Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین آمار کشته های حوادث رانندگی در استان اصفهان مربوط به موتورسیکلت سواران است به همین جهت اقدامات فرهنگی و آموزشی گسترده ای توسط فرماندهی انتظامی استان انجام شد که مجموع این اقدامات با اقبال عمومی از سوی موتورسواران نیز همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا دفتر تحقیقات کاربردی پلیس اصفهان نیز با برگزاری نشست های اندیشه ورزی به صورت علمی وارد این موضوع شد و راهکارهای بررسی و کاهش صدمات جانی ناشی از تصادف موتورسواران را با اساتید دانشگاهی، محققان و پژوهشگران مورد بررسی قرار داد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه از ارائه طرح تولید جلیقه ایربک دار توسط مهندسان وظیفه این فرماندهی که جزو استعدادهای برتر کشوری هستند به دفتر تحقیقات کاربردی این دفتر خبر داد و گفت: این طرح در شورای پژوهش پلیس استان مورد بررسی و به تایید اعضای شورا رسید.

سردار معصوم بیگی در توضیح طرح مذکور گفت: طراحی جلیقه به صورتی است که تا بالای گردن و زیر فک موتورسوار را پوشش می دهد و به محض اینکه موتورسیکلت در حالت سقوط و برخورد با زمین قرار بگیرد به طور اتوماتیک بند آن باز و گاز مخصوصی ساطع و کیسه هوا داخل جلیقه عمل می کند و مانع از ایجاد خسارت جانی به راکب موتورسیکلت می شود.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان بیان کرد: طرح مذکور در حال حاضر به پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجا ارائه و از سوی کارشناسان این پژوهشگاه نیز مورد تایید قرار گرفته و به زودی با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان به تولید انبوه خواهد رسید.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به گام های بلند نیروی انتظامی در زمینه تحقیق و پژوهش گفت: باعث افتخار است که اعلام کنیم امروز ایده ها و طرح های علمی نوی نیروی انتظامی در سطح ملی مورد استقبال و اقبال عمومی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طرح تولید موتورسیکلت های برقی با هدف پیشگیری از تلفات موتورسواران وکاهش آلودگی هوا نیز از جمله طرح هایی بود که برای اولین بار در جلسات هیئت اندیشه ورزی پلیس اصفهان مطرح و با استقبال مسئولان استانی و کشوری مواجه و چندی پیش نیز بزرگترین کارخانه تولید موتورسیکلت برقی در شهرستان شهرضا افتتاح شد که به زودی شاهد جایگزین شدن آنها با موتورسیکلت های بنزینی خواهیم بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان اصفهان اصفهان پوشش زمین موتورسیکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۳۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی اصفهان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی و نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام (ره) (نقش جهان) این شهر با مشارکت هیات امنای بازار و نهاد‌های مربوطه گفت: نظم‌بخشی به تردد موتورسیکلت‌ها اولین اقدام موثر هیات امنای بازار اصفهان و بر اساس درخواست‌های مردمی است و در این زمینه نهاد‌هایی مانند پلیس راهور و شهرداری مشارکت اثربخش داشتند.

مصطفی نباتی‌نژاد افزود: نظم‌دهی به بخش‌های دیگر بازار با مشارکت هیات امنا در دستور کار قرار دارد تا شاهد کاهش چالش‌ها و مشکلات در این ناحیه تاریخی و فرهنگی باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان ۲۲ دستگاه موتورسیکلت در تاکستان
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت با ۲۲ فقره سرقت در قزوین
  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • طرح ممنوعیت ورود موتورسیکلت به بازار اصفهان اجرا شد
  • مرگ موتورسوار در برخورد با کامیون در محور دهدشت-بهبهان
  • کشف ۲۲ کیلوگرم شیشه در میناب
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند
  • اجرای طرح ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها در میدان امام اصفهان
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت در اهواز