Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@15:05:53 GMT

آخرین آمار معاملات مسکن در آذر 97

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۷۳۹۰۷

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: در آذرماه ۱۳۹۷ معاملات مسکن در کل کشور ۲۲ درصد کاهش یافته است. ناطقان: مصطفی قلی خسروی اظهار کرد: در آذرماه ۱۳۹۷ بالغ بر ۴۶ هزار و ۲۰۰ قرارداد خرید و فروش ملک در کل کشور منعقد شده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۲ درصد کاهش نشان می دهد. همچنین در آذرماه ۳۸ هزار و ۸۸۲ اجاره نامه در کل کشور به امضا رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در شهر تهران نیز طی ۳۰ روز آذرماه ۱۳۹۷ تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن ۸۰۴۰ مورد بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۴ درصد کمتر شده است. همچنین در همین مدت در تهران ۱۱ هزار و ۲۹۱ اجاره نامه در تهران داشتیم که نسبت به آذرماه سال گذشته ۲۰ درصد افت کرده است.
خسروی در تحلیل کسادی بازار مسکن گفت: یکی از عوامل پایین آمدن معاملات به نوسانات فصلی مربوط می شود که در پاییز همواره شاهد کاهش خرید و فروش ملک هستیم. دلیل دیگر آن است که تقاضای سرمایه‌ای در بازار املاک که بعد از افزایش نرخ ارز ایجاد شده بود فروکش کرده است.
رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: به دنبال جهش قیمت دلار، مردم پول‌های خود را شتابزده از بانک بیرون کشیدند و به خرید مسکن اختصاص دادند که منجر به رشد قیمتها و پایین آمدن توان متقاضیان شد. همین موضوع در ادامه، پایین آمدن تعداد معاملات را در پی داشت. وی در پیش بینی وضعیت آینده بازار مسکن گفت: مشابه وضعیت فعلی را در سال ۱۳۹۱ به دنبال نوسانات نرخ ارز داشتیم که پس از یک دوره جهشی، اوضاع به روال عادی برگشت و امسال نیز همین روند اتفاق می افتد. تا پایان سال اتفاق خاصی در بخش معاملات مسکن رخ نمی دهد و به تدریج شاهد ثبات قیمتها خواهیم بود. از سوی دیگر مهندس اسلامی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که برنامه های مناسبی در حوزه تولید و عرضه مسکن دارند که در صورت تحقق می تواند به بازار املاک سر و سامان بدهد.
منبع: ایسنا برچسب ها: معاملات مسکن ، آذر 97 ، بازار مسکن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: معاملات مسکن آذر 97 بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در سراشیبی سقوط

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۶۲۳ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با پانصد و هشتاد هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۹ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۴۷۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۰.۷۳ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت در اردبیل
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه