Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریگ کندروتی، رئیس گروه زیست شناسی و پزشکی فضایی سازمان فضایی آمریکا ناسا، طی مصاحبه ای با خبرگزاری نووستی گفت: مأموریت‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌توانند در آینده طولانی‌تر و یا کوتاه‌تر از مدت زمان فعلی که حدود شش ماه است طول بکشد.

به گزارش ایسنا؛ کندروتی اظهار داشت بطور کلی مهم اجرای خوب برنامه پرواز است و می‌توان فضانوردان را برای دوره‌های کوتاه‌تر، به عنوان مثال، برای دو هفته به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، ماموریت‌ها در دوره‌های زمانی مختلف می‌تواند کمک کند تا چگونگی کار دستگاه‌های مختلف بدن انسان در شرایط بی‌وزنی بهتر مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

وی افزود، ماموریت‌های سالانه نیز می‌تواند به برخی از ویژگی‌های ماموریت‌های آینده برای مریخ کمک کند. ناسا در حال حاضر برای سفر به مریخ برنامه‌ای با مدتی در حدود 30 ماه را مد نظر دارد: شش ماه طول می‌کشد سفینه به مریخ برسد، 18 ماه زندگی و کار بر روی آن سیاره و شش ماه دیگر در راه بازگشت طی خواهد شد.

کندروتی می‌گوید: هیچ ماموریتی نمی‌تواند شامل بازگشت فوری به زمین باشد. برای این منظور، انجام ماموریت‌های سالانه به ایستگاه فضایی بین‌المللی ضروری است. ما باید درک کنیم که در این 30 ماه چه اتفاقی برای فضانورد می‌افتد.

لازم به ذکر است که رکورد اقامت طولانی مدت در فضا به دکتر والری پالیاکف کیهان نورد روسیه تعلق دارد که 437 شبانه روز بطور مستمر در مجتمع مداری میر زندگی کرد. در دوره جدید و ایستگاه فضایی بین‌المللی، فضانورد روسی میخائیل کرنینیکو و فضانورد ناسا اسکات کلی ماموریتی تقریبا یک ساله در این ایستگاه داشتند. آنها در 2 مارس 2016 به زمین بازگشتند و اقامت مداری 340 روزه، یک رکورد برای فضانورد آمریکایی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايستگاه فضايي بين المللي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین

به گزارش قدس آنلاین، لین شیجیانگ معاون سازمان فضایی انسانی چین در نشستی مطبوعاتی گفت: این فضاپیما حامل سه فضانورد به نام‌های یه گوانگ فو، لی کونگ و لی گوانگسو برای انجام ماموریت فضایی «شنژو-۱۸» خواهد بود و یه گوانگ فو فرماندهی این فضاپیما را برعهده خواهد داشت.

«شنژو-۱۸» سی و دومین ماموریت پروازی برنامه فضایی انسانی چین و سومین ماموریت انسانی در مرحله کاربرد و توسعه ایستگاه فضایی چین است.

خدمه این فضاپیما حدود شش ماه در مدار می‌مانند و قرار است اواخر اکتبر سال جاری میلادی(مهر-آبان) به محل فرود «دانگ فنگ» در شمال چین در منطقه خودمختار مغولستان داخلی بازگردند.

به گفته لین شیجیانگ، خدمه «شنژو-۱۸» طی اقامت خود در مدار، شاهد ورود سفینه حامل بار «تیانژو-۸» و فضاپیمای سرنشین‌دار «شنژو-۱۹» خواهند بود.

وی بیان کرد: ساختار ایستگاه فضایی اکنون در وضعیت پایداری قرار دارد و همه تجهیزات به خوبی کار می کنند. کیفیت فضاپیمای سرنشین‌دار «شنژو-۱۸» و موشک حامل «لانگ مارچ-۲f» تحت کنترل است.

لین شیجیانگ افزود: خدمه «شنژو-۱۸» سلامت هستند و تاسیسات سیستم زمینی عملکرد پایداری دارند. همه مقدمات لازم برای پرتاب تکمیل شده اند.

این پرتاب با یک موشک حامل «لانگ مارچ-۲f» انجام خواهد شد که به زودی با سوخت پر می‌شود.

وی ادامه داد: خدمه «شنژو-۱۷» قرار است ۳۰ آوریل(۱۱ اردیبهشت) پس از تحویل کار در مدار به خدمه «شنژو-۱۸» به محل فرود «دونگ فنگ» بازگردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ۳ فضانورد چینی به سمت ایستگاه فضایی چین رفتند
  • ۳ فضانورد چینی به ایستگاه فضایی می‌روند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • شمارش معکوس برای آغاز ماموریت فضایی سرنشین‌دار چین
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود