Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی در نامه‌ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد:‌ تصویب سند اهداف دوره‌های تحصیلی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی که مغایر با اسناد و مدارک بالادستی است نگران‌کننده است. ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ اجتماعی فرهنگیان و مدارس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی طی نامه‌ای به مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: همانگونه که مستحضرید سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش با تکیه بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر آرمان­‌های بلند نظام اسلامی تدوین­گر راه برون‌رفت و پرهیز از الگوهای وارداتی و چالش‌های نظام آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه پس از حدود هفت سال از تصویب سند مذکور در آن شورای محترم و تأییدات و تأکیدات مقام معظم رهبری، هنوز آنچنان که انتظار می‌رفت، نشانه‌هایی از اجرای آن در مدارس کشور به صورت عینی به چشم نمی‌­آید.

گذشته از این بی توجهی در اجرای سند، تصویب برخی زیرنظام­‌ها به ویژه تصویب سند اهداف دوره‌های تحصیلی نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی که مغایر با اسناد و مدارک بالادستی می‌­باشد نیز نگران کننده است زیرا اهداف دوره‌های تحصیلی باید بر اساس ساحت‌های تعیین شده در سند تحول بنیادین و همچنین اهداف کلان برنامه درسی شامل تعقل، ایمان، علم، عمل، اخلاق و عرصه‌های ارتباطی به صورت بهم پیوسته و با محوریت ارتباط با خدا تبیین و تدوین می‌گردید.

حال آن که در اهداف دوره‌های تحصیلی که در اردیبهشت ماه سال 1397 توسط شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است، ضمن بی توجهی به بسیاری از  اسناد بالادستی، نوعی نگاه تقلیل‌گرایانه و محافظه کارانه نیز وجود دارد و هیچ اثری از ادبیات انقلابی و اسلامی در آن مشاهده نمی‌گردد.

طبعا این اهداف نمی‌­تواند پرورش دهنده انسانی مسؤول در طراز و معیار نظام اسلامی باشد و کانون تربیت اسلامی برحسب وظیفه خود، این تعارض را به اطلاع مسؤولان عالی رتبه وزارت آموزش و پرورش رسانیده است؛ همچنین کانون با دعوت از مسؤولین آن وزارتخانه، به نقد و بررسی این سند مصوب اهداف با حضور کارشناسان و تعدادی از فرهنگیان و دانشجومعلمان پرداخته است که گزارش آن به پیوست تقدیم می‌شود.

لهذا با توجه به مسؤولیت سرنوشت‌ساز آن شورای محترم در صیانت از نظام تعلیم و تربیت، موضوع جهت استحضار آن شورا و هرگونه اقدام مقتضی منعکس می گردد. از بذل توجه حضرتعالی و آن شورای محترم تشکر می‌شود.

7 سال پس از ابلاغ؛ سند تحول بنیادین درگیر مناقشه‌هاپاسخ به منتقدانی که حیات طیبه سند تحول را دست نیافتنی می دانندبازگشت به عقب با اهداف دوره های تحصیلی

انتهای پیام/

R1014132/P1014142/S2,22/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن میرشریفی بعداز ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر که به‌مناسبت گرامیداشت روز شوراها انجام شد، ضمن تبریک، روز شوراها اظهار کرد: شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند.

وی افزود: شوراها به‌عنوان مردمی‌ترین نهادی که از بطن مردم برخواسته است نمی تواند اجازه دهد جز ماهیت خدمات رسانی به مردم هدف دیگری برای آن تعریف شود.

میرشریفی ادامه داد: تکیه بر شورا نه تنها از زاویه نمایش مردم سالاری بلکه از زاویه عمل به فرامین و دستورات دینی نیز حائز اهمیت است، چرا که تکیه بر شور و مشورت در کلام خدا نیز مورد تأکید است.

بر اساس این گزارش در این دیدار صمیمی، هادی صفی خانی رئیس شورای اسلامی شهر آبسرد نیز ضمن تشکر و خیر مقدم به امام جمعه و مسئول دفتر ایشان اظهار کرد: حس وحدت، وفاق و همدلی باعث می‌شود، ما در مأموریت‌های محوله موفق‌تر عمل کنیم.

کد خبر 6092505

دیگر خبرها

  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان از اهداف مهم شورای ششم است
  • برگزاری دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن در کهگیلویه
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند