Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - تحقیقات نشان می دهد که پیگیری سیاست های تغذیه ای در مدرسه و برنامه هایی که عادات غذایی سالم‌تر را بین دانش آموزان ترویج می کنند، چاقی و افزایش شاخص توده بدنی (BMI) دانش آموزان را محدود می کنند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا از نشریه ساینس دیلی، نتایج تحقیقاتی که به مدت پنج سال در مرکز به تحقیق مواد غذایی دانشگاه کنکتیکات انجام شد، نشان می‌دهد دانش آموزان مدارسی که برنامه های تغذیه سالم در آن اجرا می شود، رفتارهای سالم تری در قیاس با دانش‌آموزان مدارس فاقد برنامه های تغذیه ای دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مدت انجام این تحقیقات، دانش آموزانی که مورد حمایت سیاست های تغذیه ای مناسب در مدارسشان بودند، کمتر از یک درصد افزایش چاقی و توده بدنی داشتند در حالی که این میزان افزایش در دیگر دانش آموزان بین 3 تا 4 درصد بوده است.
به گفته محققان، چاقی کودکان به عنوان یک تهدید جدی برای سلامتی محسوب می شود و مدارس، برای دستیابی کودکان و خانواده هایشان به اهداف مورد نظر در زمینه کاهش خطرات ناشی از تغذیه نامناسب و ارتقای سلامت، نقش مهم و اساسی دارند.
این مطالعه یکی از نخستین تحقیقات انجام شده در خصوص سیاست های هدایت و راهنمایی دانش آموزان از طریق مدرسه است و محققان در این مطالعه هر دو شاخص رفتاری و بیولوژیکی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
مارلین شوارتز، مدیر ارشد این مطالعات می گوید: سیاست های تغذیه ای مورد مطالعه در مدارس شامل اطمینان یافتن از همخوانی تمام وعده های غذایی مدرسه با معیارهای تغذیه ای مورد نظر، توزیع بروشورهای تغذیه بین دانش آموزان و خانواده های آنها؛ کمپین های مدرسه ای برای محدود کردن استفاده از نوشیدنی های شیرین و تشویق دانش آموزان به استفاده از آب و محدود کردن استفاده از غذاها یا نوشیدنی ها به عنوان پاداش برای عملکرد تحصیلی یا رفتار خوب می شود.
همچنین براساس این تحقیقات، برنامه های مبتنی بر افزایش فعالیت های بدنی و ورزشی به تنهایی بر کاهش شاخص چاقی و توده بدنی نوجوانان تاثیرگذار نخواهد بود.
چاقی در اوایل زندگی بر وضعیت سلامت در طول عمر تاثیر می گذارد و باعث بروز بسیاری از بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا، دیابت و افسردگی می شود که به کاهش بهره وری و کاهش امید به زندگی منجر خواهد شد.
علمی*ح.م*2017

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانش آموزان تغذيه مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت گفت: این قبیل بازارچه‌ها برای دانش آموزان متوسطه اول برگزار می‌شود، تا با شغل‌های مختلف آشنا شوند و بتوانند رشته تحصیلی دُرُستی را پیش از ورود به مقطع متوسطه دوم انتخاب کنند.

احمد پورکاظمی افزود: در این بازارچه یک روزه ، که در ۲۰ غرفه در مدرسه دخترانه متوسطه اول آزادی رشت برگزار شد، صنایع دستی، غذا‌های محلی، نان‌های سنتی و انواع دسر که دانش آموزان با همکاری مادرانشان و اولیای مدرسه تهیه کرده بودند به نمایش و فروش درآمد.

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)
  • تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت