Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیر کل محیط زیست استان گفت: سومین گام تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بوم تالاب گندمان برداشته شد و امسال با تشکیل دو کارگاه مشورتی جدید، برنامه جامع مدیریت حوزه آبریز تالاب گندمان پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان در سال آینده به مرحله اجرا در خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام احمدی افزود: در طرح حفاظت از تالاب های ایران، برنامه جامع مدیریت زیست بوم تالاب گندمان یک گام به تدوین نزدیک تر شد.

به گفته وی هدف از احیای تالاب گندمان، جلوگیری از ایجاد کانون گرد و غبار محلی، تقویت منابع آبی زیرزمینی، فراهم شدن سایت پرنده نگری، افزایش تبادلات فکری و فرهنگی با ورود گردشگر و مشاهده گونه های گیاهی جدید به سبب بهبود شرایط در تالاب است.

تالاب بین المللی گندمان با حدود 1070 هکتار وسعت در فاصله 60 کیلومتری شهرکرد در شهرستان بروجن قرار دارد. این تالاب جزء 10 تالاب برتر پرنده نگری ایران است  که در دفتر بین المللی تحقیقات پرندگان آبزی(لندن-1352) به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کارگاه تدوین جامع مدیریت تالاب گندمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت