Web Analytics Made Easy - Statcounter

عماد افروغ، نماینده ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه جامعه شناسی دانشگاه باقرالعلوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، با اشاره به مشاجره نماینده سراوان با کارمند گمرک و بیانات این نماینده پیرامون استیضاح وزیر اقتصاد، ضمن تاکید بر اهمیت پیگیری مساله حادثه آتش سوزی مدرسه زاهدان در این مقطع زمانی، اظهار داشت: به نظر من موضوع حادثه آتش سوزی مدرسه زاهدان مهمتر و اصلی تر از مساله مشاجره یک نماینده با کارمند گمرک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: یکی از نمایندگان مجلس تذکر خوبی در این باره داد که جان چهار عزیز را از دست می دهند و جلسه غیرعلنی تشکیل نمی شود اما برای موضوع مشاجره یک نماینده و کارمند گمرگ جلسه غیرعلنی تشکیل می شود و متاسفانه رئیس مجلس هم در واقع با نماینده همنوایی می کند! این چه مفهومی دارد؟!
 
وی در خصوص اظهارات نماینده سراوان مبنی بر اینکه مشاجره ایجاد شده توهین به قوم بلوچ و مذهب اهل سنت است، خاطرنشان کرد: اولا این مساله هیچ ربطی به مساله مذاهب تعریف شده اسلامی اعم از شیعه و سنی و مسائل قومیتی ندارد و تا جایی که من اطلاع دارم کارمند گمرک هم خودش از برادران اهل تسنن است.
 
افروغ با اشاره به فیلم انتشار یافته از این مشاجره در شبکه های اجتماعی گفت: در هر حال مشاجره ای اتفاق افتاده و باید تمام شود؛ مجلس ما اگر مجلس بود هیچگاه جلسه غیرعلنی برای این موضوع تشکیل نمی داد. لذا این نشان می دهد اشکالی در مجلس ما وجود دارد که امر بر عده ای مشتبه می شود تا با چنین ادبیاتی برخورد کنند. این در حالی است که همزمان یک مساله و حادثه جدی تری در کشور اتفاق می افتد اما از کنار آن عبور می کنند و تنها به یک تعارف بسنده می شود اما مساله یک مشاجره تا این حد با این جدیت دنبال می شود.
 
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه هیج جای استیضاحی برای وزیر اقتصاد وجود ندارد تصریح کرد: ما باید روی مسائل کلان و جدی اقتصادی کشور بحث کنیم نه اینکه بر روی موضوع اهانتی که اتفاق افتاده تمرکز کنیم.
 
وی افزود: فرض کنیم به نماینده محترم سراوان توهین شده باشد به هر حال ما مسلمانیم لذا باید بخشید و بزرگواری کرد تا نشان داده شود در تراز اسلام و نمایندگی جمهوری اسلامی چنین افرادی نیز وجود دارند.
 
افروغ با بیان اینکه باید واکنش بزرگان دین اسلام و پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام را در این خصوص مورد توجه قرار داد گفت: من ایشان را به گذشت دعوت می کنم چون گذشت نه تنها چیزی از انسان کم نمی کند بلکه بر جایگاه افراد هم می افزاید.
 
انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله «هاشم نیازی» نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت‌ماه با استاندار لرستان دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه آیت‌الله نیازی ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه دولت در مسیر محرومیت‌زدایی برای استاندار لرستان در منصب جدید آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه «ابوطالب شفقت» استاندار لرستان ضمن تقدیر از اهتمام و تلاش مجموعه روحانیت در تبیین مسائل استان، به بحث و تبادل نظر در خصوص بخشی از برنامه‌ها و اقدامات مدیریت استان در حوزه‌های مختلف پرداخت.

در این دیدار معاون هماهنگی امور اقتصادی، حجت‌الاسلام حیات الغیب مدیر حوزه علمیه کمالوند خرم‌آباد و حجت‌الاسلام موسوی نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان حضور داشتند.

کد خبر 6095391

دیگر خبرها

  • این نماینده مجلس شهید شد +تصاویر
  • سپاه همزاد انقلاب و سنگر مستحکم انقلاب است
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • عکس| وقتی ایست بازرسی بسیج جلوی نماینده مجلس را می‌گیرد
  • مساله اتباع بیگانه، امنیت، کم آبی و بیکاری چالش‌های اصلی فارس است
  • نقش دولت در دریافت زیرمیزی توسط پزشکان
  • مغان طلاست نباید در قواره مس بماند/گمرک بیله سوار نبض اقتصاد مغان
  • افشاگری مسعود پزشکیان درباره نقش دولت در دریافت سکه و زیرمیزی توسط پزشکان
  • تصادف محور نهبندان ـ زاهدان ۲ کشته برجای گذاشت