Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا-«یوری گانوس» رئیس سازمان مبارزه با دوپینگ روسیه معتقد است عدم صدور مجوز دسترسی کامل به سیستم های اطلاعاتی آزمایشگاه های دوپینگ مسکو برای هیات اعزامی سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA)، پیامدهای «مخربی» برای ورزش روسیه به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری تاس روسیه روز شنبه نوشت: مقامات روسیه با اعلام این موضوع که استخراج اطلاعات آزمایشگاه های مسکو توسط تیم اعزامی «وادا» تحت قوانین این کشور قابل تایید نیست، ضمن جلوگیری از پیگیری فرآیند جمع آوری اطلاعات، هیات پنج نفره وادا را دست خالی بدرقه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه منتشر شده توسط وادا آمده است: این موضوع در جلسه اولیه ای که در 28 نوامبر در مسکو برگزار و براساس نتایج آن جلسه، مقرر شد تا وادا تیم اطلاعاتی خود را روانه مسکو کند، مطرح نشد.
بدنبال انتشار گزارش مک لارن (گزارش کمیسیون بی‌طرف تحت رهبری ریچارد مک‌لارن برای اثبات نقض قوانین ضد دوپینگ توسط ورزشکاران روسی که در 2 بخش برای آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ ارسال شد) مبنی بر وقوع فساد گسترده دوپینگ در ورزش روسیه که با حمایت دولت مسکو صورت گرفته بود؛ در سال 2015 عضویت سازمان مبارزه با دوپینگ این کشور در وادا به حالت تعلیق در آمد.
هیات وادا با ماموریت دسترسی به سیستم مدیریت اطلاعات آزمایشگاه های روسیه (LIMS) و همچنین اطلاعات موجود در آزمایشگاه پیشین مسکو و در راستای برآورده ساختن شروط سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ به منظور تایید عضویت مجدد این کشور در این نهاد جهانی، عازم مسکو شده بودند.
اما پس از ممانعت روسیه از اتمام فرآیند جمع آوری اطلاعات توسط هیات اعزامی، گانوس با انتشار بیانیه ای ضمن اشاره به «عدم رضایتبخش» بودن نتیجه ماموریت مذکور، اعلام کرد: باید تاکید کنم که روسیه در درجه اول تمایل دارد تا سریع ترین راه را به منظور دسترسی وادا به بانک اطلاعاتی خود، در اختیار بازرسان قرار دهد، در واقع این موضوع در جهت منافع ملی ما است.
در بیانیه وادا توضیح داده شده است که گزارش رسمی ملاقات هیات اعزامی از مسکو و ماموریت شکست خورده آنها تهیه شده و در اختیار کمیته مستقل تطبیق قرار داد خواهد شد؛ این کمیته قرار است 14 تا 15 ژانویه به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص میزان تطبیق سازمان مبارزه با دوپینگ روسیه با شروط وادا تشکسل جلسه بدهد.
این در حالی است که گانوس معتقد است صدور مجوز برای بازرسان وادا به منظور اتمام ماموریتشان پیش از انقضای مهلت مقرر شده (31 دسامبر)، امری حیاتی و در جهت منافع ورزش روسیه است.
ورزشی**3991**9129

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش وادا ممانعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

 کامران ایمانی فولادی گفت: سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات سامانه‌ای است که توسط دولت برای سهولت شهروندان به اطلاعات درخواستی طراحی و تنظیم شده است.

 وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ از طریق این سامانه به ۱۳ درخواست شهروندان پاسخ داده شده که این درخواست‌ها در باره موضوع‌های مختلف از جمله بن کارت رفاهی، تعداد موتورخانه‌هایی که بهینه‌سازی‌شده، لیست اقدامات انجام شده در زمینه آیین‌نامه مدیریت سبز، وام مددکاری و آمار آموزش‌های ایمنی در مدارس از جمله درخواست‌های مطرح شده در این سامانه بوده است.

 ایمانی فولادی خاطرنشان کرد: ۱۰ درخواست نیز در سال ۱۴۰۱ از شرکت گاز استان البرز در این سامانه ثبت شده که با درخواست‌های سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۳ درخواست شهروندان در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پاسخ داده شده است.

 وی مطرح کرد: سامانه پیامکی، درگاه سامد، بازرسی ملی گاز، بازرسی استانداری، اداره کل بازرسی استان، تلفن مرکز پاسخگویی به مردم و سامانه ستیران از دیگر راه‌های ارتباطی مردم با شرکت گاز استان البرز است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • پایان پوتین؟!
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • زنیت قهرمان لیگ برتر والیبال روسیه شد
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد