Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک گفت: برای نخستین بار و به روش نشایی، کشت چغندر قند در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک آغاز شد. ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

سید هدایت‌الله موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: برای نخستین بار به روش نشایی، کشت چغندر قند در اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اجرای این کشت نوین کشاورزی، بیش از 2 و نیم هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اندیمشک به کشت چغندر قند اختصاص یافته که این روش یک کشت تازه و کم سابقه در شهرستان  و برای تولید محصولات کشاورزی است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک با اشاره به ویژگی‌های کشت نشایی چغندر قند، عنوان کرد: با کشت چغندر قند به روش نشایی، میزان مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

خوزستان| طرح بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی اندیمشک افتتاح می‌شودحمله موشکی به شهر لاله‌های سرخ؛ اندیمشک در چهارم آذرماه 65 جان داد ولی ایستادخوزستان| 48 هزار هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به کشت پاییزه اختصاص یاف

وی با بیان این که در روش نشا میزان آبیاری اراضی اختصاص یافته به تولید محصولات کشاورزی به میزان سه تا 4 نوبت در هر فصل کشت کاهش یافته است ،گفت: کاهش مصرف سموم آفات نباتی و علف‌کش‌های شیمیایی از جمله دیگر ویژگی‌های کشت نشا چغندر در شهرستان اندیمشک است.

گزارش از: محمد امین جمشیدی

انتهای پیام/ن

R41468/P1361/S6,57/CT8

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در شهرستان شوشتر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی  شوشتر گفت: در سال زارعی جاری  حدود سه هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به دانه روغنی کلزا اختصاص یافته بود
ناصر حسین پور با اشاره به آغاز برداشت کلزا در شهرستان شوشتر افزود: پیش بینی می‌شود امسال پنج هزار تن کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی ادامه داد: یک مرکز خرید در شهرستان شوشتر محوصل کلزاکاران را خریداری خواهد کرد.

شهرستان شوشتر یکی از قطب‌های تولید کلزا در خوزستان محسوب می‌شود.

پیش بینی می‌شود امسال ۶۳ هزار تن کلزا در استان خوزستان برداشت شود.



دیگر خبرها

  • آغاز کشت چغندر قند بهاره در مرودشت
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • صدور سند برای 600 هزار مترمربع زمین کشاورزی بابل
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • برداشت کلزا از اراضی کشاورزی شوشتر
  • برداشت کلزا در شهرستان شوشتر
  • رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی دزفول و اندیمشک
  • ۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان گناوه شناسایی شد
  • آغاز کشت محصولات بهاره در شهرستان پلدشت
  • کاهش ۲۰ درصدی کشت چغندر قند در شهرستان نهاوند