Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز آمار ایران از افزایش٤٩,٢ درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمان کلنگی و ٤٤.٤درصدی متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای مسکونی و افزایش 26 درصدی متوسط مبلغ اجاره‎ی یک مترمربع زیربنای مسکونی در نقاط شهری کشور در تابستان٩٧ نسبت به تابستان 96 خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ٢٢٢٦٢ هزار ریال با میانگین مساحت 106 مترمربع و متوسط عمر بنای ١١ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ١٤,٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤٤.٤ درصد، افزایش داشته است.

بر اساس سامانه‎ی اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات کشور که با هدف شفاف‌سازی اطلاعات معاملات املاک و مستغلات کشور در راستای ساماندهی امور مسکن پیاده‌سازی گردیده است، بنگاه‌های معاملات ملکی موظف هستند مشخصات کلیه‎ی معاملات خرید و فروشی که سند آن‌ها از طریق دفتر ثبت اسناد انتقال پیدا می‌کند را در این سامانه ثبت نمایند.

با توجه به این‌که کاهش یا افزایش حجم (تعداد) معاملات در شهرهای بزرگ، باعث کاهش یا افزایش شدید متوسط (حسابی) قیمت در سطح استان یا کشور می‌شود، از متوسط تعدیل شده (وزنی) استفاده شده تا بتوان با حذف اثر حجم معاملات، تغییرات واقعی قیمت را مشخص کرد.

در ضمن وزن‌های مورد استفاده بر مبنای واحدهای مسکونی دارای سکنه در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥ به‎روز شده است.   منبع: تسنیم   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز آمار ایران آپارتمان خرید ملک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۸۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵۰ واحد مسکونی به مددجویان زنجانی واگذار شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: امروز هم‌زمان با سراسر کشور ۴۵۰ واحد مسکونی به مددجویان زنجانی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان، روح‌الله صالحی امروز _دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن و آئین واگذاری ۳۳۸۶۳ واحد مسکن مددجویان سراسر کشور که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس‌جمهور، رئیس کمیته امداد کشور، وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نیازهای اولیه خانواده‌ها مسکن است که تأمین مسکن مددجویان یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد است.

وی با اشاره به اینکه امروز ۴۵۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد واگذار شد، افزود: مجموع زیربنای این واحدها ۲۳۸۳۷ متر مربع بوده و رقم هزینه شده برای ساخت آن‌ها ۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بیان کرد: افتتاح این تعداد واحد در استان که با همدلی، همراهی و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان به سرانجام رسیده‌اند نشان از عزم جدی مسئولان برای تأمین مسکن مردم است.

به گزارش ایمنا، این واحدهای مسکونی به همت کمیته امداد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح نهضت ملی مسکن احداث و به متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت واگذار شده است.

کد خبر 744881

دیگر خبرها

  • لرستان جزو استان های برتر در ساخت مسکن برای مددجویان
  • افتتاح هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی
  • ۴۵۰ واحد به مددجویان کمیته امداد زنجان واگذار شد
  • ۴۵۰ واحد مسکونی به مددجویان زنجانی واگذار شد
  • بازگشت ثبات به بازار نفت/ نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • بازگشت ثبات به بازار نفت / نفت برنت کانال ۹۰ دلاری را از دست داد
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش‌های اردبیل طی سامانه اخیر
  • گشایش افزایشی معاملات نفت خام در واکنش به عملیات ایران
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • افزایش ۱۴ درصدی متوسط بارش استان اردبیل طی سامانه اخیر