Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@18:10:24 GMT

شنبه آرام پاریس در آستانه تعطیلات کریسمس

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۶۵۷۲۷

شنبه آرام پاریس در آستانه تعطیلات کریسمس

اعتراضات جلیقه زردها که طی چند هفته گذشته هرج و مرج را به پاریس آورده بودند در آستانه آغاز تعطیلات کریسمس به شدت کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آسوشیتدپرس»، اعتراضات جلیقه زردها  که طی چند هفته گذشته هرج و مرج را به پاریس آورده بودند ،امروز (شنبه اول دی)  در آستانه آغاز تعطیلات کریسمس به شدت کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمار معترضینی که  شنبه های گذشته در مقابل کاخ الیزه در پاریس تظاهرات می کردند امروز کاهش چشمگیری داشت.

معترضان که گویا گوش شنوایی برای اعتراضات خود در ششمین شنبه متوالی اعتراضات در سراسر فرانسه ،پیدا نکرده اند  ،حضور کمرنگ تری نسبت به هفته های گذشته در خیابان ها داشتند.

با این وجود این آرامش نسبی،معترضان اعلام کرده اند که دست از تلاش های خود برای رسیدن به خواسته هایشان برنمی دارند.

بخش عمده ای از فرانسه به ویژه پاریس، هفته های اعتراضی را از سوی جنبش سراسری «جلیقه زردها» پشت سر گذاشت که بارها به خشونت کشیده شد.

ده ها نفر از آغاز جنبش جلیقه زدرها  تا کنون جان خود را از دست داده اند.

عده ای از معترضان که هنوز هم در خیابان ها هستند،همچنان شعار «ماکرون،استعفا» و «ماکرون تسلیم» را سر می دهند.

کارشناسان پیش از این پیش بینی کرده بودند که «جنبش «جلیقه زردها» احتمالا از بین خواهد رفت، اما خشم مردم مانند آتشی زیر خاکستر باقی خواهد ماند و شکل های دیگری به خود می گیرد که ممکن است برای ماکرون خطرناک تر باشد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا خبرگزاری شبستان هرمزگان شب چله اصفهان آداب و رسوم وحدت حوزه و دانشگاه آمریکا خطبه نماز جمعه جلیقه زردها ماکرون پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس

به گزارش تابناک، رئیس جمهور فرانسه با اشاره به تمهیدات این کشور برای برگزاری مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ در صورت تشدید مخاطرات امنیتی، لغو برگزاری افتتاحیه این رویداد را رد نکرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می‌گوید که اگر مخاطرات و تهدیدهای امنیتی بیش از حد باشد، امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد.

 ماکرون با اشاره به اینکه در این رویداد بزرگ نیروهای امنیتی در سطحی بی‌سابقه بسیج خواهند شد، تاکید کرد: با این حال، بسته به تحلیل و ارزیابی ما از شرایط، اگر به این نتیجه برسیم که مخاطراتی وجود دارد، برنامه‌های جایگزینی تدارک دیده‌ایم. در واقع، علاوه بر «پلن بی»، «پلن سی» هم وجود دارد.

مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای نخستین بار قرار است که خارج از فضای بسته و در رود سِن و اطراف آن برگزار شود. انتظار می‌رود حدود ۱۰ هزار ۵۰۰ ورزشکار در قلب فرانسه و در مسیری حدود ۶ کیلومتری، در قلب فرانسه روی رود سِن رژه را روی قایق برگزار کنند.

ماکرون گفته است که سازمان‌دهندگان به منظور محدود کردن مخاطرات امنیتی شاید اقدم به کاهش مسیر رژه ورزشکاران روی رود سن گرفته یا حتی «مراسم را به ورزشگاه استادوفرانس» منتقل کنند.

نگرانی‌های لجستیکی و امنیتی دولت فرانسه را مجبور به کاهش تعداد تماشاگران افتتاحیه المپیک از ۶۰۰ به حدود ۳۰۰ هزار نفر کرد.

همچنین دولت فرانسه تصمیم گرفته است تا حضور رایگان گردشگران در مراسم افتتاحیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی، لغو شود. با این تصمیم، حضور رایگان تنها با ارائه دعوتنامه میسر خواهد بود.

بازی‌های المپیک تابستانی امسال از ۲۶ جولای تا ۱۱ آگوست (۵ تا ۲۱ مرداد) در پاریس برگزار می‌شود. سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه پیش‌تر با اشاره به حمله تروریستی اخیر به حومه مسکو، از مقامات فرانسه خواسته‌اند تا مراسم پرزرق و برق افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دلیل نگرانی‌های عمیق امنیتی، لغو کنند.

دیگر خبرها

  • کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • جمعه و شنبه باید تعطیل شود
  • پنجشنبه تعطیل می‌شود یا شنبه؟
  • لغو افتتاحیه المپیک پاریس؟!
  • واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس
  • ماکرون : امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد
  • مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس قوت گرفت/ ماکرون: پلن C هم داریم
  • جلیقه نجات بورس
  • تعطیلی پنج شنبه ها و کاهش ساعات کار در ایستگاه آخر