Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش ترکیه کاروانی جدید از تجهیزات و نیروهای نظامی خود را به مرزهای مشترک با سوریه گسیل کرده است.

 این کاروان نظامی شامل نفربرهای زرهی است که ارتش ترکیه به همراه نیروهای پلیس و ژاندارمری از پادگان‌های مختلف خود در سراسر کشور به شهرستان "البیلی" در استان "کلیس" اعزام کرده است.

براساس گزارش آناتولی، این کاروان نظامی برای تقویت یگان‌های نظامی مستقر در مرزهای مشترک با سوریه اعزام شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است پیشتر روز شنبه نیز نیروهای نظامی ترکیه به همراه خودروهای زرهی به استان کلیس وارد شده بودند.

دیده بان حقوق بشر سوریه که دفتر آن در لندن بوده و حامی مخالفان سوریه است، اظهار کرد، ترکیه تجهیزات نظامی خود را به شمال سوریه و نزدیکی منطقه تحت کنترل کردهایی فرستاده که آنکارا آنها را تهدید به حمله نظامی جدید کرده است.

این اعزام نیرو چند روز بعد از تصمیم غیرمنتظره روز چهارشنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اتخاذ شده که گفت،‌ نیروهای آمریکایی مستقر در شمال شرق سوریه را از این کشور خارج می‌کند.

دیده بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت، حدود ۳۵ دستگاه تانک و دیگر تجهیزات نظامی سنگین روی نفربرهای زرهی از گذرگاه مرزی جرابلس عبور کردند.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود، تجهیزات نظامی به منطقه‌ای واقع در نزدیکی رود الساجور بین جرابلس و منبج منتقل شدند که چندان از خطوط مقدم نیروهای کرد "شورای نظامی منبج" فاصله ندارد.

در این راستا یک مسؤول در شورای محلی مسلح مخالف نظام سوریه که مورد حمایت ترکیه است، ورود این نیروها و تجهیزات را تایید کرد.

وی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت، نیروهای ترکیه از گروه‌های مورد حمایت خود خواسته‌اند حالت آماده‌باش اعلام کنند اما هنوز هیچ درخواستی برای اعزام به منطقه‌ای که تجهیزات به آنجا منتقل شده، مطرح نشده است.

اخیرا رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه به آغاز عملیات نظامی جدید علیه یگان‌های مدافع خلق کرد در شمال سوریه تهدید کرد. اردوغان بار دیگر روز جمعه تهدید کرد شر داعش و شبه نظامیان کرد در شمال سوریه را خواهد کند.

کردهای سوریه نیز طی دو روز گذشته هشدار داده‌اند، در صورت هر گونه حمله نظامی ترکیه نیروهای خود را از جبهه‌های جنگ با داعش در استان دیر الزور خارج خواهند کرد.

کردها نگران عملیات نظامی ترکیه علیه خود بعد از خروج قریب‌الوقوع آمریکا از سوریه هستند.

شبه نظامیان کرد از نظر ترکیه تروریست محسوب می‌شوند و از دیرباز هدف حملات این کشور بوده‌اند.  / ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه

سلام آیت الله خامنه ای به خانواده شهید زاهدی ابلاغ شد.   به گزارش تسنیم، رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا برای ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب در منزل شهید زاهدی حضور یافت.   سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا با حضور در منزل شهید زاهدی گفت: حضرت آقا امر فرمودند که «از طرف من بروید خدمت خانواده عزیز شهید و سلام من را به ایشان برسانید و ان‌شاالله فرصتی بشود که این عزیزان را ببینم.»   گفتنی است سردار زاهدی در حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسید.   تصویر پیکر سردار زاهدی پس از شهادت

  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عکسی دیده نشده از سردار زاهدی در کنار رهبر انقلاب در روزگار جوانی حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت 7 عضو ارشد سپاه (+فیلم و عکس)

دیگر خبرها

  • اعزام بیش از ۷ هزار زائر حج از فرودگاه اصفهان
  • شکسته شدن سد عدم اعزام زائران عمره به همت دولت سیزدهم
  • لیتوانی: طرحی برای اعزام سربازانمان به اوکراین داریم
  • جزئیات اعزام زائران خراسان رضوی به عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳
  • جزئیات زمان اعزام زائران حج تمتع کرمانشاه
  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه