Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:33:06 GMT

رزمندگان تسهیلات مسکن دریافت می کنند

تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۶۷۶۵۶

رزمندگان تسهیلات مسکن دریافت می کنند

خرم آباد - ایرنا - مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: بانک مرکزی اعلام آمادگی کرده که با معرفی ستاد کل نیروهای مسلح به رزمندگان تسهیلات مسکن پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا یاوند عباسی شامگاه شنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد از وجود 40 هزار نفر تحصیلکرده ایثارگر جویای کار در کشور خبر داد و افزود: 30 درصد سهمیه جذب برای ایثارگران زمانی عملی می شود که مجوزی برای جذب به دستگاه ها ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: البته قانونگذار ظرفیت های زیادی را نیز برای جذب در بخش خصوصی نیز پیش بینی کرده است زیرا نباید انتظار جذب همه این افراد در مشاغل دولتی را باید داشته باشیم.
یاوند عباسی توضیح داد: تسهلات خوبی در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شده مشروط بر اینکه ایثارگر طرح توجیهی مناسبی را ارائه دهد که هم منجر به اشتغال شود و هم در آینده دچار مشکلات اقتصادی نشود.
وی با بیان اینکه وظیفه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهندسی فرهنگی است گفت: فضای این شورا باید فضای هم افزایی و ارتقا کیفیت باشد و به گونه ای اقدام کند که برای اثرگذاری در جامعه بستر سازی کند.
یاوند عباسی در خصوص ساخت مجموعه فرهنگی دفاع مقدس لرستان نیز تصریح کرد: متاسفانه با تحمیل جنگ به کشور ما پدیده بزرگی به نام انقلاب اسلامی را گم کردیم و هنوز انقلاب را بازشناسی نکرده ایم لذا شایسته است که نام این محل به مجموعه فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس تغییر پیدا کند که هم چرایی انقلاب باید در آنجا پاسخ گفته شود و هم نقش مردم استان در انقلاب تبیین شود.
مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران در ادامه به ضرورت استفاده از سمبل های دفاع مقدس در مبلمان شهری اشاره کرد و گفت: همه چیز را نمی توان در موزه ها نشان داد مثلا چهره شهر را طوری طراحی کنیم که این فضا برای شهروندان تداعی شود که در این خصوص لرستانی ها که قطعا از موثرترین افراد جنگ تحمیلی بودند حرف های بسیاری برای گفتن دارند.
یاوند عباسی بازنگری در نحوه اجرای یادواره های شهدا را خواستار شد و اظهار داشت: یادواره شهدا مراسم سوگواری نیست و اگر در عملیات ها گریه ای هم بود گریه شوق شهادت بود.
7264/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت تسهيلات مسكن رزمندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، یاور عسکری با اشاره به افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در استان، گفت: در روش اول که براساس تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و ماده ۶۹ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود، مزدوجین سال ۱۳۹۹ به بعد درصورتیکه بدون فرزند هستند، تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، فرزند اول ۱۶۰ میلیون تومان و فرزند دوم ۱۹۰ میلیون تومان با نرخ کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله اعطا خواهد شد.

وی افزود: همچنین برای فرزند سوم به بعد نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه مسکن، ساخت یا خرید مسکن با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله اعطا می‌شود.

عسکری درخصوص روش دوم اعطای تسهیلات مسکن که درحال حاضر در شبکه بانکی درحال اجراست، می‌گوید: متقاضی باید ابتدا در سامانه جامع طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کند و پس از طی کردن مراحل لازم، به شبکه بانکی معرفی خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن در خوزستان ادامه داد: مبلغ تسهیلات در استان تهران تا ۲۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نظیر اهواز، آبادان و دزفول در استان خوزستان تا ۱۹۰ میلیون تومان، سایر شهر‌های استان تا ۱۳۰ میلیون تومان و روستا‌ها تا ۴۰ میلیون تومان در قالب ودیعه مسکن قابل پرداخت است.

وی می‌گوید: این تسهیلات با نرخ سود آزاد و مدت بازپرداخت ۵ ساله است.

دیگر خبرها

  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • نحوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد +مبلغ اقساط
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • جزئیات پرداخت وام سفر دوم رئیس‌جمهور به چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • بیش از هفت هزار قطعه زمین در روستاهای مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن