Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سید محمد علی افشانی شهردار سابق تهران با بیان اینکه کِشتی اصلاح طلبان در میان امواج در حرکت است تصریح کرد: مراقب باشیم رانتخواران فرصت طلب جای آزادیخواهان اصلاح طلب را نگیرند.

افشانی روز شنبه در چهارمین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مراقب رانتخواران فرصت طلب باشیم به گزارشی که اخیرا توسط اعضای حزب اتحاد ملت شورای شهر منتشر شده اشاره و خاطرنشان کرد: حداقل اگر به فکر شورا و اصلاح طلبان نیستید به فکر خودتان باشید، همه در یک کشتی نشسته ایم و اگر مردم ناامید شوند حتما مشارکت نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شعار مدیریتی خود در شهرداری تهران با عنوان «شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر» گفت: لازمه مشارکت مردم اعتماد آنان است.

افشانی افزود: در گزارش عملکرد 6 ماهه اتحاد ملت گفته شده این دوره رابطه شهرداری با دولت رابطه خوبی نبوده و میزان بدهی ها افزایش یافته است در حالی که بهترین رابطه با دولت در این دوره بود و این موضوع که دولت پذیرفت سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده را از 35 درصد به 50 درصد افزایش دهد کار ساده ای نبود.

وی اضافه کرد: همین نکته کافی است تا به ارتباط خوب دولت و شهرداری پی ببریم.

افشانی که از 23 اردیبهشت تا اواخر آبان امسال شهردار تهران بود و با اجرای قانون بازنشستگان این مسئولیت را ترک کرد در ادامه سخنانش اظهارداشت: در دوره مدیریتم 2 هزار و 600 میلیارد تومان از طلب شهرداری به شکل تهاتر وارد خزانه شد؛ حقوق کارمندان در بیست و ششم هر ماه واریز و مبلغی در حد توان به پروژه های عمرانی اختصاص داده شد.

شهردار سابق تهران با بیان اینکه شهرداری را با 50 میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم تصریح کرد: تنها در سال 96، 3 هزار میلیارد تومان که یک هزار میلیارد تومان آن مربوط به نیمه اول سال و 2 هزار میلیارد تومان مربوط به نیمه دوم سال بود به حجم بدهی ها افزوده شد.

**رفتار پلیسی نداشتم

وی همچنین با انتقاد به برخی افراد یا رسانه ها گفت: به دلیل راه انداری مرکز فوریت و رسیدگی به آسیب های اجتماعی به داشتن رفتار پلیسی متهم شدم در حالی که هیچگاه رفتار پلیسی نداشتم.

افشانی افزود: در بحث آسیب های اجتماعی شهرداری بتنهایی نمی تواند پاسخگوی وظایف دیگران باشد و فرمانداری و بهزیستی هرکدام در این زمینه مسئولیت هایی دارند.

وی با بیان اینکه ارزش انسان ها به میزان دردمندی آنهاست و پایبندی به عهد و پیمان به میزان مرام انسان هاست اظهار داشت: نامهربانی های زیادی دیدم اما در طول دوران خدمتم حتی از یک رسانه شکایت نکردم زیرا به آزادی ایمان داشتم.

شهردار سابق تهران با بیان اینکه اگر به من تهمت قتل می زدند برایم راحت تر از تهمت «شنود مدیران» بود خاطرنشان کرد: در این مورد به علت نسبت دادن این دروغ پَلَشت (شنود) موضوع را پیگیری کردم که پس از درخواست عضو شورا شکایتم را پس گرفتم.

** پیشنهاد وزارت راه داشتم اما رد کردم 

افشانی گفت: آقای واعظی (رئیس دفتر رئیس جمهوری) در دوره انتخاب وزیر راه با من تماس گرفت تا به دیدار وی بروم؛ هنگام مراجعه به دفتر وی، اسلامی وزیر کنونی راه از از آنجا خارج شد.

وی ادامه داد: آقای واعظی به من گفت که رئیس جمهوری قصد دارد روز شنبه وزیر پیشنهادی راه را به مجلس معرفی کند و از من خواست برنامه ارائه دهم اما گفتم با اعضای شورای شهر عهد و پیمان بسته ام و اگر بخواهم برنامه بدهم این عهد و پیمان را کنار گذاشته ام؛ به همین منظور تشکر کردم و گفتم امکان ارائه برنامه ندارم.

شهردار سابق تهران همچنین در ادامه اینچنین انتقاد کرد: با وجود این و در کمال نامهربانی، در سایت های مختلف به طور بی سابقه سعی کردند نشان دهند افشانی به قدری زیاد به صندلی چسبیده است.

وی خاطرنشان کرد: در مصاحبه های متعدد تاکید کردم تابع قانونم و اگر قانون (بازنشستگی) شامل شهرداران شود حتی یک روز در شهرداری نمی مانم.

** به میز و صندلی نچسبیدم

افشانی با تاکید بر اینکه هیچ وقت به میز و صندلی چسبیده نبودم تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرداران هیچ پست سازمانی و رابطه استخدامی ندارند افزود: بنابراین نمی توان گفت شهرداران بازنشسته می شوند؛ همانطور که در قانون حداقل سن 25 سال ذکر شده اما از حداکثر سن سخنی به میان نیامده است.

شهردار سابق تهران عنوان کرد: اصرار ما دفاع از نهاد نوپای شورا بود و همان ابتدا اعلام کردم که همه توانم را برای این کار به کار خواهم گرفت.

وی با بیان اینکه در این موضوع پافشاری داشتم که قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل شهرداری می شود اما مشمول شهرداران نمی شود گفت: نسبت به این قانون تعهد و تعصب دارم و آن را یکی از مترقی ترین قوانین تصویب شده می دانم.

افشانی با بیان اینکه این قانون ماحصل خون مشروطه خواهان است خاطرنشان کرد: این قانون سال 1286 تصویب شد و برگرفته از قوانین کشورهای متمدن است اما در دوره ای که رضاخان وزیر جنگ بود آن را کنار گذاشتند تا اینکه سال 1301 در دولت مصدق تکمیل و قدرت نهادهای اجتماعی بیشتر شد.

وی تاکید کرد: همه تلاشم برای این بود که قانونی که بیش از یک قرن از تصویب آن می گذرد و برای نهادهای محلی قدرت محسوب می شود مورد تعرض قرار نگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست با اشاره به اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان موجب محروم شدن شهرداری پایتخت از خدمات سید محمدعلی افشانی شد گفت: عده ای ازجمله در سازمان ورزش و صدا و سیما این قانون را دور زدند.

محسن هاشمی افزود: اجرای این قانون موجب بی ثباتی در شهرداری تهران شد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب آسیب های اجتماعی شورای شهر تهران شهردار تهران شهرداری تهران بدهی شهرداری تهران محمد علی افشانی قانون بازنشستگان اطلاح طلبان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

گزارش کمیسیون تلفیق درباره جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در دستورکار هفته آینده مجلس شورای اسلامی قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسات مجلس شورای اسلامی در هفته آینده در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه تشکیل می‌شود که موارد کاری آن به شرح زیر است:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم لایحه بودجه 1403

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت  تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و ‌توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس.تی.سی) به داوری

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده 48 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (1)

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه تبصره 2 ماده واحده قانون اصلاح بند و ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پرتغال در حوزه های زبان، آموزش، فرهنگ، ورزش، جوانان، گردشگری و رسانه های جمعی

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تاسیس سازمان حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه

گزارش کمیسیون شوراهای درباره طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره لایحه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (3)

گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه اصلاح ماده (8) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه

گزارش کمیسیون حقوقی و قضایی درباره طرح اصلح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه اصلاح تبصره 5 الحاقی به ماده واحده قانون سرباز قهرمان

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری های اسلامی

گزارش کمیسیون عمران درباره طرح الحاق 7 تبصره به ماده 7 اساسنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابت تسهیل روند ساخت و ساز روستایی برای بومیان روستا و حمایت از دولت در جهت ساخت یک میلیون مسکن در سال

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره لایحه پروتکل ارزیابی اثرات زیست محیطی فرامرزی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح اصلاح موادی از قانون معادن کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره لایحه ارجاع اختلاف قراردادی با کشور سودان به داوری

گزارش کمیسیون مشترک درباره طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ژاپن درباره کمک و همکاری متقابل اداری در امور گمرکی

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور

بررسی طرح تشدید مجازات همکاری کنندگان با اقدامات کشورهای متخاصم علیه امنیت و منافع ملی

گزارش کمیسیون عمران در مورد  طرح اصلاح ماده(100) قانون شهرداری‌ها

گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح یک تبصره به ماده 4 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد طرح تبیین وضعیت شاخص‌های اقتصادی در پایان هر دولت

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح تأسیس شرکت‌های تعاونی توسعه و عمران شهرستانی و یا استانی

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد لایحه اصلاح تبصره (1) ماده (2) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و مجازات عبوردهندگان غیرمجاز افراد از مرزهای کشور

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح قانونی استفساریه ماده (6) قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور

گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمورد طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد اسلامی

گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت از کشور تا سپری شدن مراحل قانونی

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مامورین نیروهای مسلح در موارد ضروری

گزارش کمیسیون انرژی در مورد طرح توسعه بهره برداری صلح آمیز از فناوری هسته ای

گزارش کمیسیون عمران درباره لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت

گزارش رد کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمین

گزارش کمیسیون فرهنگی درباره لایحه نظام جامع باشگاه‌داری در جمهوری اسلامی ایران

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه ارجاع اختلاف بین بانک توسعه صادرات ایران و شرکت اسپیتمن‌اویل تاجیکستان به داوری

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه معاهده بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت مالزی در زمینه معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه معاضدت حقوقی متقابل در امور مدنی و تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقت نامه وین درباره تأسیس طبقه بندی بین المللی عناصر تصویری علایم و موافقتنامه استراسبورگ درباره طبقه بندی بین المللی اختراعات

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به سند ژنو موافقتنامه لیسبون درباره اسامی مبدا و نشانه های جغرافیایی

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره لایحه موافقت‌نامه ترجیحی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اندونزی

موارد زیر نیز در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد:

گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استفاده سوخت مازوت توسط نیروگاه‌ها

بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان درباره رسیدگی به  طرح ساماندهی و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف آن پس از فوت مالک مطابق اصل 85

گزارش رییس دیوان محاسبات در مورد تفریغ بودجه سال 1401 کل کشور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • پرسپولیس و استقلال شانس قهرمانی هستند | پیشنهاد داشتم و می‌دانستم به زمین بروم گل ‌می‌زنم!
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • تمرکز بر افزایش جذابیت تولید با کاهش مالیات در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • نتوانستم برای خداحافظی با قلعه نویی صحبت کنم | قبل از این دو پیشنهاد دیگر هم داشتم
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس