Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@18:39:28 GMT

لایروبی 13 نهر اروندکنار آبادان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۶۴۶۹۹

لایروبی 13 نهر اروندکنار آبادان آغاز شد

سیدزین‌العابدین موسوی ‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:احیای طبیعی نهرها، جلوگیری از طغیان انهار و سهولت تردد شناورهای صیادی ، تجاری و قایق‌های صیادی از اهداف اجرای این طرح است.
وی افزود:این طرح لایروبی انهار 13 نهر حوزه شهری اروندکنار را در بر می گیرد و پس از آن تردد شناورها با سهولت بهتری انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسوی گفت:همچنین به منظور بهسازی و لایروبی اسکله صیادی اروندکنار 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت تامین شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
52 نهر طبیعی در بخش اروندکنار وجود دارد که 13 نهر در حوزه شهر اروندکنار و 39 نهر در حوزه سه دهستان نصار، نوآباد و مینوبار قرار دارند که علاوه بر آبیاری سنتی زمین های کشاورزی این منطقه به عنوان لنگرگاه طبیعی شناورهای صیادی و باری در منطقه مورد استفاده قرار می گیرند.
این انهار با جذر و مد آب اروندرود پر آب می شوند.
بزرگ ترین بندر صیادی ایران در اروندکنار قرار دارد که سال 1387 به بهره برداری رسید و بیش از 160 فروند موتور لنج و افزون بر 330 قایق موتوری صیادی در اروندکنار در انهار طبیعی مستقر هستند.
اروندکنار در انتهای جزیره آبادان و در 45 کیلومتری جنوب شهر آبادان قرار گرفته است و دارای ذخایر نفتی است.
این شهر بندری روبه روی شهر فاو عراق قرار دارد و دارای اسکله و امکانات بارگیری لنج های کوچک است.
3015/6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب ایران زمین کشاورزی مد نفت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته

سعید کیاکجوری در گفت وگوبا خبرنگار مهر در حاشیه بازدید استاندار مازندران از بندر اظهار کرد: تراز آب دریای خزر طی حدود دو دهه گذشته دو متر کاهش یافته است.

وی از تامین لایروبی برای لایروبی حوضچه بندر نوشهر خبر داد و گفت: کاهش تراز آب دریای خزر از جمله دغدغه ها است و در تلاش هستیم تا کاهش تراز آب دریا را با لایروبی حوضچه و اسکله جبران کنیم.

وی به محدودیت های فراروی لایروبی اسکله اشاره واضافه کرد: از نظر فنی با چالش هایی روبرو هستیم و نمی توانیم زیاد در عمق لایروبی انجام دهیم و به فوندانسیون اسکله آسیب می زند.

مدیرکل بنادر دریانوردی مازندران گفت: مطالعات مربوط به کاهش تراز آب دریای خزر توسط موسسات مربوط در حال انجام است و اکنون تراز آب دریای خزر در سطح پایینی قرار دارد.

مازندران سه بندر در نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار دارد.

کد خبر 6093299

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و خلع ید ۱۰۲۹۷ مترمربع اراضی ملی در شهرستان ساری
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند