Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در آغاز صد و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به قرار گرفتن در هفته پژوهش گفت: فردا مراسم تقدیر از تهران پژوهان توسط مسجد جامعی برگزار می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در با بیان اینکه در بیشتر جوامع توسعه یافته پژوهش نقشی اساسی در مدیریت دارد، گفت: در این جوامع قبل از تصمیم‌گیری نتیجه پژوهش‌ها جهت تصمیم را مشخص می‌کند و برای همین طراحی و تصمیم‌گیری برخلاف بعضی از تصمیمات ما که یک شبه صورت می‌گیرد زمان بیشتری را طی می‌کند و در مقابل وقتی که تصمیم به اجرا گرفته می‌شود به دلیل آنکه همه ابعاد آن از حیث منافع؛ چگونگی اجرا و پیامد‌ها در فرایند تصمیم‌گیری پیش‌بینی شده به راحتی پروژه‌ها و تصمیمات در چارچوب زمان و منابع اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شاهد پژوهش انحرافی در سازمان‌ها هستیم، گفت: یک نوع پژوهش انحرافی برای توجیه تصمیمات گرفته شده است و نوع دیگر برای کنترل پیامد‌ها و نتایج پیش‌بینی نشده است که این نوع پژوهش را پسا تصمیم می‌نامیم.

وی با بیان اینکه همه پژوهش‌ها در فرایند تصمیم‌گیری انجام نمی‌شود، اظهار کرد: برخی از پژوهش‌ها برای حفظ میراث و هویت تاریخی گذشته ما است و علاوه بر نتایج مفیدی که در حوزه میراث فرهنگی دارد می‌توانند برای ما یک کرنولوژی از توسعه را پدید آورند.

وی افزود: کرونولوژی نوعی پیوند زدن زمان با بقایه و تدوین یک تاریخ موضوعی است که در توسعه تهران برای فهم محیط و گرفتن یک نگرش واقع‌بینانه نیازمند یک کرونولوژی از توسعه هستیم.

رئیس شورای شهر تهران با طرح این پرسش که این شهر چگونه به اینجا رسیده و مراحل رشد آن به چه شکل انجام شده، گفت: اگر ما تصور درستی از گذشته تهران داشته باشیم و بدانیم که چگونه می‌توان بر اساس عملکرد ذی نفعان‌ تصمیمات خاص گرفت، در این شرایط قادر خواهیم بود در آینده از اتخاذ اینگونه تصمیمات جلوگیری کنیم و خود در جایگاهی قرار نگیریم که در حال حاضر نسبت به گذشتگان‌ قضاوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برخی از پژوهش‌های ما مسئله‌ محور نیستند و پژوهش برای پژوهش هستند، گفت: اینگونه پژوهش‌ها برای حل یک مسئله یا معضل شهر نیستند و برخی از آنها کیفیت علمی کافی ندارند و از قرارداد پژوهشی برای پولشویی‌ و انتقال اعتبارات مالی استفاده می‌کنند و بخش قابل توجهی از محتوای آنها کپی برداری از منابع مختلف است.

هاشمی با بیان اینکه نظام پژوهشی ما دچار تبعیض‌ و رانت است و طرح‌های پژوهشی بر اساس شایسته‌ سالاری توزیع نمی‌شوند، گفت: اگر وجود این مسائل را بپذیریم‌ باید درباره ایجاد یک ساختار پژوهشی کارآمد در مدیریت شهری اندیشه کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در مدیریت شهری برای این کار مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تأسیس شده است،گفت: تاکنون پژوهش‌های فراوانی را این مرکز انجام داده که اعضای شورا با دسترسی به این مطالعات قبل از تصمیم‌گیری و تدوین طرح‌ها از این مطالعات استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پژوهش طراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۷۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد

شهردار اصفهان گفت: در صدد هستیم بخشی از خط دو متروی اصفهان تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد و ایستگاه دارک تا قدس در اولویت نخست قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از گذر کمرزرین و ایستگاه‌های فاز نخست خط دو قطار شهری اصفهان اظهار کرد: در گذر کمر زرین به یافته‌هایی دست یافتیم که بخشی از هویت شهر است، از این‌رو تیم کاوش در این گذر حاضر شده‌اند و در حال بررسی آثار کشف شده هستند.

وی افزود: در حال حاضر برای مرحله نخست در تلاش هستیم تا این گذر به سرعت در مسیر استفاده شهروندان قرار گیرد، از این‌رو عوامل در حال رسیدگی و آماده‌سازی گذر هستند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: پاساژ زرین واقع در این گذر یکی از درست‌ترین اتفاقات معماری در این کلان‌شهر است، زیرا معماران در طراحی این بازار با نگاه به گذشته و هویت شهر، اقداماتی انجام داده‌اند که صدمه‌ای به شخصیت شهر وارد نشود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه بازار زرین، یک پاساژ نوساز است که از گذشته روایت گرفته و به زبان امروز ترجمه شده است، گفت: این موضوع به معنای حفظ شخصیت شهر است، زیرا در راستای روایت گذشته در حال احداث است.

وی با بیان اینکه حفظ روایت کلان یا کلان روایت شهر یکی از مصادیق درست و موفق ساخت بنا است، ادامه داد: پاساژ زرین نیز با همین موضوع شکل گرفته است.

اکتشافات گذر کمرزرین با فرضیه‌های زیادی مواجه است و باید مورد بررسی باستان‌شناسان قرار گیرد

شهردار اصفهان با اشاره به یکی دیگر از موضوعات مهم درباره گذر کمر زرین خاطرنشان کرد: زندگی در این محور باید جریان پیدا کند، زیرا این میدان، شلوغ‌ترین، پویاترین و حیاتی‌ترین میدان شهر بوده، اما سال‌های زیادی است که این میدان توسط گرد غربت اذیت می‌شود، از این‌رو هرچه سریع‌تر باید زندگی در این محور جریان پیدا کند.

قاسم‌زاده گفت: اکتشافات گذر کمرزرین با فرضیه‌های زیادی مواجه است و باید مورد بررسی باستان‌شناسان قرار گیرد، همچنین با این اکتشافات، نشانه‌ای از گذشته خود را پیدا کردیم و معبر نیز با حفظ نشانه‌ها باید هرچه زودتر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اوراق مشارکت، بخشی از این تأمین مالی این پروژه است

وی در جریان بازدید و بررسی روند پیشرفت ایستگاه‌های فاز نخست خط دو متروی این کلان‌شهر نیز گفت: در صدد هستیم بخشی از خط دو متروی اصفهان تا پایان سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد و ایستگاه دارک تا قدس در اولویت نخست قرار دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز از ایستگاه‌های فاز نخست خط دو قطار شهری بازدید شد، تاکید کرد: روند پیشرفت این ایستگاه‌ها بسیار خوب بوده و عملیات نازک‌کاری بعضی از ایستگاه‌ها از جمله عمان‌سامانی شروع شده است.

قاسم‌زاده گفت: روند پیشرفت دیگر ایستگاه‌های خط دو قطار شهری، قابل قبول است و امیدواریم تا پایان سال جاری بخشی از خط دو قطار شهری این کلان‌شهر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به تأمین مالی قطار شهری این کلان‌شهر ادامه داد: اوراق مشارکت، بخشی از این تأمین مالی این پروژه است که سال گذشته رقم خوبی در این زمینه به این کلان‌شهر اختصاص یافت و بخش دیگر آن از طریق درآمدهای شهری تأمین می‌شود، همچنین تیم مالی شهرداری به‌صورت جدی پیگیر هستند تا با تأمین منابع مالی وقفه‌ای در اقدامات پیمانکاران ایجاد نشود.

کد خبر 750484

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی سمپاد آغاز می‌شود
  • کمک ۳۴۰ میلیارد ریالی خیرین البرزی در طرح پنجره‌های امید
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است