Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت الاسلام حمید صفری روحانی بسیجی و فعال در زمینه نظریه پردازی های علمی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: ارتباط حوزه و دانشگاه یک ارتباط مستقیم و تأثیر گذار است، امروز حوزه‌ی علمیه حقیقتی است که با همه‌ی دنیا مستقیم و غیرمستقیم مرتبط است.

وی افزود: سخن از حوزه‌ی علمیه، یعنی سخن از مسائل جاری جهان اسلام ؛ و حتی مسائل کشور که دارای ارتباط تام است، حوزه‌ی علمیه، یک موجود همیشه زنده است،دانشگاه مثل موجود زنده است ،آنچیزی که در درون آن و حرکت آن می گذرد مهم است وگرنه افراد گذری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روحانی بسیجی ادامه داد: دانشگاه و حوزه زمانی مثمر و موثر باقی می مانند که حرکت انقلابی و چشم اندازهای انقلابی خود را حفظ کنند،برنامه داشتن برای آینده انقلاب از نیازهای این دو مرکز است و وحدت این دو باید مسیری برای تشکیل تمدن اسلامی ایجاد کند.

وی تأکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یک آرمانِ واقعیت یافته به شمار می آید که در متن انقلاب اسلامی توسط حضرت امام(ره) جای دارد و جریان انقلابی باید ذات این گفتمان را هر روز قوی تر کنند.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای هضم شدن و یا حل شدن دانشگاه و دانشگاهیان در حوزه نیست،بلکه این انقلاب دانشگاه را از خود می داند و دستاوردهای مهمی که در این 40 ساله توسط دانشگاهیان ما در حوزه علم و پژوهش به دست آمده را فراموش نخواهد کرد،بلکه سخن از وحدت این دو سخن برای اتحاد نهاد علم و دین است که نیاز اصلی انقلاب اسلامی می باشد.

وی افزود: الحمدلله امروز آن تفکر قبل از انقلاب حوزه که می گفت دانشگاه غرب زده است و به درد انقلاب نمی خورد و دانشگاه هم معتقد به دنبال کردن فرهنگ و صنعت غربی بودند وجود ندارد ولی نیاز است که مبانی اساسی برای وحدت این دو تشکیل شود.

این روحانی بسیجی در پایان خاطر نشان کرد: نخبگان حوزه و دانشگاه باید با محکم کردن ارتباط و وحدت بین علم و دین بتوانند از بحران های اقتصادی و خصوصا بانکداری اسلامی و تهاجم فرهنگی به دین و مذهب مان انجام دهند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مرادی پویانی ظهر دوشنبه در دیدار با منتخب مردم حوزه جنوب ایلام در مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این نهاد و حمایت کمیته امداد از ۲۷ هزار خانواده‌ی مددجو در استان گفت: پیشتاز بودن کمیته امداد استان نیز در حوزه‌ی مسکن با ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در سال گذشته، اختصاص ۷۵۲ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال نیازمندان، پرداخت ۱۹ و نیم میلیارد تومان ودیعه‌ی مسکن و پرداخت جهیزیه به ۲ هزار و ۵۰۰ زوج در استان در سال گذشته بخشی از عملکرد این نهاد در خدمت به مردم استان بوده است.

وی گفت: قطعاً حمایت مجلس شورای اسلامی از برنامه‌های کمیته امداد منجر به تحولات عظیم در این نهاد به خصوص در حوزه خودکفایی می‌شود.

کد خبر 6085628

دیگر خبرها

  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • برخی امور اقتصادی همچون صنعت خودرو را به مردم بسپارید
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است