شود.

علیرضا نادعلی افزود: اگر شرایط فراهم شود، سال آینده آخرین سالی خواهد بود که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار می‌شود.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر

سخنگوی شورا همچنین از برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر با هدف افزایش انسجام و همدلی در مدت زمان باقی‌مانده از دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

علیرضا نادعلی گفت: در این جلسه موضوعات مربوط به افزایش همدلی و انسجام در میان اعضای شورا و مدیریت شهری بررسی و مواردی که از ابتدای این دوره آغاز شده است و باید پیگیری شود تا به انتها برسد نیز مطرح شد.

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • فقط نیم درصد از مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها