Web Analytics Made Easy - Statcounter

با همت کارشناسان اداره امنیت و شبکه و اداره سايت و سخت افزار معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک، دومین رزمایش سایبری در بانک دی برگزارشد.
به گزارش صدای ایران محمد علی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با اعلام این خبر ،گفت: یکی از اصلی ترین حوزه های بانکداری الکترونیک، حوزه امنیت می باشد و امنیت سیستم بانکی موجب افزایش رضایتمندی در مشتریان و ارتقای برند بانک شده و حس اعتماد مشتریان به سیستم بانکی را تقویت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخشی زاده با بیان این که دومین رزمایش سایبری با هدف پایش متمرکز امنیت انجام شد، افزود: در این رزمایش، با قطع شبکه اینترنت، وضعیت تداوم ارائه سرویس های بانکی و مالی در شبکه های پرداخت شتاب، شاپرک، ساتنا، پایا و... به صورت مستقل از شبکه جهانی اینترنت، مورد ارزیابی قرار گرفت.
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با اشاره به بهره گیری از مراحل پنج گانه سخت‌افزاری در اجرای موفقیت آمیز این رزمایش،گفت: در این رزمایش با قطع خدمات اینترنت جهانی، آسیب پذیری ها و توانایی سازمان در مقابله با خطرات احتمالی و سرعت بازگشت به شرایط عادی، شناسایی شد و تست نفوذ بر روی تمامی سامانه های بانکی از داخل و خارج سازمان صورت پذیرفت و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص نیز با موفقیت به انجام رسید.
وی همچنین قطع ارتباطات اصلی و پشتیبان شعب با هدف بررسی توانایی تداوم ارائه سرویس در شعب، قطع برق اصلی ورودی مرکز داده با هدف بررسی صحت عملکرد امکانات تامین برق پشتیبان و بررسی صحت عملکرد تجهیزات پشتیبان، خارج از دسترس کردن تجهیزات اصلی امنیتی، شبکه ای، ذخیره سازی و پردازشی را مراحل دیگری از رزمایش یک روزه سایبری برشمرد.

گفتنی است، بانک دی، پیش تر، طرح پایش متمرکز امنیت را برای نخستین بار در نظام بانکی کشور در قالب یک مانور سه روزه با موفقیت به انجام رسانده بود. 


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بانک بانک دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۶۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون

مدیر خدمات شرکت نفت و گاز مارون از انتقال موفقیت‌آمیز یک دستگاه نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی از مجتمع صنعتی شماره یک به مجتمع صنعتی شماره ۵ این شرکت خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون، سیاوش سهرابی‌مقدم با اشاره به انتقال یک دستگاه نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در این شرکت گفت: نمک‌گیر از لحاظ فرایندی اهمیت زیادی در تولید نفت دارد. این نمک‌گیر با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه، با هدف کنترل کیفیت و افزایش ظرفیت تولید نفت خام در نمک‌زدایی مارون ۱، از سوی کارکنان شرکت بازسازی و تعمیر شده و در برنامه جابه‌جایی، به نمک‌زدایی مارون ۵ منتقل شد.

وی افزود: جابه‌جایی محموله‌های ترافیکی نیازمند برنامه‌ریزی و بهره‌جویی از بهترین ماشین‌های بارگیری، انتقال و استقرار است که به همت ترابری شرکت موفق شدیم این جابه‌جایی را انجام دهیم. برای این کار از یک کشنده سنگین ۱۶ محور و دو دستگاه جرثقیل ۹۰ و ۱۰۰ تنی استفاده کردیم و در ۴۸ ساعت، با هزینه‌ای ۱۰ میلیارد ریالی، این نمک‌گیر برقی را به محل موردنظر رساندیم.

افزون‌ بر بازسازی و تعمیر این نمک‌گیر از سوی کارشناسان شرکت نفت و گاز مارون، اجرای فونداسیون آن از سوی امور مهندسی و ساختمان، و نصب ادوات کنترلی و تجهیزات برقی آن از طرف اداره نگهداری و تعمیرات این شرکت انجام شد که در نوع خود دستاوردی مهم در همه ابعاد به‌ شمار می‌آید.

دیگر خبرها

  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی دوبرابر شد
  • افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • دو برابر شدن سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • افزایش دوبرابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود