Web Analytics Made Easy - Statcounter

انجام برخی فعالیت‌ها البته همراه با مصرف دارو می‌تواند نقش مکمل درمانی برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به فشار خون داشته باشد.به گزارش بلاغ،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند انجام برخی تمرین‌های ورزشی از جمله شنا، وزنه برداری و پیاده روی تمرینی می‌تواند سبب کاهش فشارخون در بیماران درکنار مصرف دارو تحت نظارت پزشک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار‌ها نشان می‌دهند یک نفر از هر سه فرد بزرگسال در دنیا به فشارخون مبتلاست؛ کارشناسان اثرگذاری ورزش در کاهش میزان فشارخون را با تحقیق بر روی بیش از ۴۰ هزار نفر به اثبات رسانده‌اند.

در این پژوهش دانشمندان انجام ورزش را برروی داوطلبان در طول سال‌ها بررسی کرده و دریافتند ورزش منظم سبب تنظیم فشارخون و جلوگیری از بالا رفتن فشارخون درآن‌ها شده است.

عوارض منفی افزایش فشار خون

بالا رفتن فشارخون سبب افزایش خطر بروز سکته مغزی، حمله قلبی، نارسایی کلیوی، آسیب به بینایی و اختلال درعملکرد سایر ارگان‌های بدن می‌شود.

بالا رفتن فشارخون دلایل مختلفی از جمله رژیم خوراکی نامناسب شامل فست فود و خوراکی‌های پرچرب و پرنمک، فعالیت بدنی کم، اضافه وزن، استعمال مواد دخانی، استرس و فشار‌های عصبی دارد، برخی ویژگی‌های ژنتیکی هم سبب ابتلای فرد به بیماری فشارخون بالا می‌شود.

شناسایی فشارخون بالا با اندازه گیری منظم فشارخون مشخص می‌شود، بیشتر بیماران زمانی که مبتلا به بیماری فشارخون بالا شناخته می‌شوند تمایل فراوان به استفاده از دارو دارند؛ محققان توصیه می‌کنند درصورت تجویز دارو افراد برای کمک به کاهش فشارخون خود، ورزش منظم از جمله شنا، پیاده روی و وزنه برداری سبک انجام دهند.

بررسی برروی اثرگذاری ورزش بر کنترل فشارخون به وسیله محققان دانشگاه اقتصاد لندن و دانشگاه استنفورد آمریکا انجام شده است.

به گفته دانشمندان یکی از خطر‌های جدی برای بیماران مبتلا به فشارخون بالا، قطع کردن خودسرانه دارو بدون نظر پزشک است.

بیماری فشارخون بالا معمولاً نشانه خاصی ندارد و زمانی علامت‌های آن مشخص می‌شود که فشارخون فرد بسیار بالا رفته است. کارشناسان اندازه گیری منظم فشارخون، توجه به نشانه‌ها و انجام ورزش منظم را در پیشگیری از ابتلا به این بیماری همه گیر اثربخش می‌دانند.

فشارخون بالا به حدود اندازه ۱۴۰ / mmHg ۹۰ گفته می‌شود و لازم است فرد تحت نظارت پزشک قراربگیرد.

نتیجه این پژوهش درمجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در پیامی از کمبود داروی افسردگی ترازدون در داروخانه های های سطح کشور خبر داده و اعلام کرده که این موضوع سبب ایجاد نگرانی هایی در بین بیماران شده است.

در همین راستا، ناصر هیراد معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در حال حاضر برای رفع کمبود داروی افسردگی ترازودون در داروخانه ها٬ سازمان غذا و دارو اقدام به واردات کرده است.

وی بیان کرد: واردات داروی افسردگی ترازودون انجام شده و سازمان غذا و دارو منتظر جواب آزمایشگاه جهت اطمینان از سلامتی محموله های وارداتی است و در صورت مثبت بودن جواب آزمایش٬ داروی ترازدون در بازار کشور توزیع خواهد شد.

معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در حال حاضر یک شرکت داخلی هم در حال تولید داروی ترازدون است و واردات این دارو تا زمان متعادل شدن عرضه با تقاضا در بازار انجام می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ۱۹ رباط صلیبی پاره! هدیه برنامه منظم لیگ
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود
  • خواص توت خشک در کاهش فشارخون و بهبود عملکرد کلیه‌ها
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • توزیع داروی افسردگی ترازدون پس از تایید سلامت محموله‌های وارداتی جهت رفع کمبود