Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط بین‌الملل و همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه‌های اقلیم کردستان با هدف توسعه همکاری‌های آموزشی و پژهشی به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، غلامعلی فرزی، مدیر روابط بین الملل و همکاری های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری که هفته گذشته جهت حضور درنمایشگاه علمی_دانشگاهی به کردستان عراق سفر کرده بود پس از بازگشت از این سفر، در تشریح نتایج رایزنی های خود با مقامات و روسای دانشگاه های کردستان از امضای دو تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های اقلیم کردستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرزی با اشاره به اینکه حدود ۳۰دانشگاه و مرکز علمی برتر ایران در حوزه ارتباطات بین المللی در این نمایشگاه حضور داشتند، گفت: حضور دانشگاه حکیم سبزواری در این نمایشگاه با هدف توسعه همکاری های آموزشی و پژهشی با اقلیم کردستان عراق، ارایه ظرفیت های دانشگاه وتوسعه مراودات دانشگاهی با دانشگاه های این منطقه صورت گرفت.

 

مدیر روابط بین الملل و همکاری های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: با توجه به رایزنی های گسترده صورت گرفته با وزیر علوم کردستان، سرکنسولگری ایران در اقلیم کردستان عراق و مسئولین دانشگاه های این منطقه توانستیم دو تفاهم نامه همکار مشترک با دانشگاه های صلاح الدین عراق و دانشگاه تیشک منعقد کنیم.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه صلاح الدین از جمله دانشگاه های مطرح عراق می باشدکه دارای 18 دانشکده و بیش از 1700 عض هیات علمی است، ادامه داد: با این دانشگاه یک تفاهم نامه کلی در زمینه همکاری های متقابل آموزشی و پژوهشی امضا شد.

 

فرزی اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای همکاری های مشترک دو جانبه از جمله تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، انجام پژوهش های علمی مشترک، برگزاری نشست و سخنرانی های علمی و همکاری های آموزشی در حوزه های علوم پایه، علوم مهندسی، ادبیات فارسی و ادبیات عرب و علوم ورزشی است.

 

مدیر روابط بین الملل و همکاری های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری ادامه داد: همچنین با دانشگاه تیشک که از دانشگاه های غیردولتی و شهریه پرداز اقلیم کردستان عراق است با هدف جذب دانشجو تفاهم نامه همکاری امضا شد.

 

وی اظهار داشت: آنچه در این سفر بیشتر از همه به چشم می خورد، علاقه بسیار زیاد مردم اقلیم کردستان به زبان فارسی و فرهنگ ایرانی بودکه این اظهار علاقه، انگیزه ما را در برقراری ارتباط با جامعه دانشگاهی این منطقه دو چندان می کند.

 

فرزی ادامه داد: با ارزیابی که در این سفر صورت گرفت، زمینه های همکاری و ارتباطات متقابل با دانشگاه های کردستان بسیار زیاد است، البته این مهم مستلزم تلاش مستمر و پیگیری همه جانبه از سوی تمامی مسئولین و همکاران دانشگاه است.

 

مدیر روابط بین الملل و همکاری های علمی بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری در خاتمه با اشاره به اینکه با امضای این دو تفاهم نامه و رایزنی های صورت گرفته با سایر دانشگاه های اقلیم کردستان عراق بستر همکاری های متقابل علمی_دانشگاهی هموار شده است، اظهار داشت: از همکاران هیات علمی می خواهیم از این بستر فراهم شده جهت گسترش فعالیت های علمی و پژوهشی با دانشگاه های اقلیم کردستان نهایت استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۰۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق

منابع خبری از حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از میدل ایست نیوز، میدان گازی کورمور اقلیم کردستان مورد حمله قرار گرفت.

یک مسئول امنیتی در میدان گازی کورمور اعلام کرد که این میدان گازی بدون در پی داشتن تلفات جانی، مورد حمله قرار گرفت.

مسئول امنیتی ضمن تاکید بر تداوم تولید بدون وقفه میدان گازی کورمور، اعلام کرد خسارت وارده در پی این حمله، مادی و جزئی است.

همچنین رمک رمضان فرماندار منطقه چمچمال گفت این حمله با پهپاد صورت گرفته است.

کورمور یکی از روستاهای توابع منطقه «قادر کرم» در استان سلیمانیه اقلیم کردستان است و این میدان گازی یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی به ویژه گاز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق