Web Analytics Made Easy - Statcounter


امروز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در مرحله گذار قرار دارد و شرایط بسیار مهمی پیشروی پژوهشگاه است.

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، عبدالکریم شادمهر معاون سابق اداری، مالی و توسعه مدیریت پژوهشگاه این مطلب را امروز شنبه در مراسم تکریمی که در محل پژوهشگاه برای وی برگزار شد، مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: من هرکجا بروم همیشه عضو کوچکی از حوزه فرهنگ خواهم بود.
شادمهر در ادامه به پیگیری هایی در زمینه افزایش بودجه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت: تلاش های بسیاری برای افزایش بودجه پژوهشگاه انجام شده است که امیدوارم نتیجه بخش باشد.
او مسولیت را نوعی تکلیف دانست و گفت: من یاد گرفته ام هر کاری را بر عهده می گیرم با عشق انجام داده و همه تلاشم را برای ان به کار گیرم.
شادمهر افزود: در طول تاریخ سلسله هاهمواره سعی کرده اند با نادیده گرفتن تلاش های دوره های قبلی بگویند همه کارها را ما انجام داده ایم اما من خرسندم که هر سال در هفته پژوهش شاهد عملکرد بهتر پژوهشگاه نسبت به سال گذشته اش بوده ایم.
او گفت: اگر من یاد گرفتم صبر کرده، نگاهی دلسوزانه نسبت به امور داشته باشم و مهر بورزم، به خاطر شاگردی مهندس بهشتی، رییس سابق پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بوده است.
وی افزود: امروز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در مرحله گذار است و شرایط بسیار مهمی را در پیش دارد.
شادمهر با اشاره به راه اندازی بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی سال گذشته افزایش بودجه ۱۰درصد مازاد بر بقیه را به همین دلیل به پژوهشگاه داد.
او همچنین به ارایه توضیحاتی در زمینه نحوه دریافت و تخصیص مانع مالی و اعتبارات پرداخت و بر لزوم شفاف سازی در این زمینه تاکید کرد و گفت: ما تمام تلاش خود را در زمینه شفاف سازی و تسهیل امور انجام دادیم.
وی در ادامه از جبرییل نوکنده ، ریس موزه ملی ایران برای همکاری با پژوهشگاه میراث فرهنگی وگردشگری در زمینه های مختلف از جمله تامین محل برگزاری همایش ها قدردانی کرد و گفت: موزه ملی و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، گویی یک مجموعه هستند و فاصله ای بین این دو نیست.
او در پایان به برگزاری جلسات منظم کمیسیون دائمی و هیات امنای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در ۵ سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این جلسات ما از نظر صاحبنظران بهره فراوانی بردیم.
در ادامه مراسم بهروز عمرانی، سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، از فعالیت ها و عملکردهای عبدالکریم شادمهر تقدیر کرد و گفت: نتیجه سال ها کار مدیریتی به من نشان داده است که ساختن بهتر و راحت تر از مرمت است.
او به صدمات وارد شده به پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: مرمت این آسیب ها کاری بسیار مهم بود که تحت مدیریت مهندس بهشتی و معاونت عبدالکریم شادمهر انجام شد .

نگاهی به عملکرد معاونت اداری، مالی و توسعه مدیریت

سعید امیریان مدیر برنامه ریزی و آمار پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به ارایه گزارشی از عملکرد ۵ سال گذشته در معاونت اداری، مالی و توسعه مدیریت پرداخت و گفت: این معاونت تلاش کرده است در فعالیت ها و برنامه هایش به سه سطح کلان، میانه و خرد توجه داشته باشد.
پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در سطح کلان موفق به تهیه سند راهبردی شد که چشم انداز ۱۴۰۴ پژوهشگاه را روشن کرد.
او اصلاح اساسنامه و تشکیلات پژوهشگاه را یکی دیگر از اقدامات این معاونت در سطح کلان دانست که منجر به ایجاد معاونت فناوری و کاربردی سازی شد.
وی ایجاد این معاونت را گامی جدی در حوزه فعالیت های پژوهشگاه دانست که پژوهشگاه و فعالیت های آن را به بدنه جامعه مرتبط می کرد.
امیریان فعالیت های گسترده در زمینه اطلس های میراث فرهنگی اعم از اطلس های زبان و گویش، باستان شناسی ، مردم شناسی و پیاده ساترا را از جمله فعالیت های این معاونت در سطح میانه نام برد.
او همچنین تحویل و مرمت ساختمان سرهنگ ایرج و راه اندازی آن به عنوان مرکز رشد و استارتاپ های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری را از دیگر اقدامات این معاونت در سطح میانه اعلام کرد.
وی در ادامه به فعالیت های این معاونت در سطح خرد از جمله ارتقا سطح کارکنان ، برنامه ریزی در زمینه سلامت آنها و حتی وضعیت حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در این سال ها شاهد حاکم شدن نگاه سیستمی در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری بودیم که امیدواریم در آینده نیز ادامه داشته باشد.

در حوزه فرهنگی همه مدیریت ها باید فرهنگی باشد

در ادامه مراسم سید احمد محیط طباطبایی، مشاور سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: اگر بخواهیم معاون را در قالب حکومت و تاریخ مورد توجه قرار دهیم باید به وزرا توجه کنیم و یکی از معانی وزیر در فرهنگ ایران، فردی است که پیش مرگ می شود و برای نگهداری حکومت خود را فنا می کند.
زمانی یک سیستم و پدیده خوب است که کل برایند آن مثبت و خوب بوده باشد و اگر منفی باشد کل مجموعه زیر سوال خواهد رفت.
او در ادامه با اشاره به این که همه آدم ها خاکستری بوده و دارای نقاط ضعف و قوت هستند گفت: مهم برآیند یک انسان است که او را در طیف مفید و مضر قرار می دهد.
وی در ادامه عبدالکریم شادمهر را فردی مفید در حوزه فرهنگی دانست و تاکید کرد در حوزه فرهنگی همه مدیریت ها حتی مدیریت مالی هم باید فرهنگی باشند.
در ادامه علیرضا قلی نژاد معاون فناوری و کاربردی سازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: معاون اداری، مالی و توسعه مدیریت، حلقه ای از حلقه های مدیریت کلان پژوهشگاه است که در همه اتفاقات پژوهشگاه نقش مهمی دارد.
او در ادامه با تقدیر از فعالیت های عبدالکریم شادمهر او را محققی دانست که در کنار معاونت اداری، مالی و توسعه مدیریت همیشه به فعالیت های تحقیقاتی توجه داشته و در این زمینه اهتمام ورزیده است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، سعید شاهرخی در جلسه‌ای که با حضور آن دری ژیلتسوف، سرکنسول کشور روسیه در محل اتاق بازرگانی برگزار شد، گفت: معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه برای ما در اولویت است و این آمادگی وجود دارد تا برای معرفی کرمان محتوا ارائه و کرمان را به شهروندان روسیه معرفی شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: نگاه شما به گردشگری به عنوان کلید واژه اصلی است و به طور خاص و ویژه به آن پرداخته می‌شود که در همین راستا اداره کل میراث‌فرهنگی استان کرمان افتخار دارد که میزبان شما در باغ شاهزاده ماهان باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری در ۲۸ کشور لغو روادیدیم که یکی از آن ۲۸ کشور، روسیه است گفت: لغو روادید گردشگری گروهی بین دو کشور به طور متفاوت نقد شده و این یکی از نکاتی است که می‌تواند پایه اصلی تعامل ما در استان کرمان باشد.

شاهرخی در ادامه افزود: دوستان ما در حوزه اقتصادی از این مطلب مطلع باشند که در نمایشگاه‌های به میزبانی کشور روسیه رتبه اول به غرفه روابط عمومی ماهان از کرمان داده شده است و امیدواریم در جلسه‌ای که در خدمت شما هستیم به طور مفصل گفت‌وگوی مؤثری داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان گفت: در نیمه دوم مهرماه همایش بین المللی راه ابریشم با هماهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی، دانشگاه‌های استان کرمان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان برگزار می‌شود که از شما به طور خاص دعوت می‌شود عنوان میهمان ویژه این همایش حضور داشته باشید.

وی ادامه داد: این همایش دو روزه برگزار خواهد شد و بزرگترین شبکه بازرگانی جهان بین سه قاره بزرگ دنیا، راه ابریشم است که امیدواریم میهمان ویژه ما در این همایش بین‌المللی باشید.

شاهرخی گفت: درخواست می‌شود با توجه به لغو روادید دوطرفه و استقبالی که در واقع بین هموطنان دو کشور انجام شده تعریف شود که از طرف سرکنسولگری و وزارت امور خارجه این تلاش انجام که رفت و آمد تسهیل تا هموطنان شما در روسیه به کرمان بیایند.

کد خبر 6080845 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • رسیدگی به فرونشست یکی از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی است
  • معرفی ظرفیت‌های گردشگری کرمان در شبکه‌های تلویزیونی روسیه
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • ثبت مراسم آبگیری آب انبار‌های سرایان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • رونمایی از لوح ثبت ملی آیین پخت سمنوی سادات البرز