Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبرهای منتشره مبنی بر بسته شدن پرونده توهین نماینده سراوان را تکذیب کرد و گفت : این پرونده در هیات نظارت همچنان باز است و اعضا در حال بررسی ابعاد ماجرا هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، دوشنبه هفته گذشته بود که انتشار کلیپ کوتاه یک دقیقه ای در شبکه های اجتماعی موج عظیمی از واکنش های کاربران فضای اجتماعی را به دنبال داشت، در این کلیپ کوتاه عبدالباسط درازهی نماینده مردم سراوان از برخورد مامور گمرک خشمگین می شود و فحاشی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رفتار نماینده سراوان با واکنش یکی از مراجعه کنندگان مردمی مواجه می شود و در نهایت این شهروند درازهی را به بیرون از اداره می اندازد.

محمد باسط درازهی نماینده سراوان در واکنش به انتشار این مطلب در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: با رییس گمرک ایران در اداره گمرک مرکزی وقت ملاقات داشتم و قرار بود تا درباره مسائل گمرکی حوزه انتخابیه خود با وی بحث و گفتگویی داشته باشم. رییس گمرک به دلیل نبود وقت قرار ملاقات را به امروز موکول کرد و بنده حدود 40 الی 45 دقیقه جلوی در معطل بودم. دو کارمندی که در آنجا حضور داشتند در واکنش به پیگیری بنده با رییس گمرک ضمن توهین، گفتند که هر چه می‌کشیم از دست امثال شماست!
وی ادامه داد: بحث و چالش حدود سه دقیقه به طول انجامید و افرادی که مبادرت به فیلم‌برداری کرده بودند با تدوین فیلم قسمت‌هایی که بنده را مورد توهین قرار داده بودند را حذف کرده‌اند.
نماینده مردم سراوان همچنین گفت: کارمندی که تصویرش در فیلم مشخص است با ادبیات بسیار سخیف، بیان دشنام، از ملاقات بنده با رییس گمرک ممانعت کرد که در نهایت درگیری پیش آمد و بنده را با بی‌احترامی از اداره بیرون انداختند.
درازهی تصریح کرد: بنده با وزارت اقتصاد تماس گرفتم تا هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و نهایتا پس از دو الی سه ساعت معطلی موفق به انجام ملاقات نشدم.
نماینده مردم سراوان در مجلس یادآور شد: من روز سه شنبه 27 آذر حتما این مسأله را در صحن علنی مجلس بیان و استیضاح وزیر اقتصاد را مطرح خواهم کرد.

**اعتراض شدید کاربران فضای اجتماعی به رفتار نماینده سراوان
این پاسخ درازهی با واکنش شدید کاربران فضای مجازی مواجه شد. بسیاری از کاربران ضمن نادرست خواندن عمل این نماینده مجلس، خواهان رسیدگی به آن شدند.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: رسیدگی به تخلفات نمایندگان در دوره نمایندگی بر عهده هیات نظارت مجلس است. چنانچه گزارشی از این تخلفات وجود دارد باید به این هیات اعلام شود. شورای نگهبان معمولا بعد از تصویب اعتبار نامه ها ورود نمی کند و پس از آن تا دور بعد ورودی نخواهد داشت.
پس از این موضوع، مجلس شورای اسلامی صبح سه شنبه جلسه غیرعلنی تشکیل داد، جلسه ای که در آن وزیر اقتصاد نیز حضور داشت و موضوع نماینده سراوان مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد که مسعود پزشکیان رییس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس و فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در این باره جلسه ای تشکیل می دهند.

**ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به موضوع توهین نماینده سراوان
محمد جواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در این باره گفت: نماینده سراوان مدعی است که فیلم منتشر شده در فضای مجازی تنها مربوط به 30 ثانیه از آن اتفاقات است و همه موضوع را شامل نمی‌شود.
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: ما هم الفاظ به کار برده شده را تایید نمی‌کنیم ولی قبول کنید که نمایندگان با فشارها و درخواست‌های زیادی مواجه هستند، بخصوص در روزهای دوشنبه‌ای که جلسات علنی برگزار می‌شود آنها به ادارات کل و وزارت‌خانه ها و سازمان‌ها و موسسه‌ها مراجعه می‌کنند و فشار روی آنها زیاد است.
جمالی گفت: رفتار این نماینده را تایید نمی‌کنم حتی اگر خود نماینده سراوان هم به شرایط قبل برگردد رفتارش را قبول نمی‌کند . به هر حال عواملی باعث بروز این رفتارها شده است کما این که توقع مردم داشتن سعه صدر و تحمل بالاتر است.
وی افزود: نمایندگان باید صبر بیشتری داشته باشند، فشارهای زیادی به نمایندگان از ناحیه مردم برای رفع مشکلاتشان وارد می‌شود بهتر است آنها توقعاتشان را کمتر کنند و یا طوری تنظیم نمایند که این همه فشار به نمایندگان وارد نشود تا شاهد چنین واکنش‌هایی که مورد تایید ما هم نیست ، نباشیم.

**استیضاح وزیر اقتصاد
علی کرد نماینده خاش در مجلس نیز درحمایت از هم استانی خود طرح استیضاح وزیراقتصاد را ارائه کرد که گفته شد 40 امضا جمع کرده است.
این اقدام نیز به نوبه خود ، شمار زیادی از فعالان رسانه ای و مجازی را به واکنش واداشت که چرا به جای برخورد با نماینده، وزیری استیضاح می شود که هیچ دخلی به ماجرا نداشته است.
اکنون محمد جواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان می گوید: پرونده نماینده سراوان در هیات نظارت باز است و به زودی این هیات بعد از برگزاری جلسه نتیجه را اعلام می‌کند.
جمالی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا به خبر برخی رسانه ها به نقل از وی مبنی بر بسته شدن پرونده نماینده سراوان در این هیات اشاره کرد و گفت: من هیچ‌گاه نگفتم که موضوع پرونده نماینده سراوان در هیات نمایندگان تمام شده است.
وی گفت: اصلا هیات نظارت جلسه‌ای با حضور اعضاء برگزار نکرده است که بخواهد نتیجه را اعلام کند.

سیام**9121**1553

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس نماينده سراوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۳۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت: هنوز هیچ تصمیمی در جبهه پایداری در مورد هیات رئیسه مجلس گرفته نشده است. صحبت‌هایی صورت گرفته و ما هر هفته جلسه داریم که یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌هاست، اما هنوز برای تصمیم گیری زود است.

حجت الاسلام مهدی باقری نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی درخصوص ترکیب مجلس آینده و انتخابات هیات رییسه مجلس آینده که مباحث مختلفی پیرامون آن مطرح می‌شود، گفت: مجلس یازدهم الحمدلله مسیر خوبی را در بحث پیگیری مشکلات مردم آغاز کرد و حضرت آقا هم این مجلس را تایید کردند و تاکید کردند این مجلس مشکلات مردم و مسائل کشور را محور کار‌ها قرار دهد، موضوعات روز را پیگیری کند و مسائل اصلی مردم برای مجلس یازدهم اولویت داشته است.

این مسیر تنها مسیر صحیحی است که چه مجلس یازدهم و چه هر مجلسی باید پیگیری کند لذا هر تغییر و تحولی در راستای تعالی و ارتقاء همین مسیر باشد درست است وگرنه صرفا پیگیری این که مسئول‌ها عوض شوند و افرادی که در صندلی‌ها قرار می‌گیرند تغییر کنند هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این حرف به معنای آن نیست که ترکیب فعلی خوب است، خیر؛ اما به گونه‌ای نباید باشد که اگر تحولی مدنظر عزیزان نماینده دوره دوازدهم باشد محدود به تغییر فرد یا افراد شود. بله مجلس یازدهم اشکالات و نقاط ضعفی داشته که باید برطرف شود، منتها نقاط قوتی هم داشته که باید دنبال و تقویت شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که «شما این نقاط ضعف و اشکالات را متوجه رییس مجلس می‌دانید؟»، عنوان کرد: خیر، ضعف هیات رییسه. اتفاقا به نظر من رییس مجلس قوی بوده، اما اعضای هیات رییسه با قدرت برخورد نکردند که رییس متهم به این شده که مثلا تک روی می‌کرده. به عقیده بنده اگر به آن میزانی که رییس وقت می‌گذاشت، سایر عزیزان هم وقت می‌گذاشتند با جدیت و بدون تعارفات سیاسی برخورد می‌کردند همان جدیتی که رییس مجلس داشت اگر سایر اعضای هیات رییسه هم داشتند، کار‌ها بهتر پیش می‌رفت.

وی افزود: به نظرم پیش از آنکه ایراد را به رییس مجلس بگیریم باید به اعضای هیات رییسه بگیریم؛ نه به معنای اینکه کار نکردند، بلکه با تعارف کار کردند. خیلی از موضوعاتی بود که باید در دستورکار قرار می‌گرفت که هیات رییسه آن‌ها را در برنامه دستور قرار نداد.

باقری در پاسخ به سوالی درخصوص داوطلبان کرسی ریاست، ابراز داشت: آن چیزی که من پیگیری کردم فعلا جدی نشده، یعنی بعضی‌ها مطرح هستند یا دوست دارند مطرح شوند، اما فکر می‌کنم تا پایان اردیبهشت ماه رایزنی‌ها و صحبت‌ها ادامه خواهد داشت و به این زودی نمی‌شود جمع بندی کرد.

بازرس شورای مرکزی جبهه پایداری درخصوص تصمیم این تشکل سیاسی پیرامون انتخابات هیات رییسه مجلس تاکید کرد: هنوز هیچ تصمیمی در جبهه پایداری در این مورد گرفته نشده است. صحبت‌هایی صورت گرفته و ما هر هفته جلسه داریم که یکی از موضوعات مورد بحث هم ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌هاست، اما هنوز برای تصمیم گیری زود است.

نماینده مردم زنجان ابراز داشت: کار جبهه در شورایی به صورت گروهی است لذا من صحبتی در این مورد نمی‌توانم داشته باشم، منتها نظر شخصی من این است که مهم‌ترین عاملی که در مجلس می‌تواند باعث کارآمدی مجلس باشد ترکیب هیات رییسه است نه لزوماً رییس.

وی ادامه داد: حتما باید تلاش کنیم که با همفکری تمامی نمایندگان مجلس دوازدهم کار پیش برود. ببینید کار مجلس کار گروهی و شورایی است؛ به هیچ عنوان رفتار فردی یا حزبی جواب نمی‌دهد بلکه باید تعامل، همکاری و محبت بین تمام نمایندگان باشد که همه نمایندگان احساس کنند توانسته اند نقش آفرین باشند و اینکه هیات رییسه کارآمدی پای کار باشد.

باقری خاطرنشان کرد: نگاه شخصی من زمانی که با دوستان صحبت می‌کنم این است که همکفری و همکاری و محبت بین تمام نمایندگان باید باشد، از نمایندگان اقلیت تا اصلاح طلبان، معتدلین، مستقلین و دوستان جبهه انقلاب همه باید با هم همدل باشند. ببینید یک موضوع کلانی در کشور است. حکمرانی در کشور درست پیش نخواهد رفت جز اینکه تمام مسئولان و کارگزاران نظام باهم وحدت و همکاری داشته باشند، این در سطح مجلس اتفاقا در یک بسته کوچک‌تر نسبت به کل نظام خیلی بیشتر نمود دارد.

وی اضافه کرد: هرکسی بخواهد غیر این فکر کند مجلس وحدت خود را از دست می‌دهد ما در مجلس یازدهم هرجا همدلی عمومی داشتیم کار را بهتر پیش بردیم و هرجا این اتفاق نیفتاده باعث دودستگی و چنددستگی شده است.

بازرس شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: تلقی شخصی من با توجه به برآیندی که از جلسات شورا و فعالیت‌های جبهه پایداری در این ۴ سال داشتم این است که حتما تلاش ما به این سمت است که همدلی و وحدت در عموم مجلس ایجاد شود، جبهه پایداری به هیچ عنوان به این سمت نمی‌رود که بخواهد رفتار‌های انفرادی و تکروی از خود نشان دهد و تمام تلاش دوستان پایداری این است که وحدت و همدلی در کل مجلس باشد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • ۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند
  • نقشه جبهه پایداری برای رسیدن به هیئت رئیسه چیست؟
  • سایت پسماند سراوان، درد بی درمان گیلان/ از جمع آوری سطل‌های زباله تا بحران زباله در آینده نزدیک + فیلم