Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- سيد محمد علي افشاني شهردار سابق تهران با بيان اينکه کِشتي اصلاح طلبان در ميان امواج در حرکت است تصريح کرد: مراقب باشيم رانتخواران فرصت طلب جاي آزاديخواهان اصلاح طلب را نگيرند.

به گزارش خبرنگار ايرنا افشاني روز شنبه در چهارمين همايش فصلي مديران شهرداري تهران با تاکيد بر اينکه مراقب رانتخواران فرصت طلب باشيم به گزارشي که اخيرا توسط اعضاي حزب اتحاد ملت شوراي شهر منتشر شده اشاره و خاطرنشان کرد: حداقل اگر به فکر شورا و اصلاح طلبان نيستيد به فکر خودتان باشيد، همه در يک کشتي نشسته ايم و اگر مردم نااميد شوند حتما مشارکت نمي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به شعار مديريتي خود در شهرداري تهران با عنوان «شهر زيست پذير، شهروند مشارکت پذير» گفت: لازمه مشارکت مردم اعتماد آنان است.
افشاني افزود: در گزارش عملکرد 6 ماهه اتحاد ملت گفته شده اين دوره رابطه شهرداري با دولت رابطه خوبي نبوده و ميزان بدهي ها افزايش يافته است در حالي که بهترين رابطه با دولت در اين دوره بود و اين موضوع که دولت پذيرفت سهم شهرداري ها از ماليات بر ارزش افزوده را از 35 درصد به 50 درصد افزايش دهد کار ساده اي نبود.
وي اضافه کرد: همين نکته کافي است تا به ارتباط خوب دولت و شهرداري پي ببريم.
افشاني که از 23 ارديبهشت تا اواخر آبان امسال شهردار تهران بود و با اجراي قانون بازنشستگان اين مسئوليت را ترک کرد در ادامه سخنانش اظهارداشت: در دوره مديريتم 2 هزار و 600 ميليارد تومان از طلب شهرداري به شکل تهاتر وارد خزانه شد؛ حقوق کارمندان در بيست و ششم هر ماه واريز و مبلغي در حد توان به پروژه هاي عمراني اختصاص داده شد.
شهردار سابق تهران با بيان اينکه شهرداري را با 50 ميليارد تومان بدهي تحويل گرفتيم تصريح کرد: تنها در سال 96، 3 هزار ميليارد تومان که يک هزار ميليارد تومان آن مربوط به نيمه اول سال و 2 هزار ميليارد تومان مربوط به نيمه دوم سال بود به حجم بدهي ها افزوده شد.
**رفتار پليسي نداشتم
وي همچنين با انتقاد به برخي افراد يا رسانه ها گفت: به دليل راه انداري مرکز فوريت و رسيدگي به آسيب هاي اجتماعي به داشتن رفتار پليسي متهم شدم در حالي که هيچگاه رفتار پليسي نداشتم.
افشاني افزود: در بحث آسيب هاي اجتماعي شهرداري بتنهايي نمي تواند پاسخگوي وظايف ديگران باشد و فرمانداري و بهزيستي هرکدام در اين زمينه مسئوليت هايي دارند.
وي با بيان اينکه ارزش انسان ها به ميزان دردمندي آنهاست و پايبندي به عهد و پيمان به ميزان مرام انسان هاست اظهارداشت: نامهرباني هاي زيادي ديدم اما در طول دوران خدمتم حتي از يک رسانه شکايت نکردم زيرا به آزادي ايمان داشتم.
شهردار سابق تهران با بيان اينکه اگر به من تهمت قتل مي زدند برايم راحت تر از تهمت «شنود مديران» بود خاطرنشان کرد: در اين مورد به علت نسبت دادن اين دروغ پَلَشت (شنود) موضوع را پيگيري کردم که پس از درخواست عضو شورا شکايتم را پس گرفتم.
** پيشنهاد وزارت راه داشتم اما رد کردم
افشاني گفت: آقاي واعظي (رئيس دفتر رئيس جمهوري) در دوره انتخاب وزير راه با من تماس گرفت تا به ديدار وي بروم؛ هنگام مراجعه به دفتر وي، اسلامي وزير کنوني راه از از آنجا خارج شد.
وي ادامه داد: آقاي واعظي به من گفت که رئيس جمهوري قصد دارد روز شنبه وزير پيشنهادي راه را به مجلس معرفي کند و از من خواست برنامه ارائه دهم اما گفتم با اعضاي شوراي شهر عهد و پيمان بسته ام و اگر بخواهم برنامه بدهم اين عهد و پيمان را کنار گذاشته ام؛ به همين منظور تشکر کردم و گفتم امکان ارائه برنامه ندارم.
شهردار سابق تهران همچنين در ادامه اينچنين انتقاد کرد: با وجود اين و در کمال نامهرباني، در سايت هاي مختلف به طور بي سابقه سعي کردند نشان دهند افشاني به قدري زياد به صندلي چسبيده است.
وي خاطرنشان کرد: در مصاحبه هاي متعدد تاکيد کردم تابع قانونم و اگر قانون (بازنشستگي) شامل شهرداران شود حتي يک روز در شهرداري نمي مانم.
** به ميز و صندلي نچسبيدم
افشاني با تاکيد بر اينکه هيچ وقت به ميز و صندلي چسبيده نبودم تصريح کرد: با توجه به اينکه شهرداران هيچ پست سازماني و رابطه استخدامي ندارند افزود: بنابراين نمي توان گفت شهرداران بازنشسته مي شوند؛ همانطور که در قانون حداقل سن 25 سال ذکر شده اما از حداکثر سن سخني به ميان نيامده است.
شهردار سابق تهران عنوان کرد: اصرار ما دفاع از نهاد نوپاي شورا بود و همان ابتدا اعلام کردم که همه توانم را براي اين کار به کار خواهم گرفت.
وي با بيان اينکه در اين موضوع پافشاري داشتم که قانون منع به کارگيري بازنشستگان شامل شهرداري مي شود اما مشمول شهرداران نمي شود گفت: نسبت به اين قانون تعهد و تعصب دارم و آن را يکي از مترقي ترين قوانين تصويب شده مي دانم.
افشاني با بيان اينکه اين قانون ماحصل خون مشروطه خواهان است خاطرنشان کرد: اين قانون سال 1286 تصويب شد و برگرفته از قوانين کشورهاي متمدن است اما در دوره اي که رضاخان وزير جنگ بود آن را کنار گذاشتند تا اينکه سال 1301 در دولت مصدق تکميل و قدرت نهادهاي اجتماعي بيشتر شد.
وي تاکيد کرد: همه تلاشم براي اين بود که قانوني که بيش از يک قرن از تصويب آن مي گذرد و براي نهادهاي محلي قدرت محسوب مي شود مورد تعرض قرار نگيرد.
به گزارش ايرنا رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نيز در اين نشست با اشاره به اينکه قانون منع به کارگيري بازنشستگان موجب محروم شدن شهرداري پايتخت از خدمات سيد محمدعلي افشاني شد گفت: عده اي ازجمله در سازمان ورزش و صدا و سيما اين قانون را دور زدند.
محسن هاشمي افزود: اجراي اين قانون موجب بي ثباتي در شهرداري تهران شد.
تهرام/9353/ 1008
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، و به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل، محمود صفری روز پنجشنبه اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر اردبیل که پس از طی مراحلی به‌زودی به مرحله اجرا درمی‌آید، بخش عمده مشکلات شهری را برطرف خواهد کرد.
وی افزود: با اجرای طرح تفصیلی اردبیل که در قالب پهنه‌بندی و با احصای کمبودها و معضلات شهری تهیه شده، ضمن رفع کاستی‌های طرح قبلی نگاه ویژه‌ای به تامین کمبود سرانه‌های عمومی شهر و رساندن سرانه‌های مورد نظر به استانداردهای کشوری دارد.
شهردار اردبیل، جبران کمبودهای مناطق کم‌برخوردار و توسعه متوازن و یکسان مناطق مختلف شهر را از محورهای اصلی طرح تفصیلی جدید عنوان کرد و افزود: اصلاح ضوابط و موارد مدنظر در این طرح موجب نوسازی، بهسازی، رونق و توسعه شهر در زمینه‌های مختلف خواهد شد و شهروندان به‌زودی شاهد اثرهای مثبت آن خواهند بود.
صفری اضافه کرد: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌ شهر اردبیل نیز در برنامه‌های شهرداری قرار دارد که با ساماندهی آنها توسعه، رونق و وضعیت بصری مناسب و در شان کلانشهر اردبیل را شاهد خواهیم شد.
طرح تفصیلی اردبیل شهریور سال ۱۴۰۱ پس از حدود ۱۱ سال از سوی شورای اسلامی این شهر مصوب و در مهرماه ۱۴۰۲ از سوی شهرداری به وزارت راه و شهرسازی فرستاده شده بود.

دیگر خبرها

  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • گسترش بحران تقابل ارزش‌های لیبرال با آزادیخواهان
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد