Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند- ايرنا- بر اساس تصميم شوراي شهر بيرجند، مالکان شهر بيرجند در ساخت‌ و ساز تا 2 سال بعد از پايان پروانه ساختماني فرصت تمديد دارند، در غير اين صورت مشمول جريمه مي ‌شوند.

به گزارش ايرنا، اعضاي شوراي شهر بيرجند در نشست علني روز شنبه درخواست شهرونداني در خصوص اخذ عوارض از محل تمديد پروانه ساختماني که مغاير قانون بوده را بررسي کردند و به استناد قانون و راي ديوان عدالت اداري مصوب کردند که مالکان تا 2 سال پس از پايان پروانه فرصت تمديد دارند و در اين مدت مشمول جريمه نمي شود اما از آن تاريخ به بعد بر اساس نرخ مشخص بايد عوارض پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس کميسيون حقوقي شوراي شهر بيرجند در اين نشست گفت: بر اساس تبصره 2 قانون ماده 29 عمران و نوسازي شهري، مالک زمين 2 سال پس از اتمام مهلت پروانه ساختماني، فرصت تمديد دارد.
وي افزود: تاکنون شهرداري در اين زمينه بر اساس مصوبه شورا عمل کرده و پس از اتمام مهلت پروانه براي تمديد آن عوارض اخذ مي کرده که اکنون تا 2 سال از اتمام مهلت پروانه مالک فرصت تکميل ساختمان را دارد و اگر در اين زمان موفق به اتمام آن نشد بايد جريمه پرداخت کند.
محمد علي طاهري يادآور شد: تا قبل از راي هيئت عمومي ديوان عدالت اداري، بر اساس مصوبه شورا، قانون عمران و نوسازي شهري در برخي از موارد اجرايي نمي ‌شد که بعد از راي ديوان بايد اجرايي شود.
وي با تاکيد بر اينکه در پروانه هاي ساختماني شهرداري ها بايد حداکثر مهلت پايان ساختمان قيد شود، گفت: کساني که در ميدان ها و معابر اصلي شهر اقدام به ساخت و ساز مي کنند بايد ظرف مدت مقرر ساختمان خود را به اتمام برساند و اگر پس از 2 سال مهلت مشخص شده بازهم به اتمام نرسد عوارض به دو برابر افزايش مي يابد.
عضو حقوقدان شوراي شهر بيرجند اظهار داشت: آن دسته از ساختمان هايي که توسط مراجع قضايي توقيف شده از اين جريمه مستثني هستند.
وي ادامه داد: شوراي شهر به عنوان نمايندگان مردم بايد موارد قانوني که حقوق شهروندان در آن لحاظ شده را اطلاع رساني کرده و از آن دفاع کند و مراقب باشد که مردم بدون دليل جريمه نشوند.
ديگر عضو شوراي شهر نيز گفت: با توجه به اين قانون از آنجايي که ساخت و سازهاي درازمدت ممکن است براي شهروندان به خصوص در ميادين و معابر اصلي مشکل ساز شود بايد به دنبال راهکاري باشيم که پيشرفت فيزيکي سالانه در پروژه ها مشخص شود.
مهدي ميري ادامه داد: ساخت و سازها براي مدت پنج سال حتي در معابر فرعي هم براي شهروندان تبديل به معضل مي شود که بايد در کنار موارد قانوني به اين موضوع نيز توجه کرد.
وي بيان کرد: در ضوابط سال 98 علاوه بر ديده شدن راي ديوان عدالت اداري اهرم فشاري هم بايد در نظر گرفته شود که ساخت و ساز در همان مهلت مشخص شده پروانه به اتمام برسد که شخص بيشتر از سه يا پنج سال مهلت پروانه به دنبال تمديد نباشد.
اعضاي شوراي شهر بيرجند در نهايت با اين مصوبه کميسيون حقوقي موافقت کرده و قانون فوق در شهرداري بيرجند لازم الاجرا شد.
9893 * 6054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۵۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، مهلت شرکت در نخستین جشنواره خیمه‌شب‌بازی با توجه به استقبال گسترده علاقه‌مندان تمدید شد و هنرمندان می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت آثار خود را ارسال کنند.

نخستین جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» با انتشار فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی، کار خود را آغاز کرده است.

این جشنواره به میزبانی خانه‌موزه خیمه‌شب‌بازی ایران از هنرمندان این حوزه در سراسر کشور دعوت می‌کند در این رویداد شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند به سایت خانه‌موزه خیمه‌شب‌بازی ایران با آدرس https://manacultureforum.com مراجعه کنند.‌

آثار ارسالی پس از بررسی اولیه برای شرکت در رقابت دعوت خواهند شد و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره پس از دانلود و تکمیل فرم، فرم تکمیل‌شده را به همراه سایر مدارک به آدرس بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶، کد پستی: ۱۴۱۷۷۵۴۷۷۱، خانه فرهنگ مانا، از طریق پست یا به صورت حضوری ارسال کنند.

نخستین جشنواره سراسری خیمه‌شب‌بازی ایران از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6087716 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • رشد ۲۰۰ درصدی صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی در سال گذشته
  • امروز، آخرین مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون فلوشیپ/ مهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود
  • ۲۰ هزار حلقه چاه آب در مازندران غیرمجاز است
  • ۲۰ اردیبهشت، آخرین مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • مهلت اجرای قانون اساسنامه «شرکت ملی پست» به مدت دو سال تمدید شد
  • تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست 
  • تمدید دو ساله مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست توسط مجلس
  • تمدید مهلت نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری