Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:17:44 GMT

شوراها و شهرداری های امید آفرینی کنند

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۶۹۴۶۱

شوراها و شهرداری های امید آفرینی کنند

بوشهر- ایرنا- معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: عملکرد برخی شوراها و شهرداری‌های این استان به جای امید آفرینی باعث ناامیدی مردم از نظام می‌شود که باید این رویه را اصلاح کنند.

به گزارش ایرنا، مهرداد ستوده شنبه شب در نشست شورای فنی استان بوشهر افزود: بعضی از شهرداران و اعضای شوراهای شهر از فرصتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای تعیین سرنوشت مردم توسط خود آنها در قالب شورا ایجاد کرده سوء استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: برخی از آنها رفتار حرفه‌ای از خود نشان نمی‌دهند بلکه با تخلف های پی در پی با همراهی شهرداران منصوب علاوه بر هرز دادن منابع اعتباری و عمومی، مردم را از کارکرد دولت و به تبع آن نظام ناامید می‌کنند.
ستوده تاکید کرد: در این ارتباط حوزه معاونت عمرانی برای مبارزه با کاسبان سوء استفاده از بیت المال با قبول هر هزینه ای مصمم است.
وی یادآور شد: از شورای فنی استان بوشهر انتظار می رود که با محور قرار دادن دفاتر فنی و شهری و روستایی استانداری به بررسی مصوبه ها و معامله های این شهرداری‌ها ورود قاطع و جدی کرده و با هر گونه ویژه‌خواری و رانت برخورد قانونی و قاطع داشته باشند.
ستوده ادامه داد: چنانچه استانداری و نهادهای نظارتی و بازرسی با یک سیاست واحد و عدالت در برخورد همگام حرکت کنند بدون شک مبارزه با مفاسد اقتصادی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری است آسان‌تر و شفاف‌تر خواهد بود.
وی گفت: مردم باید بدانند اعتباراتی که به صورت وجه نقد به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر تخصیص می گیرد در چه محلی مصرف می شود.
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: در سال گذشته چهارهزار و 240 میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر پرداخت شد و درسال جاری نیز تا پایان آبان ماه بیش از چهار هزار و 550 میلیارد ریال به آنها پرداخت شده است.
وی یادآور شد: بزودی نیز ریز پرداختی به تمامی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل ارزش افزوده و آلایندگی به لحاظ شفاف‌سازی برای مردم اطلاع رسانی می‌شود.
ستوده تاکید کرد: عمل به وعده‌های داده شده به مردم در موعد مقرر یکی از موثرترین راه‌های برطرف کردن شکاف بین دولت و مردم و زمینه ساز ارتقا سطح اعتماد عمومی مردم نسبت به کارکرد دولت است از این رو این مهم باید در دستور کار جدی مدیران دستگاه های اجرایی باشد.
وی گفت: در مورد اتمام پروژه‌های مورد توافق برای دهه مبارک فجر و در آستانه چهل سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی هیچ توجیهی از مدیران پذیرفته نمی شود.
6043/7212

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شورا شهرداري اميدآفريني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۶۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: شوراها از ارکان مهم تصمیم‌سازی و یکی از بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی هستند.

عمار ایزدیار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز، اظهار کرد: بی‌تردید خدمتگزاری به همشهریان فرصت مغتنمی است، امیدوارم با نگاه مدبرانه اسباب رضایت خاطر آحاد مردم را فراهم کرده باشیم.

وی با بیان اینکه همراهی با شورا و شهرداری همراهی با مردم است، افزود: موظف هستیم در شورا برای رفاه حال عموم شهروندان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری است و برای اجرای مصوبات خود باید در مقابل شورای شهر پاسخگو باشد تا انتظار شهروندان، مبنی بر ایجاد تحول در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد شهرداری در خدمت به مردم را محقق کند.

ایزدیار تصریح کرد: امید دارم در سایه همراهی مردم، مدیریت شورای دوره ششم شهر، مدیریت شهری و همراهی دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم در تحقق شعار سال که با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» نامیده شده است گام‌های اجرایی برداریم؛ بنابراین هر دستگاهی باید وظایف خود را برای تحقق شعار سال به‌درستی انجام دهد.

کد خبر 748688

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • لزوم تغییر رویکرد خدماتی به اجتماعی در شهرداری‌ها
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود