Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان گفت: پس از بررسی قابلیت‌ها و مزیت‌ها چشم‌انداز و راهبرد توسعه شهری به برنامه عملیاتی پیوند داده می‌شود. ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، کیومرث ایراندوست، عصر امروز در نشست تخصصی برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری سنندج که در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: چند ماه اخیر قراردادی فی مابین دانشگاه کردستان با شهرداری سنندج در راستای تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی شهر سنندج منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اعلام آمادگی دانشکده هنر و معماری کردستان در خصوص همکاری در سایر حوزه‌های علمی، هنری و مدیریت شهری خبر داد و گفت: خوشبختانه تیم پروژهشی برنامه‌ریزی شهری راهبردی - عملیاتی شهر سنندج متشکل از مهندسین و صاحبنظران مطرح در این حوزه توانست دو آیتم نخست این طرح که شامل فصل شناخت وضع موجود و اسناد بالادستی طرح می‌شود را به پایان برساند.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با بیان اینکه سه منبع اسناد فرادستی، وضع موجود و پتانسیل‌ها و نظر ذینفعان برای تعریف قابلیت‌های طرح راهبردی به کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: کارگروه‌های تخصصی ذیل ستاد برنامه تشکیل شد که بخشی از خوراک فکری و ایده‌ها از طریق این کارگروه‌ها تأمین می‌شود.

وی با اعلام اینکه ستاد با ریاست شهردار سنندج تشکیل شد، بیان کرد: اولویت‌ها و مصداق‌ها برای توسعه شهری از طریق گردآوردی و دسته‌بندی اطلاعات تهیه و تدوین شد.

ایراندوست با اشاره به اینکه تشخیص و تحلیل قابلیت‌ها، مزیت‌ها، استعدادها و محدودیت‌های موجود در دست بررسی است، ادامه داد: پس از پایان این مرحله اهداف راهبردی استخراج و چشم‌انداز و راهبرد توسعه شهری به برنامه عملیاتی پیوند داده می‌شود.

برنامه راهبردی ـ عملیاتی شهر و شهرداری سنندج تهیه می‌شود اراک| برنامه عملیاتی توسعه پایدار اقتصاد شهرستان خنداب تهیه شود روند ایجاد توسعه کردستان تسریع یابد

وی با ذکر اینکه با بهره از تجارب شهرهای موفق در این حوزه فرم‌هایی طراحی و بومی‌سازی گردید، اذعان کرد: تمامی فرم‌ها با نظر کارشناسان و مدیران، ارزیابی و تکمیل شده است.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان با تأکید بر اینکه در این طرح تمامی ویژگی‌های شهر سنندج ارزیابی شده است، خاطرنشان کرد: تمام مسائلی که به شهر سنندج مرتبط است به‌صورت خرد بررسی شده و در برخی موارد نیز به صورت شهرستانی بررسی‌ها لحاظ گردید.

وی با بیان اینکه اهداف اقتصادی و توسعه آن مبنای توسعه شهری است، گفت: در این طرح توجه ویژه‌ای به حوزه اقتصادی شده است.

رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان دیگر ویژگی منحصر به فرد شهر سنندج را مقوله گردشگری دانست و اضافه کرد: تلاش شد تا تمام زیرساخت‌ها و تحلیل یکپارچه‌ای از وضعیت شهر سنندج در این مقوله مورد تحلیل واقع شود.

ایراندوست در پایان با تأکید بر اینکه در ادامه نظرسنجی از گروه تحقیق در مورد قابلیت‌ها، تنگناها، مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد و همچنین شاخص شهر گردآوری خواهد شد، اعلام کرد: تلاش خواهد شد تا چشم‌انداز‌سازی، تدوین و عملیاتی لازم در ادامه دنبال شود.

انتهای پیام/ن

R7848/P1361/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۷۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر با حضور در نخستین برنامه زنده رصد شبکه اترک در سال جاری، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری شعار سال را با نگاه عالمانه با محوریت اقتصاد قرار داده اند، گفت: مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد بسترساز جهش در اقتصاد خواهد بود.
وی افزود: براساس ابلاغ سیاست‌های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است.

تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد
بهزادفر با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد تاکید شد، اما توفیق زیادی در این حوزه وجود نداشته است، ابراز امیدواری کرد: با سیاست‌های کلان و برنامه ریزی‌هایی که اکنون در زمینه مردمی سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یکساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود.

رشد اقتصادی استان بر اساس شعار
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به ابلاغ بخشنامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان‌ها برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه‌ها و راهکار‌های مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناور‌های راهبردی، توجه به زنجیره‌های ارزش صنایع استان و توجه به نقش آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و... تاکید شده است.

احیای واحد تعطیل و توسعه تعاونی‌ها
وی ادامه داد: در این سند بر احیای واحد‌های راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی ها، مشارکت صندوق ها، بانک‌های خصوصی، بیمه‌ها و ابزار و شیوه‌های نوین تامین مالی و اتمام طرح‌های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است.

تهیه هشت بسته، محور اساسی جهش تولید در استان
بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب ۸ بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد.
توانمند سازی جوامع محلی در روستا‌های استان
بهزادفر در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستا‌های استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: ۳۰ درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است.
وی تصریح کرد:در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته است و تاکنون سند توسعه اشتغال برای ۵۰۰ روستای استان اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • کتابخانه‌های سیار در کشور توسعه می‌یابد + فیلم
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • توسعه گردشگری نیازمند توجه به آموزش اصولی است/نبود برنامه ریزی چالش بزرگ گردشگری
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • ابلاغ سند توسعه دانش‌بنیان به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان