Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: نایب ‌رییس هیات کشتی خراسان رضوی معتقد است که حساسیت‌ و سخت‌گیری‌ها در کشور و خراسان رضوی روی کشتی بانوان افزایش یافته و تنها با گذر زمان برطرف خواهدشد.
آنا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص مسابقات انتخابی قهرمانی کشور اظهار کرد: این دوره از مسابقات در سه رده سنی نونهالان-نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در بخش کلاسیک (آزاد) جهت آمادگی و انتخابی مسابقات قهرمانی کشور از امروز، جمعه 30 آذرماه از ساعت 10 در خانه کشتی آغاز شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات قهرمانی کشور در دی ماه سال جاری و در تهران برگزار می‌شود.
وی افزود: در سال گذشته مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی 18 تا 25 سال برگزار شد، اما هیات کشتی خراسان رضوی جهت پویایی ورزشکاران بانوان و کشف مستعدین این رشته، قصد دارد این دوره از مسابقات را در رده سنی 11 سال به بالا برگزار کند، اما کشتی‌گیرانی که برای مسابقات کشوری اعزام خواهندشد فقط در رده سنی 18 تا 25 سال خواهندبود.
نایب‌ رییس هیات کشتی خراسان رضوی در خصوص حضور کشتی‌گیران سایر شهرستان‌ها در این دوره مسابقات خاطرشان کرد: از شهرستان‌هایی نظیر قوچان، تربت‌جام، نیشابور، گلبهار و مشهد در بخش تیمی و از شهرستان‌هایی مانند سرخس، تایباد و فریمان به صورت تک وزن در این دوره از مسابقات حضور خواهند یافت.
وی تاکید کرد: تمام مسابقاتی که فدراسیون کشتی در بخش بانوان برگزار می‌کند، با حجاب کامل انجام می‌شود. به دلیل تعداد کم ورزشکاران در این رشته ورزشی، نمی‌خواهیم محدودیتی برای کشتی‌گیران ایجاد کنیم.
نایب رییس هیات کشتی خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه حساسیت‌ها بر روی کشتی بانوان به خصوص در خراسان رضوی افزایش یافته‌است. فکر می‌کنم نخستین سالی باشد که برای مسابقات کشتی بانوان توانستیم تبلیغ کنیم. حتی تا چند ماه گذشته نمی‌توانستیم مسابقات‌مان را اطلاع‌رسانی کنیم و حتی یک بنر بر روی در ورودی سالن شهید بهشتی نصب کنیم. فکر می‌کنم برای کاهش این قبیل حساسیت‌ها، کشتی بانوان نیاز به زمان دارد و به خودی‌خود این قضایا و مشکلات حل شود تا بتوانیم برای مسابقات کشتی بانوان تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های بیشتری انجام دهیم. 
آنا براتی در خصوص اقدامات هیات کشتی در زمینه استعدادیابی در بخش بانوان، تصریح کرد: تعداد مربیان استعدادیاب در خراسان خیلی کم است. سطح کلاس‌های مربیگری خیلی بالاست و تا کنون از 15 مربی که برای کلاس‌های مربی‌گری فرستاده‌ایم، تنها چهار مربی پذیرفته شده‌اند. از همین رو مجبور شده‌ام جهت استعدادیابی وقت بیشتری برای آموزش و کشف مستعدین قرار دهم. همچنین طبق تعاملی که با ناحیه سه آموزش‌وپرورش ایجاد کرده‎‌ایم، استعدادیابی از مدارس این ناحیه را نیز در دستور کار خود قرار داده‌ایم.
وی یادآور شد: از ابتدای آذر ماه سال جاری در روزهای زوج در ساعت 16 تا 18 برای دانش‌آموزان کلاس آموزشی برگزار کردیم که تا کنون استقبال خوبی صورت نگرفته‌است. اطلاع‌رسانی خوب در این زمینه داشته‌ایم اما فکر می‌کنم نیاز به زمان داریم تا به استقبال بیشتری روبرو شویم. خانواده‌ها نیز در این بخش مقاومت می‌کنند، حتی کسانی که کشتی‌گیر هستند، از حضور دختران خود در کلاس‌های آموزشی کشتی جلوگیری می‌کنند. برچسب ها: کشتی ، بانوان ، مشهد

منبع: خرداد

کلیدواژه: کشتی بانوان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۵۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند

عنوان‌دار کشتی آزاد جهان گفت: حسن یزدانی در حال آماده‌سازی خود برای حضور در این رقابت‌هاست و شرایطش نیز روز به روز در حال بهتر شدن است. با شناختی که از او و شرایطش دارم می‌دانم خود را برای کسب مدال طلای رقابت‌های المپیک و نه مسابقات انتخابی، آماده کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود اسماعیل‌پور درباره وضعیت تیم ملی کشتی آزاد در آستانه بازی‌های المپیک اظهار کرد: کشتی آزاد یکی از سهمیه‌های المپیک را هنوز کسب نکرده، اما خوشبختانه تیم ملی کشتی فرنگی تمام سهمیه‌ها را به دست آورده است. به طور حتم تلاش همه متولیان کشتی این بود در همان مرحله نخست سهمیه‌های باقی مانده کسب می‌شد که این اتفاق نیفتاد، اما برای کسب سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات آتی که در ترکیه برگزار می‌شود، فرصت وجود دارد. کار در این مسابقات سخت است، چون تمام کشتی‌گیران جا مانده برای حضور در المپیک در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: من خودم در المپیک کشتی گرفتم، مطمئناً هر کشتی‌گیری که وارد المپیک می‌شود اگر صرفاً بخواهد در این مسابقات حضور داشته باشد نتیجه دلخواه را به‌دست نخواهد آورد. کشتی‌گیر به محض تمام شدن مسابقات المپیک باید برای مسابقات المپیک بعدی تمرینات خود را شروع کند. کشتی‌گیرانی در پاریس موفق‌تر هستند که هم هدفشان و هم برنامه ریزی و تمریناتشان طی سال‌های گذشته المپیک ۲۰۲۴ پاریس بوده باشد.

شکست عنوان‌داران کشتی آمریکا از نظر روانی برای ما خوب است

دارنده دو مدال نقره و برنز جهان با بیان اینکه ان‌شاءالله کشتی‌گیران ما در المپیک نتایج خوبی را کسب کنند، گفت: دعا می‌کنم کل ورزش کشور در المپیک موفق شود و امیدوارم کشتی‌گیران نیز روزهای خوبی در پاریس داشته باشند. با اینکه می‌دانم کار بسیار سختی در پیش است، اما ما در المپیک لندن که رسول خادم همراه تیم بود در رشته فرنگی سه طلا و در آزاد نیز یک مدال طلا توسط کمیل قاسمی کسب کردیم و پس از آن نیز بازی‌های المپیک ریو و توکیو را با موفقیت پشت سر گذاشتیم. امیدوارم روز خوب کشتی را در پاریس داشته باشیم و این المپیک نیز شاهد سرافرازی کشتی‌گیران‌مان باشیم.

وی درباره شکست قهرمانان خوب آمریکایی مانند دیوید تیلور، جیدن کاکس و جردن باروز در مسابقات انتخابی این کشور، اظهار کرد: اول اینکه باید مسابقات انتخابی کشتی آمریکا را سرمشق قرار دهیم و دوم شکست بزرگان کشتی این کشور فقط به دلیل بها دادن به پشتوانه‌ها و کشتی‌گیران مستعد است. به طور حتم شکست عنوان‌داران این کشور همچون تیلور به لحاظ روانی برای نمایندگان ما خوب خواهد بود.

شرایط یزدانی روز به روز در حال بهتر شدن است

دارنده سه مدال طلای آسیا با اشاره به رقابت سنتی و دیرینه حسن یزدانی و دیوید تیلور، خاطرنشان کرد: از یک سو دیگر نمی‌توانیم شاهد رقابت مهیج و زیبا میان این دو کشتی‌گیر باشیم، زیرا از جایگزین تیلور که به‌تازگی به تیم ملی آمریکا پیوسته چیزی ندیده‌ایم و امتحانش را پس نداده است. چقدر خوب می‌شد تیلور نیز در این رقابت‌ها مقابل یزدانی سلامت و سرحال قرار می‌گرفت، با این حال چیزی از شایستگی‌های هر دو کشتی‌گیر کم نشده است. حسن یزدانی نیز در حال آماده‌سازی خود برای حضور در این رقابت‌هاست و شرایطش نیز روز به روز در حال بهتر شدن است. با شناختی که از او و شرایطش دارم می‌دانم خود را برای کسب مدال طلای رقابت‌های المپیک و نه مسابقات انتخابی، آماده کرده است.

منبع: میزان

کد خبر 750427

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی خود را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • حسن یزدانی خودش را برای طلای پاریس آماده می‌کند
  • نفرات برتر شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • مسابقات بین‌المللی تنیس ساحلی به پایان رسید
  • حساسیت فوق‌العاده یک مسئول نسبت به بیت‌المال! + فیلم
  • ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو هندبال بانوان کشور شد
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • باشگاه پرسپولیس: رفتار زشت تماشاگران سپاهان نسبت به زنان پرسپولیسی را پیگیری می‌کنیم
  • آیت‌الله نوری همدانی: دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است