Web Analytics Made Easy - Statcounter

مذاکرات کاخ سفید و رهبران کنگره برای بازگشایی کامل ادارات دولت فدرال تا به حال بی نتیجه بوده است. دونالد ترامپ هشدار داده که روند تعطیلی بخشی از دولت می تواند طولانی باشد؛ جلسه بعدی مجلس سنا پنجشنبه آینده برگزار خواهد شد.

 

بخشی از دولت فدرال از نیمه شب جمعه پس از آن تعطیل شد که مجلس سنا به خاطر مخالفت دموکرات ها با تامین بودجه احداث یک دیوار طویل در مرز مشترک ایالات متحده-مکزیک، از تصویب طرح بودجه دولت ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساخت این دیوار یکی از وعده های انتخاباتی آقای ترامپ و خواسته های طرفداران اوست.

 

مجلس نمایندگان آمریکا پنج میلیارد دلار به این طرح اختصاص داد اما در پی بن بست در سنا، طرح بودجه دولت به تصویب نرسید؛ این تعطیلی به معنای آن است که صدها هزار کارمند ضروری در برخی وزارتخانه ها و سازمان ها مجبور هستند که فعلا بدون دریافت حقوق کار بکنند و آنهایی که سمت های غیرضروری دارند، باید موقتا به مرخصی بروند.

 

حدود یک چهارم نهادهای فدرال - حداقل نه وزارتخانه و تعدادی دیگر از سازمان های دیگر - مشمول این تعطیلی هستند، تقریبا ۱۵ درصد از کارکنان دولت فدرال یعنی حدود ۸۰۰ هزار نفر.

 

دونالد ترامپ روز شنبه (۲۲ دسامبر) برنامه سفرش به فلوریدا برای تعطیلات آخر سال میلادی را به تاخیر انداخت تا روند مذاکرات را از نزدیک دنبال کند. او همچنین در کاخ سفید با گروهی از محافظه کاران کنگره که بر تامین بودجه دیوار مرزی تاکید دارند، دیدار کرد.

 

ترامپ در شبکه توییتر گفت تا زمانی که آمریکا در مرزهای جنوبی خود یک حصار فولادین یا دیوار نسازد بحران فعالیت های غیرقانونی در آن بخش از کشور ادامه خواهد یافت.

 

او نوشت: ما برای مرزهای سایر کشورها می جنگیم اما برای مرز کشور خودمان مبارزه نمی کنیم.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا، هم شنبه با سناتور میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه و سناتور چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات مجلس سنا دیدار کرد اما مذاکرات آنها بی نتیجه بوده است.

 

هم زمان اعلام شده است که سنای آمریکا در ظرف پنج روز آینده تعطیل خواهد بود؛ قرار است که سناتورها پنجشنبه آینده (۲۷ دسامبر) جلسه رسمی بعدی خود را برگزار بکنند.

 

در ظرف دو سال گذشته، این سومین مرتبه است که بخشی ازدولت آقای ترامپ به طور موقت تعطیل می‌شود.

 

منتقدان می‌گویند که پس از انتقادات اخیر حامیان آقای ترامپ به دلیل شکست او در محقق کردن وعده اصلی انتخاباتی‌اش مبنی بر ساخت دیواری مرزی با مکزیک، رئیس جمهور آمریکا تمایل کمی در رسیدن به توافق از خود نشان داده است.

آقای ترامپ پیشتر گفته بود اگر دموکرات های سنا با احداث دیوار مرزی با مکزیک موافقت نکنند و قانون بودجه به تصویب نرسد، برای تعطیلی طولانی مدت دولت آمادگی دارد.

 

مجلس نمایندگان آمریکا جمعه به طرح بودجه مورد نظر آقای ترامپ با ۲۱۷ رای مثبت در برابر ۱۸۵ رای منفی رای داد اما جمهوری خواهان از آرای کافی برای تصویب این طرح در مجلس سنا برخوردار نیستند.

 

بر اساس آیین نامه سنا، تصویب این طرح در این مجلس ۱۰۰ نفری به ۶۰ رای نیاز دارد ولی جمهوری خواهان تنها ۵۱ کرسی در اختیار دارند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری

«طاهر النونو» یکی از مقامات حماس و مشاور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که هیئتی از اعضای این جنبش امروز (شنبه) وارد مصر شد تا با میانجی‌گران مذاکره در خصوص آتش‌بس غزه را آغاز کند.

به گزارش رویترز، این مقام حماس می‌گوید که جلسات گفت‌وگو با طرف مصری و قطری آغاز شده و حماس با پیشنهادات آنان «با جدیت و مسئولیت کامل» برخورد می‌کند.

مشاور هنیه در ادامه تاکید کرد که هرگونه توافقی باید شامل «پایان کامل و دائمی تجاوز، خروج کامل اشغالگران از نوار غزه، بازگشت بدون محدودیت آوارگان به خانه‌های خود و مبادله واقعی اسرا» باشد. 

یک مقام دیگر فلسطینی که نام او فاش نشده، در خصوص نحوه پیشرفت مذاکرات آتش‌بس کنونی به رویترز گفت: «این بار اوضاع بهتر به نظر می‌رسد، اما حصول توافق بستگی به این دارد که آیا اسرائیل آنچه برای تحقق آن لازم است را ارائه می‌کند یا خیر». 

پیش از این، شبکه الجزیره به نقل از منابع آگاه گزارش داد که در مذاکرات آتش‌بس غزه پیشرفت حاصل شده و یک تیم فنی قطری در حال بررسی جزئیات توافق احتمالی با مصری‌ها هستند. این شبکه اعلام کرد که هر دو گروه میانجی‌ها کلیدی هستند و معمولاً وارد شدن تیم‌های فنی به مسیر مذاکرات نشان می‌دهد که توافق در حال حرکت به سمت جنبه عملیاتی آن است.

مصر در اواخر ماه گذشته با نگرانی از احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، تلاش مجددی برای احیای مذاکرات انجام داد.

در حال حاضر گفته می‌شود آخرین طرحی که برای آتش‌بس ارائه شده سه مرحله دارد و هر مرحله آن حدودا ۴۰ روز طول خواهد کشید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ورود هیئت حماس به قاهره و آغاز مذاکرات فشرده با میانجیگران مصری
  • بازگشایی محورهای مواصلاتی روستاهای بخش کن