Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، سناتور لیندسی گراهام در گفتگو با این شبکه تاکید کرد جمهوریخواهان سنا از طرح دونالد ترامپ برای احداث دیوار مرزی کوتاه نخواهند آمد.

وی گفت: "خواسته سناتور چاک شومر (رهبر دموکرات‌های سنا) این است که دونالد ترامپ طرح احداث دیوار مرزی را کنار بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سناتور شومر، ما طرح احداث دیوار مرزی را کنار نمی گذاریم. ما این دیوار را خواهیم کشید. دعوا بر سر این است که آنها از ما می خواهند احداث دیوار را متوقف کنیم و مرزها را باز کنیم. ما با شما بر سر این مسئله موافق نیستیم."

سناتور گراهام افزود: "ما برای این دیوار به پول بیشتری نیاز داریم. شومر می خواهد این طرح را کنار بگذاریم اما ما خواهان احداث آن هستیم. دعوا بر سر این است. دموکرات‌ها یک دعوای احمقانه حقیر راه انداخته‌اند. خود آنها فوریه امسال با اختصاص 25 میلیارد دلار برای تامین امنیت مرزی موافقت کرده بودند."

سناتور گراهام همچنین گفت: "ما به این دیوار نیاز داریم. پس از راه افتادن کاروان مهاجران، رئیس جمهور آمریکا اوایل امسال خواهان یک بودجه 1.6 میلیارد دلاری برای دیوار شد. حالا کاروان به مرز رسیده است. پنج هزار نفر به نزدیک مرز ما در شهر تیخوانای مکزیک رسیده اند. او حرف خوبی زد و گفت این چه دیواری است که یک زن باردار 9 ماهه می تواند از روی آن عبور کند و بعد از یک ساعت بچه اش را در خاک آمریکا به دنیا بیاورد. من خیلی خوشحالم که حال این زن و نوزادش خوب است. درباره این دیوار دیگر چه باید بدانیم؟ یک نفر یک بچه هشت ماهه را زیر دیوار گذاشت. جناب سناتور شومر، چه اتفاقی باید بیفتد که شما متوجه شوید که ما به پول بیشتری برای یک دیوار ناقص نیاز داریم. برای همین است که آنها این قدر از رئیس جمهور ترامپ متنفرند. آنها می خواهند او شکست بخورد. آنها درک نمی کنند که آمریکا باید پیروز شود و ما هم تسلیم نخواهیم شد. من یک آدم منطقی هستم اما می گویم که ما کوتاه نخواهیم آمد. "

سناتور گراهام در پاسخ به این سوال که جمهوریخواهان چگونه می خواهند 9 سناتور دموکرات را برای رای دادن به احداث دیوار مرزی متقاعد کنند، گفت:"ما به تلویزیون خواهیم آمد و به مردم آمریکا خواهیم گفت که ما برای احداث دیوار به پول بیشتری نیاز داریم زیرا تهدید علیه کشور بیشتر شده است، نه کمتر. رئیس جمهور خواستار یک بودجه 1.6 میلیارد دلاری شد. دموکرات ها با بودجه 1.6 میلیارد دلاری موافقت کردند. تفاوت میان بودجه 1.6 میلیارد دلاری و بودجه 5 میلیارد دلاری در یک بودجه سه تریلیون دلاری تفاوت ناچیزی است. ما به این بودجه نیاز داریم. همه دموکرات ها در ماه فوریه با اختصاص 25 میلیارد دلار برای تامین امنیت مرزها موافقت کردند و به آن رای دادند. ما چنین استدلال خواهیم کرد که مخالفت دموکرات ها با این بودجه غیرمنطقی و خطرناک است."

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد

یک سناتور دموکرات آمریکایی ارزیابی دولت بایدن درباره منطبق بودن اقدامات اسرائیل با قوانین بین‌المللی در جنگ غزه را زیر سوال برد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار گزارشی مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی قوانین بین‌المللی را در غزه نقض می کند، سناتور دموکرات کریس ون هولن در بیانیه‌ای، ارزیابی دولت بایدن درباره منطبق بودن اقدامات اسرائیل با قوانین بین‌المللی در جنگ غزه را مورد تردید قرار داد.

براساس یک گزارش کوتاه داخلی وزارت امور خارجه آمریکا، برخی مقامات ارشد آمریکا به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه توصیه کردند که تضمین‌های معتبر و قابل اطمینانی از اسرائیل نیافتند که نشان دهد این رژیم از سلاح‌های آمریکایی طبق قوانین بین‌المللی حقوق بشر استفاده کرده و ممکن است قوانین بین‌المللی در غزه را نقض کرده باشد.

در این گزارش که به دست رویترز رسیده است، مقامات افزودند: برخی بخش‌های مطلوب در این وزارت‌خانه، تضمین‌های اسرائیل را پذیرفتند و برخی بخش‌های دیگر آنها را رد کردند و برخی دیگر هیچ موضعی اتخاذ نکردند.

براساس تفاهم‌نامه امنیت ملی که در ماه فوریه به امضای جو بایدن رسیده است، بلینکن باید تا تاریخ 8 مه گزارشی را به کنگره ارائه دهد مبنی بر اینکه آیا او تضمین‌های معتبری را از سوی اسرائیل یافته است که نشان دهد استفاده این رژیم از تسلیحات آمریکایی در جنگ غزه، قوانین آمریکا یا قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

در ارزیابی مشترک 4 اداره تحت نظر وزارت امور خارجه گفته شده که تضمین‌های اسرائیل قابل اطمینان و معتبر نیست. در این ارزیابی همچنین به 8 نمونه از اقدامات نظامی اسرائیل اشاره شده است که مقامات معتقدند سؤالات جدی را درباره نقض احتمالی قوانین بین‌المللی حقوق بشر، ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی اظهار کرد این گزارش تردیدهای جدی درباره وحدت رویه در دولت بایدن برای ارزیابی عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در غزه برطبق قوانین بین‌المللی ایجاد کرده است.

در بخش دیگر این گزارش داخلی هشدار داده شده است که بلینکن با معلق کردن ارسال کمک‌های آمریکا، توانایی اسرائیل برای رویارویی با تهدیدات احتمالی بیرون از حریم هوایی خودش را محدود کرده است و مستلزم آن است که واشنگتن فروش سلاح به کشورهای دیگر منطقه در زمان حاضر و در آینده را بار دیگر مورد ارزیابی قرار دهد.

ون هولن تصریح کرد در گزارش رویترز مشخص شده که پیشنهادات اداره های ارائه دهنده این گزارش، به دلیل امتیازات سیاسی نادیده گرفته شده است.

وی تصریح کرد تصمیم برای درنظر گرفتن تطابق اقدامات اسرائیل با قوانین بین المللی، یک حقیقت و یک قانون است. این حقایق و قوانین نباید برای دستیابی به یک نتیجه سیاسی از پیش تعیین شده، نادیده گرفته شود. اطمینان ما در معرض خطری بزرگ است.

در همین حال ون هولن و برخی دیگر قانون گذاران دموکرات، جو بایدن را برای تحمیل شروط بر کمک های نظامی به رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار داده‌اند تا این رژیم برای کاهش کشتار غیرنظامیان در غزه تحت فشار قرار گیرد. تاکنون دولت بایدن کاری در این باره انجام نداده است.

تاکنون بر اثر تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیش از 34 هزار نفر که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، جان خود را از دست داده‌اند.

مقامات آمریکا: اسرائیل قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد
  • متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی