Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه گفت: برای رعایت امنیت وعدالت در جامعه باید به مسئله احسان توجه کنیم، یکی ازاین موارد رعایت ادب در خانواده به ویژه نسبت به پدرومادر است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام هاشمیان استاد حوزه علمیه شامگاه شنبه (۱دی) درمسجد جامع غدیر با استناد به آیاتی از قران کریم در سوره احقاف، گفت: خداوند انسان را سفارش کرده که به پدر و مادر خود احسان کند‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی اگر والدین پیرو دین اسلام نباشند بودائی، یهودی، مسیحی، یا به هر دین و آیینی باشند باید نسبت به آنها احسان کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بحث درباره احسان بسیار وسیع است، عنوان کرد: به عنوان مثال، سلام کردن، صدقه، صله رحم، اصلاح رابطه بین افراد، کسب رضایت مخلوقات خدا حتی محبت به حیوانات از مصادیق احسان  است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال امنیت و عدالت را در قانون و اخلاق قرار داده است. اظهار کرد: اگر خداوند ما را به نماز اول وقت سفارش کرده به این دلیل است به لحاظ عدالت قانونی و اخلاقی انسان موظف تربیت شود آنگاه که صدای اذان را می‌شنود لبیک حق را گفته و نماز به پا دارد نه این که هر زمان خود خواست به سراغ نماز برود.

حجت الاسلام هاشمیان با اشاره به آیاتی از قران کریم ابراز کرد: برای رعایت امنیت و عدالت در جامعه باید به مسئله احسان توجه کنیم، یکی از این موارد رعایت ادب در خانواده به ویژه نسبت به پدر و مادر است. امیرمومنان امام علی(ع) فرمودند: افراد جامعه همه پدر و مادر ما هستند. پیامبراکرم (ص) وامیرالمومنان امام علی(ع) پداران امت اسلام هستند. پس بر ما ولایت دارند.

وی بیان کرد: ما باید شکرگذار نعمت‌های حضرت حق باشیم و احسان را فراموش نکنیم. یکی از این نعمتها پدر و مادر و دیگری ولایت ائمه معصومین(ع) است که به ولایت مهدی موعود(عج) ختم می‌شود.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: آدمی باید نسبت به مادر توجه بیشتری داشته باشد زیرا مادر سختی دوره بارداری و وضع حمل را تحمل می‌کند که فرزند بزرگ شود. وقتی انسان درسن هجده سالگی به رشد جسمی می‌رسد و در سن چهل سالگی به رشد عقلی و ادبی دست پیدا می‌کند باید بیشتر شکر گذار نعمت پدر و مادر باشد.

حجت الاسلام هاشمیان در پایان خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: ما اعمال صالح و احسان شما را می‌پذیریم به شما وعده کرده ایم که شما را یاری کرده و بهشت را برای شما مقدر می‌کنیم؛ بر همین اساس احسان به والدین و ائمه معصومین(ع) را فراموش نکنیم.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا خبرگزاری شبستان شب چله هرمزگان آمریکا اصفهان آداب و رسوم هفته پژوهش وحدت حوزه و دانشگاه احسان به پدر و مادر احسان به والدین احسان و نیکوکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۰۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت

مجتبی عبداللهی در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای افزایش و جوان سازی جمعیت کشور که یکی از مهم‌ترین تکالیف مشخص شده از سوی مقام معظم رهبری بر دوش مدیران است، گفت: باید با اهتمام و جدیت ویژه ای وارد عمل شد و اهداف مد نظر جوانی جمعیت را در قالب قرارگاهی با سرعت بیشتر دنبال کرد.

استاندار البرز با بیان اینکه دولت سیزدهم با توجه به اهمیت موضوع نسبت به اعطای تسهیلات برای ازدواج، فرزند آوری و تأمین مسکن طی ابلاغ به بانک‌ها اقدام کرده است، مطرح کرد: برنامه ریزی برای ازدواج آسان جوانان دغدغه مهمی به شمار می‌رود و باید متولیان امر و خیرین نسبت به اطلاع رسانی از بسته‌های تشویقی و حمایتی اقدام کنند.

وی بیان کرد: تسهیلات ویژه ای برای مسکن، ازدواج و فرزندآوری مصوب شده است اما بیشتر مردم از آن بی اطلاع هستند، از این رو باید اطلاع رسانی در این زمینه از سوی رسانه‌ها و مسؤولان انجام شود. علاوه بر این، به نظر می‌آید باید در قالب طرحی، مدیران دستگاه‌ها با خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو دیدار کنند و حمایت‌های لازم انجام شود.

عبداللهی تصریح کرد: ضرورت دارد با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان در قالب طرح، مقاله، پایان نامه و … در زمینه حمایت از جوانی جمعیت کمک گرفته و حتی در ابعاد ملی طرح‌هایی با قابلیت اجرا ارائه شود. راه اندازی مهدهای کودک در دستگاه‌های مختلف با هدف ایجاد آرامش خاطر برای مادران شاغل در راستای ارائه خدمات مطلوب به مردم باید مد نظر قرار گیرد.

استاندار البرز گفت: در این رابطه شهرداری‌ها می‌توانند با امکانات خود نسبت به راه اندازی مهدهای کودک اقدام و دستگاه‌های اجرایی طبق قانون مکان مورد نظر را پیش بینی یا هزینه‌های مصوب را تقبل کنند. در قانون وظایف بانک‌ها و مصوبات حمایتی مشخص است، از این رو شعب بانک‌های دولتی و خصوصی باید پویاتر باشند و در راستای تسهیل مسیر اخذ تسهیلات همراه‌تر عمل کنند. سخت گیری های بی مورد بانک‌ها تمرد از قانون است و برخورد جدی قانونی را از سوی مراجع ذی صلاح می‌طلبد.

کد خبر 6095838

دیگر خبرها

  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • آخرین خبرها از لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • واکنش محمد مهاجری به زندانی شدن یک وکیل دادگستری /یکسوی دعوا سعیدمرتضوی است و یکسو وکیلی شریف!
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت