Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@04:38:11 GMT

مادر باشیم یا کارآفرین؟

تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۷۴۵۳۸

مادر باشیم یا کارآفرین؟

عصر ایران- مرثا والا- فضایشان انتخاب میانه "تعارض و هم‌افزایی" است. میان "زنانگی" و "کارآفرینی"،"مادری" و "خلق ارزش" و در نهایت جایی میانه "عاشقی" و "کسب و کار". جمع شده‌اند تا برای زندگی بهتر و تحول راه‌کار ارائه دهند و از تحقیق و پویش‌هایشان سند رو کنند.
به مناسبت هفته پژوهش، اعضای "انجمن زنان کارآفرین" دومین پیش نشست همایش چهاردهم این انجمن را در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با "محوریت زنان کارآفرین؛ زندگی و کار" برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این همایش که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه ، زنان کارآفرین و فرهیختگان و صاحب‌نظران حوزه زنان برگزار شد، اعضای انجمن به ارائه مباحثی در خصوص تعارض روند کارآفرینانه زنان و معضلات زندگی شخصی آنها پرداخته و راه‌حل ارائه دادند.
با توجه به بین رشته‌ای بودن موضوع همایش، در نشست اول موضوع هارمونی زندگی و کار زنان کارآفرین از منظر اقتصادی و مدیریتی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و در این نشست با محوریت جامعه‌شناسی به بحث پیرامون موضوع همایش پرداخته شد.در نشست آخر نیز از منظر روانشناسی به این موضوع نگاه خواهد شد. 

با توجه به جامعه‌شناسی در ادبیات کارآفرینی زنان، غنی‌سازی نقش‌ها، چالش‌ها و تعارضات کار و زندگی آنها بررسی شد تا روند کارآفرینی برای زنان ایرانی آسان گردد.


در این همایش شیرین احمدنیا دانشیار دانشگاه علامه طباطبائی و عضو هیات مدیره انجمن جامعه‌شناسی ایران با اشاره به پدیده روبه رشد زنان کارآفرین گفت: این پدیده نوظهور نقش‌های سنتی زنان در جامعه را تغییر داده و باعث ایجاد نقش‌های نو در جامعه زنان می‌شود.
دکتر زهرا رهایی عضو کمیته پژوهش زنان کارآفرین نیز با اشاره به مولفه‌های جامعه‌شناختی موثر بر هارمونی کار و زندگی زنان کارآفرین افزود: قصد داریم با ارائه مباحث عملی و آکادمیک، راه‌کارهای اصلی برای روندهای عملیاتی را در همایش چهاردهم زنان کارآفرین به بهترین شکل اجرائی کنیم.
وی تشریح کرد: در پنل‌های موجود در همایش آتی، زنان کارآفرین از تجربیات و مشکلات عینی خود را در این خصوص سهیم خواهند شد تا اثربخشی بیشتری در جامعه ایجاد شود.


رهایی افزود: در همایش آتی کارگاه‌های ویژه‌ای برای مدیریت کار و زمان شکل خواهد گرفت تا زنان کارآفرین از فرصت‌های بهتری را برای تعادل میان کار و زندگی شخصی احیاء کنند.
وی همچنین با اشاره به اهمیت خودپنداره‌های زنان کارآفرین از موقعیت کار و زندگی گفت: کارگاه‌های ویژه‌ای برای مهارت بینافردی برای زنان کارآفرین ایجاد خواهد شد تا تعارض بین کار و زندگی زنان کارآفرین به حداقل برسد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زنان کارآفرین تعارض هم افزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی روز شنبه در مراسم سالروز شهادت امام صادق (ع) در مصلی کیش و در جمع عزاداران اظهار داشت: استکبار از قدرت و تأثیر اسلام ناب محمدی هراس دارد و از همین رو سعی بر آن دارد تا پایه‌های ارزش‌های دینی و اسلامی را در جامعه سست کند و یکی از رویکردهایش در این مسیر موضوع حجاب است.
 
وی با تأکید بر اینکه باید در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار بود، افزود: عده‌ای با برنامه‌ریزی و توطئه می‌کوشند جامعه را به سمت غرب گرایی، لودگی و پوچی ببرند که باید در برابر آنها هوشیار باشیم و به ویژه نسل جوان را متوجه این توطئه‌ها کنیم.
 
دبیر جامعه مبلغین تهران تصریح کرد: این انقلاب و نظام ثمره خون شهدای بسیاری است و امروز در مقابل خانواده شهدا وظیفه داریم پاسدار ارزش‌های اسلامی باشیم.
 
حجت‌الاسلام ادیب یزدی در این مراسم با اشاره به تلاش‌های امام صادق (ع) در تربیت هزاران شاگرد و مبلغ دینی، گفت: بیداری جامعه اسلامی و بازگرداندن آن به مسیر صحیح ارزش‌های اسلامی از مسیر توسعه علوم مهمترین راهبرد دوران زندگی امام صادق (ع) است و به همین دلیل است که امام صادق (ع) را رئیس مذهب جعفری می‌دانند که احیای مکتب شیعه وام دار ایشان است.
 
وی ابراز داشت: در زمان آن امام همام به دلیل شرایط موجود، همه ادیان برای علم‌اندوزی به شهر مدینه و محضر امام صادق (ع) می‌آمدند و امام هم تلاش می‌کرد با هدفدار کردن آموزش‌های خود اسلام ناب محمدی و سیره و سلوک حضرت علی (ع) را به شاگردانش بیاموزد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • قتل فرزند کوچک‌تر جلوی چشم مادر!/ عکس
  • خبر جنجالی درباره همایون شجریان و سحر دولتشاهی
  • «اُمّ علاء»؛ مادر شهیدی که هفت عزیزش را تقدیم اسلام کرد
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است