Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- معاون آبزي پروري شيلات هرمزگان گفت: براي نخستين بار در استان در قالب پروژه پايلوت استخرهاي ذخيره آب کشاورزي ، ماهي خاوياري برداشت شد.

به گزارش ايرنا، عبدالرسول دريايي عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ميزان ماهي خاوياري برداشت شده حدود يک و نيم تن از گونه فيل ماهي است که از دو استخر ذخيره آب کشاورزي واقع در دشت گلروييه و جائين شهرستان حاجي آباد برداشت شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين ميزان ماهي با ميانگين وزن هاي 12 کيلوگرم و مدت زمان پرورش دو سال و سه ماه و وزن پنج کيلوگرم و مدت پرورش يک سال و چهار ماه برداشت و به مقصد کشور روسيه صادر شده است.
دريايي با بيان اينکه معمولا ماهيان خاورياري به نام استان هاي شمال کشور و درياي خزر شناخته مي شود، گفت: خوشبختانه به همت شيلات هرمزگان امروز در جنوب کشور و استان هرمزگان ماهي خاوياري گونه فيل ماهي در شرايط طبيعي و با بهترين رشد و کيفيت گوشت در استخرهاي کشاورزي در حال پرورش است.
اين مقام مسوول ابراز داشت: پرورش ماهي خاوياري در استان هرمزگان مي تواند در کنار فعاليت هاي کشاورزي و تنها با استفاده از آب مورد استفاده جهت آبياري باغ ها انجام شود که علاوه بر افزايش بهره وري باعث غني تر شدن آب و افزايش محصول ، ايجاد اشتغال در مناطق روستايي و ارز آوري خواهد شد.
7198/6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرايي افزود: مدارس جايگاه تحقق عدالت آموزشي است و سهم دانش آموزان مناطق محروم براي ورود به مدارس خاص بايد بيشتر شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه امكانات مدارس بايد بين همه دانش آموزان مناطق مختلف كشور تقسيم شود اظهار داشت: رئيس جمهور محترم بر ارتقاي كيفيت و تقويت مدارس دولتي تاكيد دارد و بايد تلاش كنيم كيفيت آموزشي و تربيتي مدارس دولتي را ارتقا دهيم اين امر با همكاري و همراهي معلمان ميسر مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت تقويت مدارس دولتي ابراز داشت: تامين نيروي مورد نياز مدارس دولتي، تهيه و تدوين برنامه عملياتي براي تقويت و ارتقاي مدارس دولتي، ارزيابي مستمر عملكرد مدارس دولتي، طراحي استانداردهاي تقويت مدارس دولتي و تدريس معلمان خاص در اين مدارس از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است براي تقويت و ارتقا جايگاه آن بايد برخي از محدوديت‌ها را بر داشته واختياراتي را به اين مدارس تفويض كنيم.

دیگر خبرها

  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور
  • کاشت هل در گلدان به آسان ترین روش در خانه
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان