Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@16:22:36 GMT

مناظره‌های جدید در «پرسشگر»

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۷۲۷۰۸

مناظره‌های جدید در «پرسشگر»

برنامه «پرسشگر» با مناظره‌های جدید میان مسؤولان نظام آموزشی ادامه خواهد داشت.

سعید نوری آزاد درباره برنامه «پرسشگر» که جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه هفت (آموزش) به روی آنتن می‌رود، اظهار کرد: این برنامه که حدود دو سال است پخش می‌شود، به گواه بدنه فعال حوزه آموزش توانسته است، عامل بسیاری از تحرکات در مسیر تحول در نظام آموزشی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: پرسشگر در حوزه آموزش عالی نیز ورود کرده و قرار است در ادامه روند برنامه چند مناظره جدید را شروع کنیم. مناظره‌های ما در این برنامه تخصصی است که به بخش‌های مختلف نظام آموزشی برمی‌گردد و در موضوع کودکان بازمانده از تحصیل و یا درباره کتاب‌های درسی قرار است مناظره‌هایی را با حضور موافقان و منتقدان داشته باشیم. این مناظره ها می‌تواند به اصلاح محتوای کتاب‌ها و فرهنگ‌سازی در این راستا کمک کند. همچنین قرار است درباره بودجه آموزش و پرورش به دلیل نزدیکی به فصل بودجه مناظره داشته باشیم و موضوعاتی از این دست را در دستور کار داریم که  این مناظره‌ها با تصمیم  مدیر شبکه و مدیر گروه آموزش‌های رسمی شبکه آموزش اجرا خواهد شد.

این برنامه‌ساز افزود: پاسخگویی در بدنه دستگاه‌های کشور شکل مطلوبی ندارد و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی به بادیگارد مسولان آن دستگاه تبدیل شده‌اند و این موضوع در بدنه نظام آموزشی که کمتر کسی تا کنون از آنها پرسشگری کرده بیشتر خودنمایی می‌کند. به طوری که مسوولان روابط عمومی خود و دستگاهشان را برتر از آن می‌دانند که پاسخگوی رسانه ها باشند و بیشتر صحبت‌های یک‌طرفه را دوست دارند که به نوعی تریبون آنها باشند و نه بحث ها و نقدهای چالشی و زنده در مقابل چشم بینندگان را؛ تا جایی که بسیاری اوقات مهمانانی در سطح معاونان وزیر و مدیران کل از حضور در برنامه پرسشگر منع شده‌اند.  

او ادامه داد: در موضوع پاسخگو نبودن نظام آموزشی به رسانه ها تقریبا فرقی بین آموزش و پرورش و آموزش عالی و سایر دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی این حوزه نیست، تقریبا همه به یک میزان درگیر سیاسی کاری‌های خود شده‌اند و آنقدر سطح رسانه در نظر آنها پایین آمده که گاهی رسمی و علنی برای اینکه یک میزگرد چگونه برگزار شود خط مشی مشخص می‌کنند؛ این در حالی است که اگر کسی از بیرون درباره موضوع تخصصی آنها نقد و نظری مطرح کند، قبل از پاسخ دادن صلاحیت نداشتن فرد را به او یادآور می‌شوند.

نوری آزاد در پایان گفت: قرار است در ظاهر این برنامه هم تغییراتی ایجاد شود اما به دلیل مشکلات منابع تاکنون انجام نشده و به محض اینکه مشکل برطرف شود در آیتم و دکور برنامه تغییر ایجاد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنامه پرسشگر شبکه آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طاهری، ظهر دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: آموزش و پژوهش از عناصر مهم در آموزش و پرورش و همه حوزه‌های کاری است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی که معلم باید در بخش آموزش داشته باشد، دلسوزی است، خاطرنشان کرد: اگر معلمان دلسوز باشند اثربخشی روی دانش‌آموزان و آینده کشور بی‌نظیر خواهد بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید وزن کارهای فرهنگی در کارهای آموزشی و پرورشی بالا رود، تصریح کرد: برای اثر بخشی روی دانش‌آموز باید برنامه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: تجربه نشان می‌دهد برگزاری اردو تأثیر بالایی در امور تربیتی دارد و یک اردوی ۲۴ ساعته می‌تواند نقش یک برنامه ۲۴۰ ساعته را ایفا کند.

طاهری با بیان اینکه برگزاری یک اردوی مفید و خروجی مطلوب از طریق داشتن برنامه محقق می‌شود، ابراز کرد: در چنین شرایطی نتیجه کار قابل مقایسه با برنامه‌هایی مثل سخنرانی و همایش نیست.

وی برخورداری از اردوگاه خوب، مربی توانمند و محتوای مناسب را لازمه برگزاری اردوهای دانش‌آموزی خواند و گفت: قرارگیری این مولفه‌ها در کنار هم می‌تواند اثربخشی لازم در کارهای آموزشی و پرورشی را داشته باشد.

کد خبر 6098110

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از چهارشنبه/۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم
  • برگزاری اردو برای پرورش دانش‌آموزان از ساعت‌ها سخنرانی مفیدتر است
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه آغاز می‌شود
  • خبرهای خوش برای معلمان/ باباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • خبرهای خوش برای معلمان/ یاباهای مدرسه ساماندهی می شوند
  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور