Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت علوم و سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص انجام دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها تفاهم نامه‌ای منعقد کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت علوم، منصور غلامی وزیر علوم، موافقت‌نامه همکاری بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان حفاظت محیط زیست را به منظور تقویت و برقراری ارتباط منسجم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، با جامعه و صنعت در همه حوزه‌های علمی و به ویژه حفاظت از محیط زیست و همچنین عملیاتی کردن یافته‌های اعضای هیئت علمی و آشنایی آن‌ها با نیاز‌های واقعی صنعت، محیط زیست و جامعه، منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامی در آیین امضای این موافقت‌نامه همکاری که امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: فرصت‌های مطالعاتی صنعتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی زمینه مناسبی را برای ارتقای توانمندی‌ها و مهارت آنان در جهت انتقال یافته‌های پژوهشی و کسب دانش بومی فراهم می‌سازد.

وی افزود: ورود به حل مسائل و چالش‌های مهم کشور، به عنوان وظیفه و رویکرد جدی است که وزارت علوم در این دوره به آن پرداخته و حل مسائل و مشکلات با نگاه کارشناسی، مطالعه و پژوهش توسط محققان، یکی از بهترین و مطمئن‌ترین روش‌ها در جهت رفع این معضلات خواهد بود.

به گفته وزیر علوم، با امضای این موافقت‌نامه همه توان کارشناسی دانشگاه‌های کشور در همه استان‌ها و بخصوص دانشگاه‌هایی که تجربه علمی در این حوزه‌ها دارند، به کمک سازمان محیط زیست خواهند آمد.

وی با بیان اینکه حل چالش‌های اساسی کشور نیاز به مطالعه و بررسی علمی دارد، تصریح کرد: قطعاً از میان مطالعات و پژوهش‌های علمی، راهکار‌های اساسی برای کمک به مسئولان اجرایی ایجاد خواهد شد تا این راهکار‌ها بتواند هم مشکلات و مسائل زیست محیطی کشور و حتی منطقه را مرتفع کند.

وی با اشاره به تنوع مسائل زیست محیطی خاطرنشان کرد: حل معضلات این حوزه نیاز به تخصص‌های گوناگونی دارد و در این راستا تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ کشور در یک همکاری مشترک، فعالیت بر روی پروژه‌های مربوط به مسائل فراگیر ملی را آغاز کرده‌اند.

کمک به افزایش شناخت اعضای هیئت علمی دانشگاه / پژوهشگاه از فضای کار، تولید، صنعت و محیط زیست، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی بین مراکز آموزشی و واحد‌های صنعتی سازگار با محیط زیست، استفاده مفید و مؤثر از امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات واحد‌های صنعتی و جهت‌دهی به تحقیقات دانشگاهی و توسعه دانش‌ها و فناوری‌های کاربردی و مورد نیاز صنعت و محیط زیست از جمله اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

انتقال و ترویج یافته‌های جدید دانش و فناوری مراکز آموزشی و پژوهشی به واحد‌های صنعتی به واحد‌های صنعتی با هدف ارتقای توان علمی و فنی واحد‌های صنعتی در جهت حفظ محیط زیست، شناسایی فناوری‌های مورد نیاز و ارائه پیشنهاد جهت تدوین و یا انتقال فناوری به واحد صنعتی سازگار با محیط زیست و مشارکت در جهت سیاست‌گذاری و تعریف پروژه‌هایی برای اصلاح فرآیند‌ها و محصولات در جهت توسعه پایدار، دیگر اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

گفتنی است، به منظور هم‌افزایی توانمندی‌های موجود دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور در جهت حل چالش‌های زیست محیطی، تفاهم‌نامه جداگانه‌ای بین معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نمایندگی مسعود برومند، معاون پژوهشی وزارت علوم و سازمان حفاظت محیط زیست به نمایندگی مسعود تجریشی، معاون محیط زیست سازمانی حفاظت محیط زیست به امضا رسید.

موضوع همکاری این تفاهم‌نامه، اجرای طرح مدیریت و پایش سیستمی آلاینده‌های زیست محیطی واحد‌های صنعتی، تولیدی، خدماتی، معدنی، عمرانی و کارگاهی (مپسا)، حمایت در ایجاد، توسعه و تقویت آزمایشگاه‌های طرفین و بهره‌مندی متقابل از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و فنی طرفین است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تفاهم نامه وزارت علوم و سازمان محیط زیست فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی چالش های مهم کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۲۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره حق‌آبه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیأت حاکمه افغانستان در خصوص حق‌آبه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کنند که هامون شرایط بهتری پیدا کند.

سلاجقه گفت: امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی را که روی این رود وجود دارد مسدود کنیم [که با انجام این کار] وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

کد خبر 848680 منبع: ایسنا برچسب‌ها تالاب خبر مهم آب افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست