Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامی ابوزهری» عضو ارشد جنبش حماس فلسطین تأکید کرد که راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف خود ادامه خواهد داشت، هر چند تا کنون این اهداف به صورت مطلوب محقق نشده است.

ابوزهری که به آنکارا سفر کرده است، درباره نقشه آمریکا برای فلسطین موسوم به «معامله قرن» به خبرگزاری «آناتولی» گفت که هدف از این معامله، عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی و از بین بردن مسئله فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش واشنگتن و تل‌آویو برای تبدیل رژیم صهیونیستی به یک طرف پذیرفته شده و عادی و مشروعیت‌بخشی به آن، تأکید کرد که «دشمن واقعی ما اسرائیل است و به همین دلیل معامله قرن را نمی‌پذیریم».

این عضو حماس با بیان اینکه ماهیت طرح آمریکا این است که حکومت فلسطین در نوار غزه محصور بماند و حقوق ملت این کشور در کرانه باختری زیر پا گذاشته شود، اظهار داشت: «ما در این مرحله آرمان آزادی از [چنگ] اشغالگری را داریم نه ایجاد حکومت در غزه. زمانی که فلسطین را آزاد کردیم تصمیم می‌گیریم که چگونه حکومت تشکیل دهیم».

وی با تأکید بر عدم پذیرش هر گونه عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی و اسلامی، اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را در خصوص روابط تل‌آویو با کشورهای عربی کم اهمیت دانست و تأکید کرد که نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن بر بحرانهای داخلی خود در تلاش است که وانمود کند کشورهای عربی تحت کنترل او هستند و او سرور منطقه است.

ابوزهری با اشاره به اینکه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به زودی به چند کشور از جمله روسیه سفر خواهد کرد، نامی از این کشورها نبرد.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی کشورهای عربی واشنگتن حماس غزه حقوق روسیه حقوق حماس رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم

تهران- ایرنا- پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا سه‌شنبه تاکید کرد که کشورش برای عضویت کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل تلاش خواهد کرد.

به گزارش مشرق، شماری از کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و جمهوری مالت حامی به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی هستند و پیشتر اعلام کرده بودند که به طور مشترک در این راستا تلاش خواهند کرد.

نخست وزیر اسپانیا پیشتر روز جمعه گفت که در اروپا نشانه‌های «واضحی» از آمادگی کشورهای منطقه برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین وجود دارند.

پدرو سانچس نخست وزیر اسپانیا پیش از این در میانه کارزار دیپلماتیک خود برای جلب حمایت از به رسمیت شناختن کشور فلسطین با یوناس گار استور، همتای نروژی خود در اسلو دیدار کرده بود.

نخست وزیر اسپانیا پیشتر هشدار داده بود که واکنش نامتناسب رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه، عامل تهدیدکننده و بی ثباتی در خاورمیانه و جهان است.

نخست وزیر اسپانیا همچنین موضوع تشکیل کشور مستقل فلسطین را در دیدار هفته گذشته خود از کشورهای اردن، عربستان و قطر مطرح کرد و به خبرنگاران گفت که اسپانیا، فلسطین را تا پایان ماه ژوئن (خرداد) به عنوان کشور به رسمیت می شناسد.

سانچس به قانونگذاران کشور خود گفت: جامعه بین المللی در صورتی که موجودیت فلسطین را به رسمیت نشناسد، کمکی به تشکیل کشور مستقل فلسطین نخواهد کرد.

وی افزود: «پاسخ کاملا نامتناسب» (رژیم) اسرائیل باعث «زیر پا گذاشتن قوانین بشر دوستانه ای شده که چند دهه قدمت داشته و اسرائیل با این اقدام ثبات خاورمیانه و کل جهان را تهدید می کند».

«یوناس گار استوره» نخست وزیر نروژ جمعه گفت که اسلو برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین آماده است و افزود، «جدول زمانی نهایی» برای این تصمیم مشخص نشده است اما گفت که در هفته‌های آینده تلاش‌ها و هماهنگی‌ها با کشورهای دیگر برای رسمیت شناختن فلسطین «تشدید» خواهد شد.

سیمون هریس نخست وزیر جدید ایرلند نیز جمعه گفت کشورش به مرحله به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی بسیار نزدیک شده و مایل است این تصمیم را همگام با اسپانیا و سایر کشورهای همفکر اتخاذ کند.

اگرچه اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حمایت نکرده است، اما از زمان شروع جنگ در غزه، ایرلند و اسپانیا بارها آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن فلسطین ابراز کرده‌اند و تلاش هایی را برای تشدید موضع اتحادیه اروپا در قبال رژیم صهیونیستی در واکنش به جنایات هولناک این رژیم آغاز کرده‌اند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی زد
  • وجوه فراملی و فرانظامی عملیات‌ «وعده‌صادق»
  • سانچز: برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل تلاش می‌کنیم
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها