Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: از زمان ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضائیه مبنی بر تعدیل محکومیت زندانیان مهریه، ۷۰ درصد از این زندانیان در هرمزگان آزاد شده اند.

‌به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمد صادق اکبری در این باره اظهار کرد: در پی صدور بخشنامه ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم رسیدگی به مشکلات زندانیان مهریه و تعدیل و تقسیط محکومیت افراد ناتوان در پرداخت این دیون مالی، تا انتهای آذرماه امسال، ۶۳ زندانی مهریه از مجموع ۹۰ نفر، از زندان‌های استان هرمزگان آزاد شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر جدیت هرچه بیشتر مسئولان قضایی و مدیران سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در راستای بهره‌گیری از تأسیسات نوین قضایی و مجازات‌های جایگزین حبس به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تأکید کرد و افزود: این تغییر نگرش با توجه به بخشنامه ریاست قوه قضاییه در خصوص پرونده‌های مهریه ایجاد شد که می‌توان همین شاخص را در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به سایر تصمیمات قضایی در جرائم غیر عمد و مالی نیز تسری داد تا استفاده از این ظرفیت‌های قانونی به یک دیدگاه ثابت و پایدار تبدیل شود.

اکبری با اشاره به اهمیت توجه به موضوع امنیت اجتماعی در کنترل جمعیت کیفری زندان‌ها، بیان کرد: منظور از کاهش جمعیت کیفری به هیچ عنوان رهایی مجرمان حرفه‌ای و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه نمی‌باشد، بلکه هدف از اعمال آن، برخورداری زندانیان مستحق از ارفاق‌های قانونی و همچنین کاهش جمعیت ورودی به زندان‌ها از طریق پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات است.

وی همچنین با تأکید بر لزوم توجه به ساماندهی و کنترل جمعیت زندانیان زیر هجده سال، اضافه کرد: ضرورت دارد کاهش جمعیت کیفری کانون اصلاح و تربیت به صورت ویژه در دستور کار کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان هرمزگان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین لزوم پیگیری و تعیین تکلیف وضعیت قضایی زندانیان نیازمند را یادآور شد و نقش فعالیت‌های مددکاری را در جهت رفع مشکلات آنها بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زندان كانون اصلاح و تربيت منطقه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آموزش یک رشته ورزشى

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،صادق ستارى فرد به اولویت هاى معاونت تربیت بدنى و سلامت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مدرسه محل کشف استعداد دانش آموزان است، براى تحقق این مهم محتوا و کتاب هاى درسى کافى نیست لذا آموزش و مهارت آموزى یک رشته ورزشى برای هر دانش آموز را در دستور کار و اولویت قرار دادیم.

وى گفت: براى سیر تحول در نظام آموزشى کشور، سه بعد نیروی انسانی، برنامه و محتواى مناسب و فضا و تجهیزات کافی باید مدنظر قرار گیرد، برنامه‌هاى مختلف باید در بخش‌هاى توانمندسازى معلمان و ایجاد بستر و زیر ساخت لازم براى تحقق این موضوع را هدف گذاری کرده ایم.

ستارى فرد ادامه داد: مدرسه اتاق عملیات براى تحقق ساحت هاى ٦ گانه تربیتى مورد اشاره در سند تحول بنیادی است، با کاهش هرچه بیشتر فاصله بین معلم و دانش آموز میتوانیم در تربیت صحیح و کاهش آسیب‌های اجتماعى را شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • لزوم آموزش یک رشته ورزشى
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • کلیات اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری تصویب شد