Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: قدرت آمریکایی رو به افول است که بخشی از آن بخاطر مسائل اقتصادی است و اکنون بدهکارترین کشور جهان آمریکا است که به دنبال تامین بخشی از آن از ناحیه کشورهای غربی آسیا است اما به هر حال بدهی آن ها بیش از این حرف‌ها بوده و باعث اختلافات در این کشور شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود معلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: آمریکا 50 ایالت، یک منطقه فدرال و چند منطقه خودمختار دارد؛ در طول چهار سال گذشته هم به دلیل اختلافات با کنگره، دولت فدرال یک مدت محدودی را تعطیل اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون هم به خاطر اختلاف در بودجه ای که دولت در خواست کرده است برای کشیدن دیوار بین مرز امریکا و مکزیک و سنا مخالفت کرده است و ترامپ هم دستور تعطیلی دولت فدرال را داده است و به نظر خیلی طول نخواهد کشید.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اختلافات داخلی امریکا معمولا بوده است و چون اکثریت سنا با دموکرات ها است بنابرین آن‌ها این مخالفت را انجام داده‌اند و این وضعیت باعث شده دولت فدرال تعطیلی اعلام کند که جمعی از کارکنان باید مرخصی بدون حقوق بگیرند یا جمعیتشان کم شود تا بتوانند کشور را اداره کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته اختلافات در آمریکا فقط بر سر این موضوع نیست و در موضوع خروج از سوریه هم این اختلاف‌ها وجود دارد؛ دموکرات‌ها مخالف خروج از سوریه هستند اما ترامپ شکست سنگینی در سوریه متحمل شده و از طرفی وضعیت بودجه خوبی هم ندارد و نمی‌تواند بودجه حضورشان را تامین کنند.

معلمی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، عنوان کرد: قدرت آمریکایی رو به افول است که بخشی از آن بخاطر مسائل اقتصادی است و اکنون بدهکارترین کشور جهان امریکا است که بخشی از آن را می خواهد از ناحیه کشورهای غربی آسیا تامین کند اما به هر حال بدهی آن ها بیش از این حرف‌ها است و باعث اختلافات در کشور امریکا شده و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست

متاسفانه طی سال‌ها و دهه اخیر، بعد از رها شدن فضای مجازی و رشد قارچ‌گونه‌ی کانال‌ها و صفحات وطن‌فروش رفته‌رفته مخاطب با این سوال رو به رو شد که آتش‌زدن پرچم آمریکا و اسرائیل و مرگ فرستادن بر آنها کار درستی بوده است؟

پاسخ این سوال را در روزهای اخیر، براندازها با زبان بی‌زبانی داده‌اند: وقتی دانشگاه‌های غرب مرگ بر بچه‌کش و حامیانش سر می‌دهند یعنی هیچ بعید نیست، تصمیم‌سازهایی در جهان غرب در آینده بالا‌نشین شوند که مسائل را از زاویه نگاه جمهوری اسلامی و مردم ایران می‌بینند.

در واقع شعارهای مرگ بر اسرائیل و آمریکا طی ۴۵ سال و آتش‌زدنِ پرچم‌ها جرقه‌ای بود که زده شد تا این آتش بالاخره شعله‌ور شد. و حالا جواب داده و پژواک این صدا نه از کشورهای مسلمان که از پایتخت‌های غربی به گوش جهانیان می‌رسد.

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • مسائل معیشتی، محور اصلی مطالبات مردم است
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • دانشجوی آمریکایی: بزرگترین تهدید جهان اسرائیل و آمریکاست
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان