Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمی با اشاره به کاهش ۶ درصدی ولادت در خراسان جنوبی در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: در هشت ماهه سال جاری ۲ هزار و ۴۳۶ واقعه فوت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجتبی فاطمی» صبح امروز (یک شنبه 2 دی) در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: ثبت احوال استان با کمترین تجهیزات اما بهترین خدمات هویتی را به مردم ارائه می دهد و امروز از حالت سنتی عبور کرده و به ارائه خدمات نوین رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون 280 فقره شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده، گفت: 99 درصد از اسناد اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی با گواهی ولادت است و دهیاران و خانه های بهداشت درخصوص اعلام و ثبت وقایع حیاتی موظف به همکاری هستند.

 

فاطمی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 569 هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی بوده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر حدود 80 هزار نفر هنوز نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی اقدام نکرده‌اند.

 

به گفته وی خراسان جنوبی در صدور کارت ملی هوشمند رتبه نخست کشور را کسب کرده و ایستگاه‌های سیار برای ارائه خدمات کارت ملی هوشمند در روستاها پیش بینی شده که تاکنون 16 هزار نفر از این خدمات بهره مند شدند.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال تاکنون چهار هزار و 636 واقعه ازدواج در استان ثبت شده، ادامه داد: این آمار در مدت مشابه سال قبل چهار هزار و 836 واقعه بوده که کاهش چهار درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی بیان کرد: در واقعه ازدواج متاسفانه هر سال به دلایل مختلف از جمله وضعیت اقتصادی و سخت‌گیری خانواده ها با کاهش مواجه هستیم و اکنون خراسان جنوب رتبه 15 کشور را دارد.

 

فاطمی با اشاره به اینکه در بحث میزان واقعه طلاق، خراسان جنوبی رتبه 28 کشور را دارد، گفت: از سال 92 تاکنون هیچ افزایش طلاقی در استان نداشته ایم.

 

به گفته وی در هشت ماهه سال جاری تعداد 883 واقعه طلاق در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

 

مدیر کل ثبت احوال خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری 11 هزار و 491 واقعه ولادت به ثبت رسیده، تصریح کرد: در مدت مشابه سال قبل 12 هزار و 246 واقعه ولادت به ثبت رسیده  است.

 

فاطمی با اشاره به کاهش 6 درصدی ولادت در خراسان جنوبی در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تاکید کرد: این آمار نگران کننده است چرا که اکثر خانواده ها به یک فرزند اکتفا می کنند لذا در این راستا باید نهادهای زیربط و روحانیون ورود پیدا کنند.

 

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌جنوبی افزود: در هشت ماهه سال جاری 2 هزار و 436 مورد واقعه فوت ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

 

وی اظهار کرد: بیشترین فراوانی نام‌ها در خراسان‌جنوبی در بین پسران ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، حسین و محمد و در بین دختران نیز فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، زهرا و حلما بوده است.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا هرمزگان خبرگزاری شبستان آداب و رسوم شب چله هفته پژوهش آمریکا ایران مجلس اردبیل نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی خراسان جنوبي بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۰۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، شهلا نوری، با بیان اینکه نرخ باروری در سال‌های اخیر به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است، اظهار کرد: میزان فرزندآوری از هفت فرزند در سال ۱۳۵۸ به ۱.۸ فرزند در سال ۱۳۹۰ رسیده است.

وی با بیان اینکه به‌صورت مقطعی تا سال ۱۳۹۵ میزان نرخ باروری افزایش یافت، مطرح کرد: طی سال‌های اخیر مجدداً روند فرزندآوری کاهش یافت، تا جایی‌که نرخ باروری در استان همدان به ۱.۵۷ رسید.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: نرخ باروری در درازمدت بر نرخ رشد جمعیت تأثیر می‌گذارد و یا حتی موجب منفی‌شدن رشد جمعیت و پدیده سالخوردگی و پیری جمعیت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به علت کاهش نرخ باروری شاهد پدیده پیری جمعیت در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه همدان چهارمین استان سالمند در کشور است که درصد سالمندان و جمعیت بالای ۶۰ سال در آن زیاد است.

نوری افزود: در صورت ادامه‌دار بودن روند کاهشی نرخ باروری و فرزندآوری پیش‌بینی می‌شود که تا ۳۰ سال آینده یک‌چهارم جمعیت کشور سالمند و پیر باشند.

وی یادآور شد: یکی از عوامل مؤثر در کاهش فرزندآوری افزایش سن ازدواج و تأخیر در زمان بارداری است به‌گونه‌ای‌که تأخیر در بارداری نخست موجب افزایش ناباروری شده و می‌تواند مشکلات متعددی را به دنبال داشته باشد.

نوری با بیان اینکه فاصله زیاد بین ازدواج تا تولد نخستین فرزند را از عوامل مهم تأثیرگذار کاهش نرخ باروری در کشور دانست و گفت: عوامل مختلفی همچون فاصله‌گذاری بین تولد فرزندان، افزایش سن ازدواج، تک‌فرزندی، افزایش میزان ناباروری و … بر کاهش نرخ باروری و افزایش پدیده پیری جمعیت در کشور تأثیر می‌گذارند.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برخی مطالعات حاکی از آن است که ۲۰ درصد خانواده‌ها تک‌فرزند هستند، تصریح کرد: نرخ ناباوری طی سال‌های اخیر در استان همدان ۱۵ درصد گزارش شده است.

وی با اشاره به سقط‌جنین عمدی و یا غیرعمدی، افزایش میزان طلاق، تغییرات سبک زندگی، روند روبه‌رشد شهرنشینی و … هم بر پدیده پیری جمعیت و کاهش فرزندآوری تأثیر گذاشته است، گفت: شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جزو عوامل تأثیرگذار بر کاهش نرخ باروری هستند، اگرچه بیشتر میزان عدم تمایل به فرزندآوری در طبقات بالای اجتماعی و درآمدی به ثبت رسیده است.

نوری با بیان اینکه مرکز بهداشت مهمترین مکان برای ارائه آموزش‌های عمومی در زمینه فرزندآوری و جوانی جمعیت است، گفت: مشاوره قبل ازدواج، آموزش‌های حین ازدواج در راستای رضایتمندی از زندگی زناشویی، آموزش مهارت روان‌شناختی در راستای افزایش مهارت‌های زندگی و فرهنگ‌سازی در رابطه با ازدواج به‌موقع از مجموعه اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در حوزه جوانی جمعیت است.

وی با اشاره به مشاوره فرزندآوری در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی همدان اذعان کرد: سال گذشته ۱۸۷ هزار و ۴۳۰ مشاوره فرزندآوری در راستای بارداری سالم، فرزندآوری طی دو سال اول ازدواج و… برای مادران گروه هدف به ثبت رسیده است.

کد خبر 6092444

دیگر خبرها

  • غذا دادن غیراصولی منجر به افزایش سگ‌های پرسه‌زن می‌شود
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • ترکش‌های جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند