Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم افتخاری با اشاره به اینکه اول دی‌ماه به عنوان روز پیشگیری از سوختگی در تقویم ملی ثبت شده است، اظهار کرد: برای کاهش آمار و درصد سوختگی‌ها نیاز است تا مردم با رعایت موارد و اصول ایمنی از بروز این دست از اتفاقات جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه میزان آمار سوختگی‌ها در ایران ۸ برابر استاندارد جهانی است، بیان کرد: بی‌احتیاطی والدین و عدم رعایت اصول کار توسط کارگران عمده علت بروز سوختگی‌ها در ایران را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو انجمن حمایت از بیماران سوختگی تنها راه مقابله با این پدیده را پیشگری دانست و گفت: با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم می‌توان شاهد کاهش آمار سوختگی‌ها در جامعه بود.

فوق تخصص جراحی پلاستیک با اشاره به اینکه سوختگی اطفال بیشترین شیوع سوختگی‌ها را در بر می‌گیرد، بیان کرد: والدین با رعایت نکات ایمنی در منزل از جمله دور نگهداشتن وسایل آتش‌زا از دسترس اطفال، عدم قرار دادن غذا، نوشیدنی داغ یا اتوی داغ در دسترس و قرار دادن دسته کتری و قابلمه به سمت دیوار می‌توانند وقوع این حوادث را کاهش دهند.

افتخاری با اشاره به اینکه سوختگی حین کار نوع دیگری از سوختگی است، تصریح کرد: کارگرانی که با مواد مذاب و در کارخانه‌های ریخته‌گری و یا شیشه‌سازی کار می‌کنند در صورت عدم رعایت ایمنی و اصول کار می‌توانند در معرض خطر سوختگی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه سوختگی‌ها به چهار درجه تقسیم می‌شوند به تشریح آن پرداخت و افزود: درجه چهار شدیدترین و حادترین نوع سوختگی است به نوعی که مفاصل و استخوان‌های فرد نیز قابل مشاهده است و تنها راه درمان و ترمیم آن فلپ است.

فوق تخصص جراحی پلاستیک ادامه داد: سوختگی درجه یک سوختگی سطحی است که به سرعت و بدون نیاز به درمان‌های طولانی مدت بهبود می‌یابد.

افتخاری با بیان اینکه سوختگی نوع دو به دو بخش سطحی و عمقی تقسیم می‌شوند، خاطرنشان کرد: سوختگی نوع دو سطحی با علائمی همچون تاول و سوزش ناحیه سوختگی خود را نشان می‌دهد و بعد از سه هفته با درمان‌های اولیه بهبود می‌یابد.

وی اظهار کرد: روش درمان در افراد گرفتار سوختگی نوع دو عمقی و سه به سادگی درمان نوع دو و یک نیست و باید پوست جدید جایگزین پوست مرده شده و مدت درمان آن بیش از ۳ هفته است.

عضو انجمن حمایت از بیماران سوختگی تصریح کرد: درمان موفق و نتیجه‌بخش در سوختگی درمانی است که علاوه بر ترمیم زیبایی عضو آسیب دیده بتواند عملکرد این بخش را نیز احیا کند.

افتخاری با بیان اینکه درمان سوختگی با مشارکت و همکاری اعضای تیم جراحی در مراکز درمانی شهرستان انجام می‌شود، گفت: در این حوزه پزشکانی قابل و توانا خدمت می‌کنند که عمده هدف آن‌ها درمان و بهبود بیماران است.

وی از پیشرفت تجهیزات در مراکز درمانی شهر اراک خبر داد و گفت: بیمارستان و مراکز درمان سوختگی در شهرستان اراک به حدی پیشرفت داشته است که دیگر نیازی نیست بیماران را به مراکز درمانی دیگر انتقال داد.

افتخاری با اشاره به اینکه درمان سوختگی زیر پوشش بیمه قرار دارد از هزینه‌های گزاف و سنگین آن خبر داد و گفت: با توجه به پوشش بیمه‌ای درمان این عارضه هزینه‌بر است.

عضو انجمن حمایت از بیماران سوختگی با اشاره به دیگر تبعات سوختگی بیان کرد: علاوه بر هزینه مالی فرد دچار سوختگی فشار‌های روحی، روانی و جسمی تا پایان عمر درگیر است که این بخش از تبعات با هیچ هزینه‌ای قابل جبران نیست.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تقویم استاندارد والدین ایران جامعه جراحی پلاستیک درمان جراحی پوست زیبایی مراکز درمانی بیمارستان پوشش استاندارد ایران تقویم جراحی دی ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۶۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج

افتخاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آوج گفت: استخر ذخیره آب کشاورزی روستای سعید آباد تکمیل و شروع به آبگیری شده است.

وی اظهار داشت: ظرفیت ذخیره آب استخر حدود ۱۵۰ هزار متر مکعب است که بر اساس پیش بینی انجام شده ۱۲۰ هکتار باغ و۸۰ هکتار اراضی زراعی از آب این سد بهره‌مند خواهند شد.

به گفته افتخاری، این طرح با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه مورایس مقابل پرسپولیس
  • ۱۰ برابر کشور‌های پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • آمار تصادفات عید امسال به نظر من اصلاً رسمیت ندارد/ ده برابر کشورهای پیشرفته در تصادف کشته می‌دهیم
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • افشای راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند