Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس یداله رحمانی در هفتمین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس، با تاکید بر اهمیت تکمیل هر چه سریع تر موزه دفاع مقدس استان، حفظ آثار دفاع مقدس را وظیفه ای ملی و اجتماعی دانست و افزود:  باید فضایی را برای انتقال این ارزش ها به نسل آتی فراهم کنیم  تا  بدانند برای حفظ تمامیت ارضی  میهن عزیزمان چه هزینه هایی دادیم چه شهدایی تقدیم کردیم و چه آثاری از این دوران ارزشمند برجای مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخش هایی از موزه دفاع مقدس تا کنون احداث شده است، عنوان کرد: تملک اراضی که در محدوده این موزه وجود دارد باید با اولویت بندی و برنامه ریزی زمانی و با همکاری شهرداری و راه و شهرسازی انجام شود. سرپرست استانداری فارس با اشاره به اینکه تملک اراضی  پیرامونی موزه دفاع مقدس به میزان قابل توجهی از اعتبارات نیاز دارد، تاکید کرد: سازمان های مربوطه باید با در نظر گرفتن اولویت ها و فازبندی برای انجام این تملک ها از اعتبارات شهرداری، راه و شهرسازی، اعتبارات ملی، کمک های سازمان ملی زمین و مسکن و  اعتبارات مربوط به طرح بازآفرینی در صندوق توسعه ملی برای به نتیجه رسیدن این تملک ها بهره بگیرند.   مهندس رحمانی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری حداقل 5 مغازه موجود در اطراف موزه، تملک شود. وی یادآور شد: شهرداری باید با همکاری معاونت عمرانی استانداری تغییر کاربری های امکان پذیر را انجام داده و از محل ارزش افزوده این تغییر کاربری ها نیز به تسریع تملک اراضی پیرامونی موزه دفاع مقدس کمک کنند. وی از اعضا شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خواست ضمن برگزاری منظم و ماهانه جلسات این شورا و پیگیری مصوبات در فواصل جلسات تا پایان سال اقدامات در خوری  برای پیشرفت این پروژه مهم انجام دهند. وی با اشاره به دستور کار دوم جلسه که بررسی وضعیت موزه آرایی این موزه بود، بیان کرد: با توجه به اینکه ساختمان های موزه آماده بهره برداری است باید اعتبارات موزه آرایی از محل اعتبارات انسانی و ملی پیگیری شود. سرپرست استانداری فارس با اشاره به اینکه دفاع مقدس جز میراث فرهنگی ارزشمند کشور است، اظهار کرد: مکاتبات لازم با سازمان میراث فرهنگی کشور در راستای تخصیص اعتبارات در این بخش انجام شود. مهندس رحمانی با تاکید بر اینکه برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در تکمیل و راه اندازی موزه دفاع مقدس باید انجام شود، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت ارشد استان آمادگی انجام هر گونه همکاری برای به نتیجه رسیدن این امر مهم را دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دفاع مقدس زمین صندوق توسعه ملی مسکن موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد

از ۲۹ فروردین تاکنون، پیکر ۱۲ شهید دوران دفاع مقدس از منطقه عملیاتی والفجر یک (فکه) تفحص شده است.

پیکر این شهدا قرار است، پس از مراسم استقبال برای شناسایی به معراج شهدای تهران منتقل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود