Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجله مهر: در روزهای اخیر حواشی زیادی از نماینده سروان در فضای مجازی دست به دست شد. محمد باسط درازهی نماینده مردم سراوان در مجلس  که چند روزی است با انتشار فیلم برخورد غیراخلاقب‌اش با کارمند گمرک مورد توجه عموم قرار گرفته و حتی انبوه همکارانش در مجلس شورای اسلامی را هم به نوعی درگیر این موضوع کرده، حالا می‌بایست بابت اتفاقات دیگری نیز پاسخگوی افکار عمومی باشد؛ اتفاقاتی که نه در مجلس، که در دانشگاه محل خدمت وی رقم خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس در اولین نطق خود در مجلس پس از ماجرای گمرک اعلام کرد که اگر رییس اداره گمرک عزل و وزیر افتصاد استیضاح نشوند استعفای خود را نوشته و به دانشگاه برمی‌گردم! در واقع درازهی ادعا کرده که شغل اصلی او استاد دانشگاه بودن است و همین عنوان را در رزومه خود در سایت مجلس شورای اسلامی نیز نوشته است.

اما تنها پس از چند روز از گذشتن این ماجرا اسنادی در فضای مجازی دست به دست شد که ادعا می‌کند یک از مقاله‌های علمی او، کپی شده از مقاله اساتید دانشگاه‌های آلمانی است. اتهام سرقت علمی و اسناد آن در رسانه های مخلتف دست به دست شد تا اینکه وولفرام بِرگِرد پروفسور آلمانی دانشگاه فرایبورگ، نویسنده‌ی مقاله‌ای که محمد باسط درازهی از آن سرقت علمی کرده، نسبت به سرقت نماینده‌ی از پژوهش وی اعتراض کرد. وی نوشته است ظاهراً مولفان برای «کار» خود جایزه هم گرفته‌اند! پروفسور وولفرام بِرگِرد برای نشان دادن این سرقت، لینک نقشه‌ی گوگل از مکان دوچرخه‌هایی که در مقاله از عکس آنان استفاده کرده را داده و نوشته جنبه‌های مختلفی از عبرت‌آموزی در این اتفاق وجود دارد.

این ماجرا سبب واکنش های زیادی از سوی کاربران شبکه های اجتماعی شد. یکی از کاربران در این باره نوشته است: «بعید نیست با فشار افکارعمومی، نماینده سراوان با حضور در گمرک و یک عذرخواهی از  محمد بهنیا سعی کند تا فعلاً غائله‌ها را بخواباند اما سرقت علمی، سوءاستفاده از مسائل قومی و مذهبی و حضورش در گمرک برای حل مشکل یک دلال، قطعاً چیزهای نیستند که با یک عذرخواهی بتوان ماستمالی‌شان کرد!»

کد خبر 4492606

منبع: مهر

کلیدواژه: درگیری لفظی نماینده سراوان سراوان سرقت علمی گمرک مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما؛ واکاوی برنامه‌سازی قرآنی»؛ با نگاهی به برنامه تلویزیونی محفل، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

علی‌رضا معاف کارشناس فرهنگی و فعال قرآنی، مرتضی روحانی پژوهشگر فلسفه و فعال رسانه‌ای، مسلم نادعلی‌زاده پژوهشگر و مدرس دانشگاه، سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی محفل و علی‌رضا بلیغ پژوهشگر فلسفه علوم اجتماعی و دبیر نشست در این رویداد حضور دارند.

نشست «مصحف نور بر صفحۀ سیما»، امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ با پخش زنده از صفحۀ آپارات پژوهشکده (http://www.aparat.com/rcica.ir) و همچنین در طبقه سوم پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی واقع در حوزه هنری میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • نشست واکاوی برنامه‌سازی قرآنی برگزار می‌شود
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه کلمبیا به جنگ در غزه
  • کارگران هم مشمول «کاهش ساعت کاری» می‌شوند؟
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو