Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی خوزستان گفت: در ۶ ماهه اول سال ۹۷ تعداد ۴۳۷۳ تماس مرتبط با خط تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در سطح استان گرفته شده است. ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، معصومه ابتکار امروز در بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی خط 123 و مشاوره تلفنی خط1480 بهزیستی شهرستان اهواز با تاکید بر نهادینه کردن خدمات آن؛ اظهار داشت: خدماتی که توسط اورژانس اجتماعی ارائه می‌شود قطعا در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذار است همچنین با تبلیغات گسترده نیز می‌توان این خدمات را در جامعه نهادینه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین غلامرضا صدیق راد در حاشیه بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی و مرکز مشاوره تلفنی 1480 بهزیستی اهواز عنوان کرد: خدمات اورژانس اجتماعی شامل 4 فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی، تیم‌های خدمات سیار، خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی و مرکز مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی است.

معاون رئیس‌جمهور در اهواز: 27 درصد بانوان ایرانی تحصیلات دانشگاهی دارندابتکار: عده‌ای در شرایط جنگ اقتصادی دشمن ناامیدی تزریق می‌کنندابتکار: باید به حقوق 85 هزار کودک تلف شده یمنی توجه شود

وی افزود: 10 مرکز اورژانس اجتماعی دارای خودرو تخصصی و ویژه است اما مراکز اجتماعی 11 شهرستان نیازمند تجهیز و تامین خودرو تخصصی اورژانس اجتماعی هستند.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: 10 مرکز کاهش طلاق در شهرستان‌های اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، رامهرمز، مسجدسلیمان، خرمشهر، بهبهان، ماهشهر و ایذه، 6 مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده در شهرستانهای اهواز (2مرکز)، آبادان، اندیمشک، دزفول و مسجدسلیمان، 1 خانه امن، 1مرکز بازپروری، 1خانه سلامت و 1 مرکز نگهداری از کودکان خیابانی در شهرستان اهواز تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و روانشناختی به ساکنین مناطق حاشیه نشین در 5 محله اهواز (از مجموع 17 محله حاشیه نشین در شهر اهواز) و 10 محله در شهرستان‌های آبادان، دزفول، رامهرمز، مسجدسلیمان، اندیمشک، شوش، کارون، بهبهان و ماهشهر، پایگاه‌های خدمات اجتماعی در استان تاسیس شده است.

صدیق‌راد با بیان اینکه  در 6 ماهه اول سال 97 تعداد 4373 تماس مرتبط با خط تلفن 123 اورژانس اجتماعی در سطح استان گرفته شده؛ گفت: پس از تماس گروه‌های هدف (اختلافات خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی، فرار، TCو کودکان، معلولان، زنان و سالمندانی که مورد خشونت خانگی قرار گرفته اند) با خط 123، تیم سیار به محل مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: پس از مراجعه تیم اورژانس به گروه‌های هدف به وسیله خودرو مخصوص اورژانس اجتماعی یا در مراکز مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی، مداخلات یا مشاوره‌های مخصوص توسط کارشناسان و مددکاران  برای برگشت فرد آسیب دیده به وضعیت عادی یا نگهداری فرد به صورت موقت در مراکز بهزیستی تا زمان حل مشکل، ارائه شد.

مدیرکل بهزیستی خوزستان بیان کرد: در صورت لزوم، پیگیری‌های تخصصی تا مدت‌ها با خانواده یا فرد خدمت گیرنده توسط تیم اورژانس انجام می‌شود اما حقیقت این است که موارد بسیار کمی از این تعداد  نیازمند ارجاع به دادگستری و اخذ حکم دادستانی برای نگهداری موقت هستند.

انتهای پیام/ن

R41468/P1361/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مراسم راه اندازی و معرفی رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار در ساختمان مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسولان اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد.

 در این مراسم، جواد رستم زاده به عنوان نخستین رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار معرفی شد و محل موقت دفتر نمایندگی استاندارد سبزوار نیز، در مرکز رشد فناوری دانشگاه حکیم سبزواری تعیین شد.

مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، جزو مراکز برتر کشوری

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در آیین اختتامیه دومین گردهمایی مشترک مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی زاهدان، مراکز مشاوره برتر، نمونه و فعال دانشگاهی کشور، معرفی شدند.

 این گردهمایی از  مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار به عنوان مراکز برتر و فعال دانشگاه‌های کشور تجلیل شد.

سفر مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی به شهرستان سرخس

 نائب رییس شورای اسلامی شهرستان سرخس در این نشست با  مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی با اشاره به طولانی شدن اجرای طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس گفت: در  شهرستان سرخس بطور میانگین حدود ۵ ماه در سال ما شاهد گرما و درجه بالای هوا هستیم که ریزگرد‌ها هم مزید بر علت شده است که با توجه به تعرفه بالای برق و استفاده مدام از کولر گازی، توان پرداخت این تعرفه بالا در خانواده‌ها وجود ندارد

مهدی علیمیرزایی با اشاره  به قطعی ۵ ساعته چاه‌های کشاورزی در تابستان افزود: بطور میانگین با این قطعی برق شاهد افت ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی کشاورزان هستیم و تلاش شود خبر‌های خوبی در این راستا به ما بدهید و قطعی به حدااقل و یا صفر کاهش پیدا کند.

علیرضا خدابنده، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی هم در این دیدار با توجه به دغدغه جدی وکلای مردم در راستای مطالبات مردمی در سرخس گقت: تلاش می‌کنیم به زودی خبر خوبی را درباره طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس بدهیم همچنین درباره مشکل  قطعی برق چاه‌های کشاورزی هم اقدام خواهد شد تا کشاورزان متضرر نشوند

دیگر خبرها

  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان