Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون از اجرای طرح پاییزه و زمستانی قرآن و عترت در کانون های فرهنگی هنری این شهرستان با محوریت موضوعات اجتماعی نهج البلاغه و نهج الفصاحه خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «اقبال صالحی» در نشست تشکل های فرهنگی و هنری با اشاره به ضرورت نیازسنجی در جامعه اظهارکرد: آموزه های اخلاقی در بین مردم کم رنگ شده و باید توصیه های پیامبر(ص) و اهل البیت(ع) در جامعه بیشتر گسترش یابد و نسل جوان و نوجوان بیشتر با آن آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون افزود: اجرای طرح پاییزه و زمستانی قرآن و عترت در کانون فرهنگی هنری این شهرستان با محوریت موضوعات اجتماعی نهج البلاغه و نهج الفصاحه یک فرصت سازی برای ترویج ای آموزه های اخلاقی برای نسل جوان و نوجوان است.

 

وی ادامه داد: بررسی آموزه های اخلاقی اجتماعی از جمله آداب معاشرت، عدالت، صبر، خشم، میانه روی، بیت المال، نماز و قناعت از منظر حضرت علی(ع) در نهج البلاغه محور برنامه آموزشی طرح پاییزه بوده که دو گروه سنی کودکان و نوجوانان برگزار شده که در اجرای این طرح  اردو و بازدید علمی، مشارکت در برنامه های مسجد، جشن، نشست و محفل فرهنگی، مسابقه فرهنگی ورزشی اجرا شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با بیان اینکه خلاقیت در طرح و فعالیت های فرهنگی و هنری بیش از اعتبار مالی و امکانات نیاز است، خاطرنشان کرد: آماده سازی طرح درس و محتوای آموزشی و بیان آن بر اساس نیاز جوانان و نوجوانان اثرگذاری زیادی دارد و این کار با کمترین هزینه امکان پذیر است.

 

وی یادآورشد: موضوعات اخلاقی و توصیه های بزرگان دین بسیار برای نسل جوان و نوجوان جذابیت دارد و نسل های جدید بسیار تشنه شنیدن این معارف هستند و بیان آن ها حتما در زندگی اثربخش خواهد بود.

 

صالحی جامعه را نیازمند شور و نشاط اجتماعی دانست و اذعان کرد: برای تامین شور و نشاط اجتماعی باید محتواهای مفید و موثر برنامه ریزی و اجرا شود و جامعه به واقعیت های مربوط به خود برسد و از شایعه پراکنی، تخریب شخصیت، تولید و توزیع خبرهای منفی جلوگیری کرد./

 

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: شب یلدا خبرگزاری شبستان شب چله آمریکا هفته پژوهش هرمزگان اصفهان آداب و رسوم وحدت حوزه و دانشگاه خراسان جنوبي سلیقه ای شور و نشاط قرآن کریم مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا نصیری ظهر پنجشنبه در جلسه هماهنگی اجرای طرح همیاران آرامش، اظهار کرد: این طرح به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت فرمانده کلانتری، معاونت فرهنگی و اجتماعی استان و پلیس‌های تخصصی در اردیبهشت ماه جاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح همیاران آرامش در ۸ نقطه از شهرهای گرگان و گنبد اجرایی می‌شود، افزود: این طرح در ۶ منطقه گرگان و دو منطقه گنبد اجرا خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی گلستان گفت: همه سازمان‌های خدمات رسان و حمایتی از جمله کمیته امداد، شهرداری، فرمانداری، بسیج، شورا و معتمد محل، خیرین، سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عفاف و حجاب با هدف ارتقا توانمندی ساکنان و کمک به حل مشکلات و آسیب‌ها در این طرح مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی با موضوع یکی از آسیب‌های اجتماعی محله در دو نوبت صبح و بعد ظهر در این محلات اجرایی خواهد شد، گفت: برای حل مسائل مناطق و اجرای طرح، اطلس آسیب‌های موجود استخراج شد.

نصیری اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی به عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را به هم می‌زنند و هنجارهای آن را مورد تعرض قرار می‌دهند بسیار حائز اهمیت است و می‌طلبد تلاش‌ها در این زمینه از سوی همه سازمان‌ها بیشتر شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان با تاکید بر نقش خانواده و آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فقر، اعتیاد، طلاق، بدحجابی و فضای مجازی و گفت: برخورد هوشمندانه با این معضلات، نیاز به همکاری و همگرایی بیش از پیش تمامی متولیان امر، نخبگان علمی، دینی و فرهنگی، خیرین و همراهی مردم در این زمینه دارد.

کد خبر 6088543

دیگر خبرها

  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند