Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون شطرنج می‌گوید سعی می‌کند با گرفتن ارز به شطرنج بازان کمک کرده و هزینه های آن‌ها را برای حضور در مسابقات سریع و برق آسا قهرمانی جهان بپردازد.

مهرداد پهلوان زاده در گفت و گو با ایسنا، در مورد عملکرد شطرنج بازان در مسابقات قهرمانی شطرنج انفرادی آسیا اظهار کرد: در این مسابقات نتایج خوبی حاصل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند رو به رشد شطرنج بازان ایرانی پیوسته است. آن‌ها خیلی پر تلاش کار می کنند و طبعا باید به نتایج خوبی هم برسند. این نتایج دور از انتظار هم نبود. حتی پرهام هم که رتبه هفتم را کسب کرد خوشبختانه ریتینگ از دست نداد. سایر بچه ها ریتینگ‌های خوبی گرفتند که قابل پیش بینی و انتظار هم بود.

او در پاسخ به این سوال که چرا هزینه حضور در این مسابقات به عهده ورزشکاران است گفت: طبق آیین نامه برای مسابقات انفرادی آسیا، فرد برتر قهرمانی کشور یک سهمیه دارد و سایر شرکت کنندگان می توانند آزاد شرکت کنند. ما هم در بخش آقایان و بانوان یک سهمیه داشتیم. هزینه هتل و غذا به عهده میزبان است و ورودی مختصر و هزینه بلیط هواپیما به عهده ما خواهد بود. پرهام مقصودلو در بخش مردان و مبینا علی نسب در بخش بانوان با هزینه فدراسیون اعزام شدند.

رییس فدراسیون شطرنج افزود: اینکه نفرات دیگری هم بخواهند به این مسابقات بروند باید هزینه ها را شخصا پرداخت کنند. البته هر کسی هم نمی توانند در این مسابقات شرکت کند و باید ریتینگش از یک حدی بالاتر باشد. در این شرایط ورزشکاران به صورت آزاد شرکت می کنند و فدراسیون تعهدی از این بابت ندارد. این مسابقات جوایز نقدی خوبی هم دارد که ورزشکاران می توانند از آن استفاده کنند.

پهلوان زاده در خصوص هزینه‌های اعزام به مسابقات سریع و برق آسای قهرمانی جهان روسیه نیز خاطرنشان کرد: شرایط سختی است. امکان پرداخت کردن هزینه های اعزام را نداریم. این مسابقات جوایز نقدی خوبی هم دارد. ما هم همه سعی خود را می کنیم با گرفتن ارز به شطرنج بازان کمک کنیم تا بخشی از هزینه های آن‌ها را برای مسابقات سریع و برق آسای جهان بپردازیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نیاز شطرنج‌بازان به مربی خارجی، آیا مربی خارجی برای شطرنج بازان گرفته خواهد شد یا خیر گفت: در این هفته قرار است سوکولوف برای 10 روز به ایران  بیاید.  بضاعت ما نمی رسد که مربی دائمی برای شطرنج بازان داشته باشیم. در هر برهه 10 روزه می توانیم مربی خارجی داشته باشیم. متاسفانه از مهر ماه نتوانستیم این مربی را در کنار ورزشکاران داشته باشیم. ما در هر فصلی موفق شدیم تنها 10 روز مربی بیاوریم که آن هم به سختی انجام می شود. اما بچه ها خوب کار می کنند و پیش می روند.

رییس فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که در شرایطی که شطرنج بازان نتایج خوبی می گیرند نیاز به مربی دائمی احساس نمی شود؟ گفت: بودجه را که بر اساس میزان موفقیت نمی دهند. یک بودجه به فدراسیون می دهند که یک مقدار ثابت و مبلغ یک میلیارد و سیصد تا چهار صد میلیون تومان در سال است. در نظر بگیرید با اینکه هزینه ها که نسبت به سال گذشته چند برابر شده اما ما همه کارها را طبق برنامه قبل انجام می‌دهیم. چه جوری می توان مربی که باید به او ارزی حقوق بدهیم بیشتر از همین حد بیاوریم؟

او در خصوص حقوق سوکولوف گفت: برای 10 روز، با هزینه رفت و آمد، هتل و ... حدودا نزدیک 3000 تا 3500 یورو برای او هزینه می شود.

پهلوان زاده خاطرنشان کرد: ما همه سعی خود را می کنیم تا شرایطی باشد که بچه ها دلگرم باشند. خوب کار کنند و پیش بروند. خوشبختانه هم که خوب پیش می روند. طبعا کمبودهایی هست و کسی هم منکر آن ها نیست، اما باید بدانیم چه داشته هایی داریم. مفروضات را نمی شود عوض کرد، اگر بگوییم کاری نداریم که بودجه چقدر است ولی انتظار داریم که 10 مربی برتر جهان را بیاورید منطقی نیست. این کار خط زدن یا تغییر دادن صورت مساله است. صورت مساله این است که بودجه ثابت داریم که باید با آن بودجه همه کارها را انجام دهیم. اگر ما بتوانیم بودجه خود را دو برابر کنیم مسلما دو برابر هم کار می کنیم. حقش هم هست که دو برابر شود اما فعلا چنین انتظاری را نمی توان از دولت داشت. اگر هم بخواهیم به ما نمی دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نتوانسته است برای این رشته اسپانسر جذب کند گفت: داریم دنبال می کنیم. چند جایی را هم دنبال کردیم. نه اینکه نشدنی باشد اما کار بسیار سختی است. ما تلاش می کنیم که هر جور که شده اسپانسر هم داشته باشیم.

رییس فدراسیون شطرنج در پایان خاطرنشان کرد: همیشه می گویند اگر یک کار مدیریتی که می خواهد انجام شود را همانند یک میز در نظر بگیریم چندین پایه خواهد داشت. یکی از آن چندین پایه مسائل مالی است. این نیست که اگر پول دو برابر شود، موفقیت دو برابر شود. باید بدانیم که 100 در صد یک موضوع مسائل مالی نیست، شاید تنها 30 درصد مشکلات به امور مالی برگردد. شاید اگر پایه مالی لق شود میز نامتعادل و یا ضعیف شود اما این طور نیست که همه چیز مسائل مادی باشد. برنامه ریزی، مشارکت قهرمانان، همدلی، اجرای کارها، پیگیری و ... اگر خیلی مهمتر از مسائل مادی نباشد اما به همان اندازه  مهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهرداد پهلوان زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۲۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهلوان پرسپولیس را ۹۰۰ میلیون تومان محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون درباره برخی از پرونده‌های مطروحه در این کمیته، احکام زیر را صادر کرد:

* با توجه به شکایت پیمان رنجبری از باشگاه نفت مسجدسلیمان، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۱۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۴۳۴ میلیون و ۱۴۷ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان چهار میلیارد ریال قرار رد صادر کرد.

* در پرونده شکایت شروین بزرگ از باشگاه مس کرمان، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۱۹ میلیارد و ۴۱۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۷۴۰ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۴۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان پنج میلیارد و ۵۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال قرار رد صادر کرد.

* در پی شکایت احسان پهلوان از باشگاه پرسپولیس، این باشگاه به پرداخت مبلغ هشت میلیارد و ۶۸۱ میلیون و ۹۷ هزار و ۵۰۰ ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۳۳۱ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۸۷۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان یک میلیارد و ۳۱۸ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۵۰۰ ریال قرار رد صادر کرد.

* با توجه به شکایت هومن ربیع‌زاده از باشگاه مس رفسنجان، این باشگاه به پرداخت مبلغ پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۲۲۱ میلیون و ۲۷۰ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.

* در پرونده شکایت فرزاد حاتمی از باشگاه سایپا، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۲۱ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۲۵۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.

* در پی شکایت ابراهیم صادقی از باشگاه مس رفسنجان، این باشگاه به پرداخت مبلغ ۳میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۱۳۰ میلیون و ۴۷۳ هزار ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان پنج میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال قرار رد صادر کرد.

* در پرونده شکایت محمد سلطانی‌مهر از باشگاه ذوب‌آهن اصفهان، این باشگاه به پرداخت مبلغ شش میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۲۵۰ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۷۵ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان ۹ میلیارد و ۵۰۵ میلیون و ۹۸۵ هزار و و ۸۵۰ ریال قرار رد صادر کرد.

* در پی شکایت امیر محکم‌کار بادله از باشگاه سایپا، این باشگاه به پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۴۰ میلیون و ۵۷ هزار و ۵۰۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم شد.

دیگر خبرها

  • تلفن ثابت سازمانی
  • بدون مربی به مسابقات بدمینتون آسیا اعزام شدیم/ بدنمان خسته بود!
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • رئیس لاتزیو از تصمیم اینزاگی خیلی عصبانی شد
  • پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنج‌باز ایران شد
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنجباز ایران شد
  • آمار باورنکردنی؛ هزینه تفریح دهک دهم ۴۰ برابر دهک اول
  • پهلوان پرسپولیس را ۹۰۰ میلیون تومان محکوم کرد
  • هزینه تفریحات دهک دهم، 40 برابر دهک اول / هشدار نسبت به حذف سفر از سبد هزینه ای خانوارها/ 50 درصد خانوارهای ایرانی فاقد خودروی شخصی هستند / 77 درصد مسافران از خودروی شخصی استفاده می کنند