Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ در این فراخوان آمده است؛ بهترین جلوه گاه برای شناخت شخصیت وجودی حضرت زینب سلام الله علیها همان سفر تاریخی کربلا و مطالعه واقعه عاشورا و چگونگی برخورد با ستمگران زمان است.

ایشان در همه جا یاری مهربان و دلسوز برای رهبر عالی قدر این قیام و نهضت مقدس یعنی اباعبدالله الحسین (علیه السلام) بود و چون عصر عاشورا شد و آن حجت الهی به شهادت رسید، سهم عمده و بار تازه‌ای به دوش این بانوی فداکار نهاده شد که چون کوهی استوار در برابر دشمنان منحرف ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجلی و نقش بسیار مهم حضرت زینب (سلام الله علیها) به گونه‌ای است که اکنون پس از قرن‌ها باز هم شکوه خاصی دارد، به همین منظور اولین جشنواره ملی آواها و سرودها، از سری برنامه های پنجمین جشنواره ملی حضرت زینب (س)" شکوه شکیبایی" برگزار می گردد.

این جشنواره با هدف اشاعه وترویج فرهنگ منورحسینی و زینبی با تأکید بر اصول و ارزش های خاندان عصمت و طهارت (ع)،  گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیرة ائمه معصومین به ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری (س)،  گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی هنری در زمینة سیره، شخصیت و معارف حضرت زینب (س) وکمک به انتشارگسترده‌تر این آثار،  ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعداد های برتر فعالان آواها و سرودها در حوزه معارف اسلامی در کشور و معرفی و شناسایی  بعد نشاط زندگی خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام به ویژه حضرت زینب (س) برگزار می شود.

موضوعات مرتبط پیرامون زندگی و ابعاد مختلف شخصیت مادر عاشورا و اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب (س) و همچنین پیرامون ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعة عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن با محورهای ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت زینب (سلام الله علیها) ٢-٢-نگاه زیبا شناختی حضرت زینب (سلام الله علیها)، بصیرت،شجاعت و ظلم ستیزی حضرت زینب (سلام الله علیها) و مدیریت جهادی و مسؤولیت پذیری حضرت زینب (سلام الله علیها) به عنوان محورهای این جشنواره اعلام شده است.

این جشنواره در بخش های سرود گروهی و انفرادی«آوا، مدیحه و ابتهال» اجرا می شود و ارسال آثار به سه زبان فارسی ، ترکی و عربی می باشد.

در شرایط شرایط شرکت و مقررات جشنواره آمده است هر گروه و هر نفر می تواند حد اکثر٢ اثر از آثار خود را که تا کنون در هیچ جشنواره دیگری ارائه نشده است به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.

نوآوری در محتوا و انتخاب قالب سرود در داوری آثار دارای امتیاز است، آراستگی و لباس متحد الشکل و مناسب در حین اجرای اثر ، دارای امتیاز است.

امتیاز ویژه هیأت داوران برای آثاری که بر اساس موسیقی بومی و محلی اجرا می شوند در نظر گرفته خواهد شد.

حضور خانم ها صرفاً در بخش (الف)، « سرود گروهی» امکان پذیر است؛ آثار به صورت تصویری ضبط و بدون هیچ گونه ویرایش صوتی و تصویری( به صورت خام حد اکثر١٠ دقیقه) ارسال می گردد.

 در صورت راه یابی اثر به مرحله نهایی افراد حاضر در فیلم ارسالی ، مجاز به اجرای گروهی در مرحله پایانی می باشند؛ در صورت بروز هرگونه مشکل برای اعضاء در اجرای صحنه ای، امکان حضور یک نفر جایگزین وجود دارد).

تعداد اعضای گروه های سرود حداقل ٥ و حداکثر ١٢ نفر می باشد؛ حق انتشار آثار برگزیده ( به نام صاحب اثر) در مجموعه مستند برای دبیرخانه جشنواره محفوظ است.

 در مرحله حضوری، هر گروه حداکثر ٢ اثر را می تواند اجرا نماید و حضور یک نفر سرپرست گروه الزامی است.

اسکان و پذیرایی میهمانان برگزیده جشنواره به عهده دبیرخانه جشنواره بوده و به شرکت کنندگان در مرحله پایانی متناسب با مکان استانی کمک هزینه ایاب ذهاب ریلی یا زمینی پرداخت خواهد شد.

تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره و الصاق بر روی آثار ارسالی به منزله قبولی شرایط و مقررات آئین نامه شرکت در جشنواره می باشد.

از آنجا که ملاک داوری در مرحله نخست، فایل دریافت شده توسط دبیرخانه جشنواره می باشد، هرگونه اختلال در کیفیت فیلم ضبط شده و یا باز نشده آن باعث حذف خواهد شد.

لذا لازم است در فیلم برداری و یا رایت لوح فشرده دقت شده و از ارسال فیلم با فرمت های نامتعارف و یا به صورت نرم افزاری خودداری شود.

شرکت کنندگان باید آثار خود را در قالب لوح فشرده(VCD) و یا (DVD)  در قالب بندی فرمت مجاز با کیفیت مناسب به همراه متن اشعار سرود و یا مدیحه و ابتهال به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

آثار باید به صورت پست سفارشی به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد. ضمناً به کلیه آثار راه یافته به جشنواره، گواهی شرکت اهداء می گردد.

جوائز جشنواره بخش گروهی گروه اول شامل لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ٤٠ میلیون ریال وجه نقدی؛ گروه دوم شامل لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ٣٠ میلیون ریال وجه نقدی و گروه سوم شامل لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ٢٠ میلیون ریال وجه نقدی و در بخش انفرادی نفراول شامل لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ١٠ میلیون ریال وجه نقدی؛ نفر دوم شامل لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ٨ میلیون ریال وجه نقدی و نفرسوم شامل لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ٥ میلیون ریال وجه نقدی است.

در بخش ویژه هم به آهنگساز برگزیده لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ١٠ میلیون ریال وجه نقدی؛ تنظیم آوای برگزیده شامل لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ١٠ میلیون ریال وجه نقدی؛ رهبر گروه برگزیده لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ١٠ میلیون ریال وجه نقدی؛ شعر برتر شامل لوح تقدیر به همراه تندیس جشنواره و مبلغ ١٠ میلیون ریال وجه نقدی است.

آخرین مهلت ارسال آثار ٢٠ بهمن ماه امسال اعلام شده و داوری و اعلام نتایج مرحله اول ٣٠ بهمن ماه سال‌جاری است.

زمان برگزاری مرحله نهایی به صورت اجرای حضوری ١٥ اسفند ماه امسال و زمان اختتامیه و اهداء جوائز ١٦ اسفند ماه مصادف با شب ولادت حضرت امام محمدباقر(علیه السلام) در فرهنگسرای امام خمینی(ره) خواهد بود.

علاقمندان جهت دریافت فراخوان و فرم های شرکت در جشنواره به سایت  http://zanjan.farhang.gov.irاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به نشانی پستی میدان استقلال، ساختمان مرکزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، دبیرخانه دائمی جشنواره ملی حضرت زینب (س) "شکوه شکیبایی" مراجعه و با شماره ٠٢٤٣٣٥٦٦١٤٧،  شماره نمابر ٠٢٤٣٣٥٤١٠٨٠ تماس حاصل کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد

اردوان محمودیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای یکی از جشنواره‌های خلاق فیلم‌سازی است که هر سال از سوی حوزه هنری کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: فیلم ۱۰۰ هویت کامل یک فیلم مستقل را دارد و گروهی حرفه‌ای با طرح و ایده ابتدایی و موجز شروع به ساخت آن می‌کنند و این شکل از فیلم‌سازی در جهان امروز و فضایی مجازی با استقبال خوب مخاطبان نیز روبه رو است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری درباره فراخوان منتشر شده حمایت از آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای ادامه داد: حوزه هنری کشور به عنوان پیشگام در فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای و به منظور حمایت از ایده‌های فیلم‌سازان استان در این شیوه فیلم‌سازی فراخوان حمایت از آثار ۱۰۰ داستانی را برای فیلم‌سازان استان منتشر کرده است.

به گفته محمودیان خانواده ایرانی (بحران جمعیت_ فرزندآوری)، مادری مهم‌ترین شغل (نقش زن در خانواده و اجتماع)، نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان، تفاوت جهان اعضای خانواده آسیب خانواده جزیره‌ایی، بحران نظام ارزشی نوجوانان و جوانان نسل جدید، زندگی در عصر دیجیتال از جمله موضوعاتی پیشنهادی برای تولید آثار ۱۰۰ ثانیه‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌سازان چهارمحال و بختیاری می‌توانند فیلمنامه‌های خود را تا تاریخ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ به واحد هنرهای تصویری حوزه هنری ارسال نمایند.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فراخوان می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۹۵۱۵۳۲۰ تماس حاصل نمایند.

کد خبر 6094034

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • فراخوان حمایت از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد